Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Instellingen

Hoe kan ik producten aan Google Shopping toevoegen?

TG Dennis
    Geplaatst: Vrijdag, 7 December 2012 om 21:30:34

Helaas,

De url toevoegen wil mij niet lukken... Ik krijg de melding: We kunnen uw site niet verifiëren.

is dat normaal?

groeten
    Dennis

Aangepast op 7-12-2012 21:31
    nico
    Geplaatst: Zaterdag, 29 December 2012 om 23:24:36

De instellingen en feed is gelukt dankzij deze topic dank jullie wel helemaal TOP.
    Komt nog wel een volgende vraag ik krijg een melding dat er een adwords campagne moet worden gestart om google shopping zichtbaar te houden Weten jullie hoe dat dan zit?
    2e vraag ik heb de feed op de 1e van de maand ingesteld als ik nu wijzigingen in producten invoer worden deze dan automatisch meegegenomen als de gegevensfeed de eerste van de maand opnieuw wordt gecontroleerd of moet ik dan handmatig een nieuwe feed aanmaken?

Pimpels
    Geplaatst: Maandag, 6 Mei 2013 om 13:33:56

Wat is handig?
    Updaten 1x in de week, of 1x in de maand, of handmatig?

Gr.

Marijke
    Pimpels

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 10 Oktober 2013 om 19:03:47

Werkt dit nog? Want ik heb gehoord dat Google Shopping betaald is geworden en dat het plaatsen van producten zonder een betaalde adwords account niet meer mogelijk is. In hoeverre kan ik deze functie van Luondo nog gebruiken? Ben nml. bezig om het handmatig te doen maar zie nu pas de functie binnen Luondo. Iemand die er een recentelijke update/ervaring over heeft?

Siersjaals - Marcel
    Geplaatst: Donderdag, 10 Oktober 2013 om 19:57:23

Hallo Remco,

Ik heb zeer recent de producten van de Siersjaals webshop geimporteerd in Google Merchant center. De procedure zoals in dit topic genoemd werkt dus nog wel. Echter om het te gebruiken heb je inderdaad een Adwords account nodig met saldo. De zoekwoorden en cpc's in Awords staan er echter weer los van. Je kan wel een standaard cpc instellen voor alle afbeedlingen. Het terugkijken waarop geklikt is gaat moeizaam. Ik ben er al met al niet zo tevreden over. Er zijn ondertussen wel behoorlijk wat views, maar nauwelijks kliks.

Mvg.
    Marcel.

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 10 Oktober 2013 om 20:37:46

I see. En hoe zit het met EAN en MPN nummers? Wat als je product zowel geen EAN als MPN heeft? Volgens Google moet je de functie 'identifier exists' op 'false' zetten, maar dit lijkt niet te werken (krijg nml. nog altijd dikke foutmeldingen tijdens de handmatige upload van de feed).

Misschien dan toch maar het stappenplan op de eerste pagina gaan volgen. Thanks voor je antwoord.

Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 11 Oktober 2013 om 12:10:09

De feed (volgens stappenplan) is ingevoerd. Echter krijg ik flink wat foutmeldingen waardoor ik betwijfel of google de producten wel goedkeurt:

Geüpload op 10-okt-2013 23:57 CEST
    1252 van 1252 items ingevoegd - Verwerkt op 10-okt-2013 23:57 CEST
    Bestemmingen: Search API for Shopping, Shopping

Invoermethode: Ophalen
    Totale bestandsgrootte: 1.32 MB
    Downloadduur: 00:00:10 (HH:mm:ss)
    Downloadsnelheid: 1.079984 Mbps
    Gedetecteerde bestandsindeling: XML
    Standaardtijdzone voor datums: GMT+02:00

Itemfouten:
    • Ongeldige GTIN-waarde (1002 fouten)
    • Onvoldoende product-ID's: twee van deze drie kenmerken ontbreken ('gtin' [gtin], 'merk' [brand], 'mpn' [mpn]) (294 fouten)
    • Ongeldige prijs (2 fouten)

