Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Instellingen

DNS instellingen van de domeinnaam

Luondo Helpdesk (Team Luondo)
    Geplaatst: Dinsdag, 20 Maart 2012 om 13:14:15

Met de DNS-instellingen kan je een domeinnaam aan je Luondo webwinkel “koppelen”. Iedere domein-host heeft weer een andere ‘eigen’ manier van de instellingen, hieronder worden de algemene instellingen uitgelegd wat het meeste voorkomt.

Er zijn twee records nodig om de domeinnaam te koppelen:
    één CNAME record: www CNAME luondo.nl
    en één A-record: jouwdomein.nl A 178.22.57.228

Een aantal belangrijke punten waar je op moet letten:
    • Als er al records zijn met de naam: www en jouwdomein.nl zullen deze eerst verwijderd moeten worden. Je kan ze ook aanpassen met de nieuwe waarden.

• jouwdomein.nl moet je altijd vervangen door je eigen domeinnaam die je wilt gebruiken.

• Het kan voorkomen dat er achter luondo.nl en jouwdomein.nl een extra punt moet komen ( luondo.nl. en jouwdomein.nl. ) bekijk of dit al in de huidige dns-instellingen staat en zet deze extra punt dan wel of niet neer.

• Bij sommige domein-hoster staan er al AAAA records, deze worden nog niet door Luondo gebruikt en kunnen storingen geven als deze niet goed zijn ingesteld, wij adviseren om deze daarom te verwijderen.

• Alle andere records hoeven niet gewijzigd te worden. Het zou dan kunnen voorkomen dat bv. de e-mail niet meer werkt.

• Als er @ gebruikt worden in de records, vraag dan je domein-hoster om de DNS-instellingen aan te passen.

• Het kan tot 24 uur duren voordat de DNS-instellingen door alle servers zijn overgenomen, in de meeste gevallen zal dit een stuk sneller zijn.
    De domeinnaam moet je ook in de Luondo beheeromgeving toevoegen bij:
    instellingen >> domeinnamen >> domeinnaam toevoegen >> JA* >> en selecteer je domein-host
    * als je nog geen domeinnaam hebt selecteer dan Nee en registreer een domeinnaam bij WebChamp, alle dns-instellingen worden dan automatisch goed ingesteld.

Lukt het echt niet?
    Stuur dan een e-mail naar je domein hoster en verwijs naar www.luondo.nl/dns voor de instellingen. Zij kunnen het dan eenvoudig voor je instellen.

Nick IV
    Geplaatst: Zaterdag, 24 Maart 2012 om 20:34:10

Perfecte uitleg maar ik heb hier nog 1 vraagje over.

Nu heb ik een Luondo webshop én een Wordpress site en nu wou ik deze icm elkaar gebruiken.
    Ik wil een link naar de luondo webshop maken maar hoe doe ik dit het beste. 

Dat de Luondo shop op bijv. webshop.mijndomein.nl komt te staan en dat ik op mijn WP site hier een link naar toe kan zetten? Hoe moet ik dit aanpassen in de dns of luondo instellingen? 

Robbert
    Geplaatst: Maandag, 26 Maart 2012 om 15:36:35

Als je een sub-domein wilt gebruiken kan je 'www' te vervangen door bv.  'webshop'

In de beheeromgeving, bij domeinnaam toevoegen, wordt het: http://webshop.jouwdomein.nl

en bij de DNS-instellingen: webshop CNAME luondo.nl 
    een A-record gebruik je dan niet.

Succes!

Gr. Robbert

Kemios
    Geplaatst: Vrijdag, 20 April 2012 om 14:04:01

Onze domeinnaam staat geregisterd bij hostingdiscounter .nl  we willen onze webwinkel online zetten .

Op deze forum staat een mooie uitleg voor het online zetten van de webwinkel , maar ben bang dat ze bij hostingdiscounter.nl anders werken .

Wie heeft er ervaring met webhoster en kan ons verder helpen ???

webwinkel321
    Geplaatst: Vrijdag, 20 April 2012 om 14:46:14

Denk je dat ze anders werken of weet je het zeker? 

Kemios
    Geplaatst: Vrijdag, 20 April 2012 om 15:32:22

Hoi Leendert

Ik denk dat ze anders werken , mag ik je een scherm afdrukje toe sturen , dan kan je het bekijken ??

groetjes Robert

Robbert
    Geplaatst: Vrijdag, 20 April 2012 om 16:54:45

Beste Robert,

Je mag het wel naar helpdesk@luondo.nl mailen.

