Klarna achterafbetalen toevoegen aan betaalsystemen
Luondo Helpdesk (Team Luondo)
|
Geplaatst: Donderdag, 16 Februari 2012 om 15:14:48
Instellingen > Betaalsystemen > Nieuw optie toevoegen > Klarna Luondo heeft de achteraf betaalmethodes van Klarna geïntegreerd bij de betaalsystemen. Door Klarna te activeren binnen Luondo krijg je de beschikking over de volgende betaalmethodes: * Klarna Factuur (achteraf betalen met een betalingstermijn van 14 dagen) * Klarna Account (flexibel betalen door zelf elke maand te kiezen wat je wilt betalen) Voordelen van het gebruiken van Klarna: * Geen krediet- en of frauderisico * Gegarandeerde uitbetaling * Minimale administratie * Het hoogste acceptatiepercentage * Verhoog je conversie * Een sterk merk dat vertrouwen uitstraalt Aanmelden bij Klarna Meld je gemakkelijk aan bij Klarna door jezelf online te registeren bij Klarna. Na het online aanmelden ontvang je binnen enkele werkdagen een welkomst email met daarin je account details. In deze email vind je ook de login gegevens voor Klarna Online waar je onder andere je bedrijfslogo en contactgegevens aan het factuurontwerp toe kunt voegen. Instellingen bij Luondo In het menu van Luondo kan je onder ʻinstellingenʼ en ʻBetaalsystemenʼ nieuwe opties toevoegen. Door Klarna te selecteren verschijnt het configuratie scherm. Hieronder staan de instellingen uitgelegd.
Zodra je de Store-ID en Shared Secret invult en op ʻToevoegenʼ klikt zullen de door jou gekozen betaalmethodes opgehaald worden bij Klarna. Als je op je contract gekozen hebt voor alleen Klarna Factuur, dan zal alleen Klarna Factuur toegevoegd worden. Als je op je contract gekozen hebt voor zowel Klarna Factuur als Klarna Account dan zullen beide betaalmethodes toegevoegd worden. Afhandelen van Klarna bestellingen Met de login gegevens die je ontvangen hebt kun je inloggen op Klarna Online, waar je bestellingen via Klarna kunt verwerken en inzien. Over het algemeen hoef je van Klarna Online echter alleen maar de rapporten van de uitbetaling te downloaden, alle dagelijkse handelingen voor Klarna bestellingen kan je vanuit Luondo afhandelen. Als een bestelling die via Klarna geplaatst is geannuleerd wordt door de klant of om een andere reden niet uitgeleverd gaat worden, dan moet de factuur bij Klarna ook geannuleerd worden. Dit kan je doen door de Status van de bestelling binnen Luondo op ʻGeannuleerdʼ te zetten. Als een bestelling die via Klarna geplaatst is verzonden gaat worden dan moet de factuur bij Klarna geactiveerd worden. Dit kan je doen door de Status van de bestelling binnen Luondo op ʻVerzondenʼ te zetten. Zodra een factuur bij Klarna geactiveerd is gaat voor de klant de betalingstermijn in. Nu zal Klarna een email sturen naar de klant met daarin de factuur. Vertel het aan je klanten! Om optimaal van het conversieverhogende effect van Klarna te profiteren is het van belang dat je klanten op voorhand weten dat ze in de webshop achteraf kunnen betalen. Dit zal ervoor zorgen dat klanten meer vertrouwen in de webshop zullen hebben en je zult geen impulsaankopen meer mis lopen van de mensen die op dit moment niet vooraf kunnen of willen betalen (bijvoorbeeld omdat ze hun random reader niet bij zich hebben). Integreer daarom logoʼs en banners van Klarna op de webshop en stuur een nieuwsbrief uit over Klarna. 5.2.2.1 |