Itemwaarschuwingen:
    • Aanbevolen kenmerk ontbreekt: mpn (1252 waarschuwingen)
    • Aanbevolen kenmerk ontbreekt: google product category (1252 waarschuwingen)
    • Aanbevolen kenmerk ontbreekt: brand (1187 waarschuwingen)
    • Onvoldoende product-ID's: twee van deze drie kenmerken ontbreken ('gtin' [gtin], 'merk' [brand], 'mpn' [mpn]) (832 waarschuwingen)
    • Aanbevolen kenmerk ontbreekt: product type (71 waarschuwingen)
    • Aanbevolen kenmerk ontbreekt: image link (47 waarschuwingen)
    • Aanbevolen kenmerk ontbreekt: description (2 waarschuwingen)
    Waarschijnlijk moet ik nu wachten tot Google het goedkeurt of afkeurt? Ik vrees namelijk het tweede als ik het rapport bekijk. Iemand hier ervaring mee?

D*v*D
    Geplaatst: Vrijdag, 11 Oktober 2013 om 14:37:28

Deze melding krijgen wij ook, echter tot op heden komen de producten wel gewoon in google shopping.
    Echter volgens de info van google zijn in de toekomst de kenmerken wel verplicht.
    Dus Luondo moet even uitzoeken hoe of wet, en ervoor zorgen dat je deze kenmerken in de toekomst kan invullen bij je product.
    Teven geld in de toekomst ook, als je geen kenmerk of brand van een product hebt, dat je dan de omschrijnving false aan een product moet meegeven.

Jeroen
    Geplaatst: Vrijdag, 11 Oktober 2013 om 15:31:57

Begrijp ik het goed dat je dus wel in google shopping je producten aan kunt bieden zonder geld in te zetten?

Siersjaals - Marcel
    Geplaatst: Vrijdag, 11 Oktober 2013 om 22:01:35

Ik krijg inderdaad ook dergelijke foutmeldingen. Heb me daar echter nog niet verder in verdiept.

@Jeroen: Google shopping is niet meer gratis! Het is gekoppeld aan Adwords.

Mvg.
    Marcel.

RTM4
    Geplaatst: Dinsdag, 21 Januari 2014 om 12:21:53

@ luondo, volgens mij is hier een uodate nodig m.b.t. het verifieren, want de tags werken volgens mij tegenwoordig een stukje anders...

Crealonkie
    Geplaatst: Dinsdag, 4 Februari 2014 om 18:17:12

Is hier al een oplossing voor? Oftewel kan Google onze shops wel goed vinden? Of is de index pagina voldoende?
    Misschien ook handig om te weten of we (hoeveel) moeten betalen voor de reclame blokken en of Luondo dat net zo makkelijk maakt als bijvoorbeeld bij Marktplaats?

BioBaby
    Geplaatst: Zondag, 11 Mei 2014 om 20:28:48

Ik heb ook een tijd geleden zitten stoeien met google shopping. Krijg er geen producten op. 
    Ik heb veel zelf hangemaakte producten en deze kan ik niet aangeboden krijgen via extrene websites omdat de productnummers niet herkend worden, of het product deze niet heeft. Heeft iemand daar advies voor?

Heb al diverse pogingen gedaan bij bol.com en vergelijkingssites...

Modebreien
    Geplaatst: Dinsdag, 13 Januari 2015 om 19:28:33

Ik ben bijna klaar met de aanmelding bij Google shopping maar nu krijg ik een aantal problemen in beeld die ik niet weet op te lossen.

– Probleem Land Getroffen artikelen % getroffen % beïnvloede eerdere klikken –

Deze waarde moet één van de waarden in de gegevensfeedinstructies voor dit kenmerk zijn: availability
    Deze waarde moet één van de waarden in de gegevensfeedinstructies voor dit kenmerk zijn: condition
    Aanbevolen kenmerk ontbreekt: google product category
    Aanbevolen kenmerk ontbreekt: product type

Ik moet dus Availability, Condition, Category en Type aanpassen maar ik weet niet hoe, of liever gezegt waar.

Ruud-4
    Geplaatst: Woensdag, 9 September 2015 om 21:00:13

Is er een mogelijkheid om de google product category in batch toe te voegen?
    Ik zie geen mogelijkheid bij het aanvinken (en dan 'selecteer een actie' -> 'extra topties') en niet in de feed. Het handmatig voor duizenden artikelen invullen lijkt me niet echt prettig...

<<<12>>>