Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Instellingen in je Luondo webwinkel

Nieuwe order email komen niet meer binnen

Aniworld4U
    Geplaatst: Maandag, 21 Januari 2019 om 21:50:54

zoals de titel zegt. ik krijg sinds kort deze niet meer binnen.
    ik moet maar toevallig zien dat ik een iDeal betaling binnen heb, anders zou ik niet weten of ik een bestelling binnen heb :o. ja wanneer ik een keer inlog ja, maar los daarvan.

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 22 Januari 2019 om 14:00:23

Heb je toevallig een forwarder ingesteld in combinatie met Webchamp?

Claudia
    Geplaatst: Donderdag, 24 Januari 2019 om 22:35:07

Ik heb sinds een tijdje regelmatig dat de mail vertraagd binnen komt. De mail van Mollie met de betaalbevestiging is dan allang binnen.

www.silkmood.nl
    Geplaatst: Donderdag, 21 Maart 2019 om 22:35:30

Dit gebeurt ook regelmatig met mijn webshops。Soms krijg ik zelf geen e-mail vermelding. 

Aangepast op 21-3-2019 22:36
    Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 21 Maart 2019 om 22:55:49

@remco ik had/heb inderdaad een forwarder van webchamp voor een info@ email. 
    Sinds dat ik bij luondo alles op mn hotmail heb gezet  Krijg ik het wel binnen. 

Zonde van de info@mail.

Aangepast op 21-3-2019 22:56
    Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 23 Maart 2019 om 10:53:07

Met mijn domeinregistraties / mailbox zit ik zelf bij een andere webhosting waar dit wel prima werkt. Toch raar dat dit kennelijk bij Webchamp niet helemaal goed gaat, terwijl andere webhostingpartijen hier blijkbaar wel een oplossing voor hebben.

Mailen vanuit een hotmailadres naar je klant komt wat minder professioneel over. Zelf zou ik dit willen voorkomen.

Mario - 1
    Geplaatst: Maandag, 1 April 2019 om 20:25:05

Hier ook hoor, sinds Webchamp te kennen heeft gegeven dat forward een probleem geeft ( o.a. richting google, omdat waarschijnlijk alles vanaf 1 ip adres wordt geleid) ik heb dus al mijn domeinen verhuist, en indervind ook nu geen problemen. Zelfs nog makkelijker ook, via DNS verwijzen, en je mail je eigen ipadres. Mail komt altijd binnen. Heb er wel een fallback op staan, in case off.
    Verder moet je wel, of beter gezegd, moest ik, een spf record aanmaken, anders kan je problemen krijgen dat de mail terug komt....

Het makkelijke is nu, ik gebruik info, en bv retouren, klantenservice, technische dienst, allemaal met verschillende emailadressen. Tot nu toe tevreden zoals het werkt.

Creatief omgaan met emailadressen, kan ook zo:

Neem een domeinnaam, bv je zakelijk domeinnaam, laten we dat zaakje.nl laten heten.

Als je bv 4 websites hebt, kun je het volgende doen:

Webshopnaam1@zaakje.nl
    Webshopnaam2@zaakje.nl
    Enz

Door onder je website te zetten, webshopnaam1 is onderdeel van zaakje.nl

Geen hotmail, maar wel meer vertrouwd.
    Je kunt het ook zo doen:

Maak een subdomein op zaakje.nl
    Dus webshopnaam1.zaakje.nl

Dan kun je onder dit subdomein, wel een info@ hangen, dan krijg je dus:
    Info@webshopnaam1.zaakje.nl

Kortom, wees creatief, er is meer dan alleen een hotmail adres.