Gr. Robbert

Eduardo
    Geplaatst: Dinsdag, 24 April 2012 om 23:46:36

Hallo,

Ik heb net een webhostingpakket aangeschaft bij Versio voor in principe alleen e-mail. Nu heb ik een aantal wijzigingen moeten maken en de DNS moeten uitschakelen zodat ik de nameservers kon toevoegen. Nu is mijn hele website niet meer te bereiken via mijn domeinnaam. Als ik namelijk de DNS weer terug zet dan krijg ik het volgende:

Wanneer DNS beheer aangezet wordt, wordt de domeinnaam verwezen naar de nameservers van de DNS server. Dit betekent dus dat de nameservers die u ingesteld had verwijderd worden.

Moet ik nu 24 uur wachten zoals wordt beschreven in de handleiding of heb ik iets verkeerds gedaan?

webwinkel321
    Geplaatst: Woensdag, 25 April 2012 om 13:36:34

Bij Versio kun je beter gebruikmaken van het doorverwijzen naar het Luondo IP adres, anders werkt je email niet meer. 

Je kunt het beste even een mailtje sturen naar support @ versio . nl met de melding dat je een domein aan Luondo wilt koppelen, dan komt het wel goed ;-) 

Ow... en als het niet goed komt, laat het me dan even weten dan mail ik je de instellingen ;-) 

Eduardo
    Geplaatst: Woensdag, 25 April 2012 om 16:24:43

Ik heb even opnieuw zoals beschreven in de handleiding van Luondo het domeinnaam gekoppeld aan Luondo maar ik krijg nu een foutmelding:

Stap 2
    Het is mislukt om uw domein toe te voegen. Dit kan komen doordat:
    - de dns wijziging nog niet is doorgevoerd. (kan 48 duren)
    - de dns records niet goed zijn toegevoegd.
    - de server offline ligt.

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=516284

Aangepast op 25-4-2012 16:26
    webwinkel321
    Geplaatst: Woensdag, 25 April 2012 om 16:27:35

Je kunt op de DNS wijziging wachten, mocht het morgen nog niet gelukt zijn dan raad ik je aan de IP manier te doen, werkt bij mij meestal direct of binnen aantal uren! 

Eduardo
    Geplaatst: Woensdag, 25 April 2012 om 16:32:37

Ok,

Helpdesk Versio vraagt mij het volgende:

Kunt u de dns gegevens doorgeven op welke manieren uw domein aan de webshops gekoppeld kan worden?

Goedkope kampeerspullen
    Geplaatst: Woensdag, 25 April 2012 om 18:23:20

als je ingelogd bent bij luondo dan ga je naar instellingen en dan domeinen. vervolgens op toevoegen en dan kan je daar de overige instellingen zien. als ik me niet vergis.

Eduardo
    Geplaatst: Woensdag, 25 April 2012 om 19:20:34

Als ik de dns instellingen heb dan doet Versio het voor mij doorverwijzen.

Weet iemand van Luondo wat ik aan Versio moet doorgeven?

webwinkel321
    Geplaatst: Woensdag, 25 April 2012 om 21:35:02

Instellingen > Domeinnamen > Stap 1 = Ja > Stap 2 = Versio.nl 

Dan zie je de gegevens voor het koppelen van het domein via het DNS beheer van versio! 

CNAME werkt vaak niet goed via Versio, ik doe het altijd via een A record met het luondo ip adres. 

Aan versio geef je gewoon door dat je domeinnaam.nl en www.domeinnaam.nl wil koppelen aan je luondoshop CNAME = luondo.nl. en/of A record aanmaken naar 178.22.57.228 dan snappen ze het wel. 

Komen ze er niet uit, of lukt het jou niet, laat me het dan weten, ik kan het binnen 2 minuten voor je in orde maken ;-) (zojuist nog een paar domeintjes via Versio gekoppeld met succes)

Eduardo
    Geplaatst: Donderdag, 26 April 2012 om 09:18:26

Nou ik heb het doorgegeven aan Versio, ben benieuwd.

Inmiddels doe mijn website het weer alleen krijg ik mijn info@domeinnaam email via Versio niet werkend.
    Heb deze volgens de beschrijving gekoppeld (volgens mij).

Aangepast op 26-4-2012 09:19
    <<<123>>>