Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Instellingen

Domeinnaam zonder www niet zichtbaar

Luondo Helpdesk (Team Luondo)
    Geplaatst: Dinsdag, 27 Maart 2012 om 12:08:41

Als je webwinkel zonder www. voor de domeinnaam niet zichtbaar is dan kan je daarvoor een extra A-record aan de DNS-instellingen toevoegen.
    1. Kijk of er een A-record is met de naam van alleen jouwdomein.nl of waar niks is ingevuld bij name. En verwijder deze records
    2. Maak een nieuw A-record aan met name jouwdomein.nl en waarde 178.22.57.228
      dus: jouwdomein.nl. A 1782257.228 (in sommige gevallen moet er een . (punt) achter de domeinnaam, kijk bij andere records of dat gebruikelijk is)
    Het kan enige tijd duren voordat de DNS-instellingen zijn overgenomen door de servers.

! jouwdomein.nl moet je vervangen door jouw eigen domeinnaam. 

Lukt het niet? Stuur dan een mail naar je domein-hoster om te vragen of zij het instellen voor je. Verwijs naar luondo.nl/dns voor de instellingen.

OW-FUN
    Geplaatst: Maandag, 23 April 2012 om 23:41:29

Bedankt voor de tip! mijn site zonder www --> kwam bij zoeken in google op mijn hostingprovider terecht.
    Bovenstaand ingevuld en nu opgelost.

BPF
    Geplaatst: Dinsdag, 24 April 2012 om 09:46:35

Team? Wat is het verschil van zo een verwijzing en een url forwarding.

Mijn www.domein.nl wijst met een cname naar luondo. Maar domein.nl (zonder www dus) heb ik middels een url forwarding naar luondo verwezen.

Wat is daar het verschil....

Robbert
    Geplaatst: Dinsdag, 24 April 2012 om 16:41:27

Bij een url forwarding wordt de domeinnaam niet aan je shop 'gekoppeld' maar alleen doorgestuurd. Hierdoor zal die domeinnaam niet worden geindexeerd door google.

Gr. Robbert

Fab
    Geplaatst: Zaterdag, 28 April 2012 om 17:36:46

móet de waarde 178.22.57.228 zijn?
    bij mij staat wel A en de normale domeinnaam., maar hij stuurt niet door

Robbert
    Geplaatst: Dinsdag, 1 Mei 2012 om 12:39:45

Opgelost zo te zien ;)

Exopalm
    Geplaatst: Zaterdag, 20 Oktober 2012 om 13:42:10

Ik kom er maar niet uit met dat www gedoe.Ik heb van alles geprobeerd.Is er iemand die dit voor mij kan instellen.Als bedankje stuur ik je een mooie kamerpalm toe van 1.60 de phoenix roebelinii mail me op info@exopalm.nl

webwinkel321
    Geplaatst: Zaterdag, 20 Oktober 2012 om 20:38:54

Lijkt me een prima klusje voor het bedrijf waar je het domein geregistreerd hebt! 

ScootmobielPlus
    Geplaatst: Vrijdag, 16 Mei 2014 om 14:16:43

Mijn webwinkel is op een gewone pc vindbaar met en zonder www. Ook op mobiele apparaten wordt de site goed weergegeven, maar op mobiele apparaten is hij niet te openen zonder www. Wat kan ik daaraan doen.

Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 16 Mei 2014 om 17:02:26

Als je alles goed hebt ingesteld zoals het begintopic, dan moet hij op elk apparaat met en zonder 'www' beginnen. Controleer deze instellingen nog even.