Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Instellingen

Addthis social media knoppen gebruiken

Luondo Helpdesk (Team Luondo)
    Geplaatst: Donderdag, 12 April 2012 om 16:41:57

Je kan Addthis gebruiken om de socialmedia buttons op je pagina of bij je product te tonen. Als je bij Addthis een account aanmaakt kan je de statestieken zien hoevaak er op knoppen geklikt is.

Social media bij je producten:
    • Ga naar Instellingen
    • Ga naar Vormgeving
    • Ga naar Overige instellingen
    • Bij product-instellingen staat Toon Addthis iconen
      Activeer de optie door erop te klikken
    • Addthis instellingen wordt nu zichtbaar en klik daarop
    • Je kan de buttons die je wilt gebruiken in het veld slepen en op volgorde zetten.
    • Klik op Opslaan
    Social media in de kolommen:
    • Ga naar Content
    • Ga naar kolommen
    • Sleep de Addthis module naar de linker of rechter kolom
    • Door op {icoon bewerken} te klikken kan je de knoppen kiezen
    • Sleep de buttons die je wilt gebruiken naar het veld.
    • Klik op Opslaan
    Statestieken Addthis bijhouden:
    • Maak bij Addthis.com een profiel aan
    • Ga naar Settings
    • Bij Profiles kan je een nieuw profiel aanmaken voor je website
    • Vul de Profile ID in bij instellingen > externe websites > Addthis
    Tip! Gebruik niet alle buttons en zeker geen dubbele, gebruik bij bijvoorbeeld voor Facebook deze  of deze  button.

The Spirit Giftshop
    Geplaatst: Maandag, 7 Mei 2012 om 21:18:26

Omdat bij een Facebook Like de informatie door facebook van de url wordt gehaald, wordt er een keuze gegeven voor alle afbeeldingen op mijn homepage. Dus ook het Postnl logo en mijn IDeal afbeelding.
    Dat wil ik natuurlijk niet, maar een niet zo oplettende/nauwkeurige "liker" drukt misschien al snel op OK.

Dit schijn je wel aan te kunnen passen, maar ik kan niet bij de HTML voor Addthis in Luondo.
    Kan ik dit op een andere manier aanpassen of moet ik dan Addthis in de kolom verwijderen en zelf code invoegen?

Grt.,
    Laura

Robbert
    Geplaatst: Dinsdag, 8 Mei 2012 om 11:10:06

Beste Laura,

Dit is niet in te stellen met de Addthis knoppen in Luondo.
    Zelf de code's toevoegen is een optie, maar zal niet eenvoudig zijn.

Gr. Robbert

Nico G
    Geplaatst: Zaterdag, 8 December 2012 om 19:21:19

Social media bij je producten:
    Instellingen -> Vormgeving -> Statische pagina's -> Product detail pagina, Globale instellingen, Toon Addthis iconen en kies voor Ja. Klik achter het veld op "Iconen beheren" om de gewenste iconen toe te voegen.

Voor de mensen die deze optie aan het zoeken zijn en het niet kunnen vinden. (zoals ik had) Hoewel dit topic al wat oud is had ik toch wel flink naar de "addthis" optie moeten zoeken aangezien ik er niet uitkwam met bovenstaande beschrijving.

Liev & Hip
    Geplaatst: Woensdag, 4 Maart 2015 om 21:08:58

Hoi, 
    Ik wil graag onder de product foto's een fb vind ik leuk knop en een pin it pinterest knop. Dit is gelukt, maar als ik dit inschakel zoals hierboven de beschrijving gedaan. Maar nu ik dat heb krijg ik aan de zijkant van mijn webshop een addthis balk met allemaal social media dingen die elke keer op popt... Dit wil ik echter niet op mn website hebben, hoe krijg ik dit weg maar hou ik wel de knoppen onder de foto?