Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Instellingen

Hoe schakel ik de talen module in?

Luondo Helpdesk (Team Luondo)
    Geplaatst: Maandag, 7 Januari 2013 om 11:49:12

Er is een mogelijkheid om te zeggen welke talen je wilt hebben voor op je website, om deze te selecteren moet je het volgende doen:

1. Klik op instellingen
    2. Klik op Talen
    3. Klik de talen die je op je site wil hebben en klik vervolgens op opslaan

1. Klik op instellingen 

2. Klik op Talen 

3. Klik op de talen die je op je site wilt hebben en klik vervolgens op Opslaan 

Als je naar producten of content gaat kun je rechtsboven al zien onder “webwinkel is online/offline” vlaggetjes tevoorschijn zijn gekomen. Als je het andere vlaggetje aanklikt en een van je producten of je pagina’s bekijkt zie je dat deze geen tekst bevatten. Dit is omdat je voor alle producten en pagina’s in een andere taal zelf de tekst moet invoeren.

Ook zie je dat als je de muis bij het aanpassen van de tekst van een product of pagina over de velden heen haalt dat ook daar de vlaggetjes onder vandaan schuiven. Als een vlaggetje een groen blokje bevat betekent dat er voor die taal een tekst in dat veld is. Als een vlaggetje een rood blokje bevat dan betekent dat er voor die taal geen tekst in dat veld is, als dit zo is, dan wordt de tekst in het Nederlands weergegeven op je webshop.

La Casa Mia Beauty
    Geplaatst: Zondag, 21 Juni 2015 om 14:58:07

Hallo allemaal,

Ik zie bij sommige webshops (niet van Luondo) dat ze een "Google taalbalk" gebruiken waarmee men uit veel (vreemde) talen kan kiezen (automatisch vertaald). Kan ik dat ook toevoegen?

Groeten Maria

Aangepast op 21-6-2015 14:58
    La Casa Mia Beauty
    Geplaatst: Dinsdag, 23 Juni 2015 om 08:21:58

Is er iemand die mij kan helpen met mijn vraag? ⤴

Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Donderdag, 23 Juli 2015 om 11:52:51

Kan ik ook op een of andere manier instellen dat ik de nieuwe taal alleen in de backend zie? Zodat de klant het vlaggetje pas ziet als ik bij alle producten en pagina's de nieuwe taal heb toegevoegd?

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 23 Juli 2015 om 15:29:57

De taalvlaggen worden toch alleen getoond als je de taalmodule actief hebt in je kolomindeling?

Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Vrijdag, 24 Juli 2015 om 08:37:47

Ja, maar ik heb al een tweede taal, dus als ik een derde taal activeer, komt dat vlaggetje er ook meteen bij te staan, terwijl ik nog moet beginnen met vertalen.

Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 24 Juli 2015 om 10:26:40

Oh zo. Het vlaggetje kan je via CSS weghalen. #languages a:nth-child(3) { display:none; }

Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Maandag, 27 Juli 2015 om 08:55:44

Ooh, handig, bedankt! :) Haal ik dan alle vlaggetjes weg, of kan ik er ook 1 weghalen? (Wil namelijk mijn Engelse & Nederlandse vlaggetjes wel graag houden)

Kekootje
    Geplaatst: Maandag, 27 Juli 2015 om 10:56:36

Hiermee haal je het derde vlaggetje in rij weg :)

Remco
    Geplaatst: Maandag, 27 Juli 2015 om 10:57:00

Hm ik moet me vaker uitloggen ;)

Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Vrijdag, 31 Juli 2015 om 22:36:24

Aaah, super, dank je!