Luondo.nl Webwinkels
Inloggen
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Instellingen in je Luondo webwinkel
    topic toevoegen reactie toevoegen

BTW wordt niet meegerekend

The Peghead Store

Geplaatst: Zondag, 22 Mei 2016 om 15:05:38

Dag allemaal, ik ben nieuw hier en bezig mijn Luondo Shop op te zetten vanuit een andere provider. In het algemeen bevalt het me erg goed, maar af en toe zit ik toch even vast. Op het internet kan ik het antwoord niet vinden, dus hier mijn probleem:

Ik voer mijn prijzen in inclusief BTW. Alle BTW tarieven zijn gespecificieerd per product, maar bij het uitchecken worden alleen de ex BYW prijzen vermeld. Ook op de faktuur staat nergens BTW en al mijn prijzen zijn dus ex BTW! Op de faktuur staat zelfs keihard: BTW 0%. 

Wat doe ik fout???

Mario - 4

Geplaatst: Zondag, 22 Mei 2016 om 15:08:58

Je kunt je BTW instellen in  https://app.luondo.nl/account/settings

Daar kun je alles aangeven, ook eventueel voor de verzendkosten.

Suc6

The Peghead Store

Geplaatst: Zondag, 22 Mei 2016 om 15:13:38

Helaas, daar had ik al gekeken, maar daar zit het dus niet!

Maar net toen jij je bericht stuurde, kwam ik er zelf al achter: je moet naar Instellingen / Algemeen / Verzendkosten / Landen en Zones en dan "BTW berekenen in zone..." aanvinken. 

Kijk, dat vind ik nu niet erg intuitief! ik zou dat vinkje ook bij "BTW instellingen" verwachten. Zo zijn er wel een paar meer hobbels bij Luondo, maar in het algemeen ziet het er prima uit en is het een stuk voordeliger dan waar ik nu zit. 

Mario - 4

Geplaatst: Zondag, 22 Mei 2016 om 15:18:56

ok, nu hebt je het over de verzendkosten...

In elk systeem zit wel een hobbeltje. En er zal altijd wel wat te wensen zijn. Zeker als je van andere software afkomt. Zelf jaren geleden van Prestashop, overgestapt op Luondo, toen waren er ook wel wat dingen dat ik dacht, ok, dat zal wel komen. En nu, na jaren gebruik, zijn er niet of nauwelijks dingen die IK mis.

In ieder geval veel suc6 met de verdere opbouw van je shop.

The Peghead Store

Geplaatst: Zondag, 22 Mei 2016 om 15:23:48

Nee, niet alleen de BTW over de verzendkosten, gewoon alle BTW over de bestelling. Vandaar dat het vreemd is dat die onder Verzendkosten zit.

Maar alle begin is moelijk en Luondo ziet er verder prima uit, vooral de flexibele manier om de layout overal aan te passen bevalt me zeer, en de ziljoen verschillende fonts. Binnenkort faan we formeel over en als alles zonder problemen loopt doeken we de andere webshop op. 

Bedankt voor je snelle antwoord, en dat op Zondag! :-)

Aangepast op 22-5-2016 15:25
    Mario - 4

Geplaatst: Zondag, 22 Mei 2016 om 15:51:40

Ook een webshop is op zondag open... :-)

The Peghead Store

Geplaatst: Zondag, 22 Mei 2016 om 15:52:58

...alleen de mijne nog niet! :-D

Remco

www.onlinewebservices.nl
    Geplaatst: Maandag, 23 Mei 2016 om 10:14:10

De webshop waar ik mijn blokhut heb besteld is anders wel dicht op zondag ;)

The Peghead Store

Geplaatst: Maandag, 23 Mei 2016 om 12:50:37

Zolang je blokhut maar 's zondags open kan... ;-)

RTM4

Geplaatst: Maandag, 23 Mei 2016 om 14:44:52

haha ik weet wie je bedoelt Remco,  ook als in totaal niet bereikbaar online toch?

Remco

www.onlinewebservices.nl
    Geplaatst: Maandag, 23 Mei 2016 om 14:45:29

Inderdaad. Met een pop-up afgeschermt. Zitten in de bijbelgordel ;)

Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen.