Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Klanten

Hoe verstuur ik een nieuwsbrief?

angi
    Geplaatst: Vrijdag, 1 Juni 2012 om 15:09:11

Ik heb zojuist een nieuwsbrief verstuurd. Maar welke groep of opties ik ook kies, hij blijft de melding geven dat de nieuwsbrief naar 1 e-mailadres verzonden wordt. Ik ben ervan uitgegaan dat al mijn klanten die een aankoop hebben gedaan een nieuwsbrief kunnen krijgen. Nu wordt deze alleen nog maar verzonden naar iemand die zich in heeft geschreven voor de nieuwsbrief (1 dus).

Robbert
    Geplaatst: Vrijdag, 1 Juni 2012 om 18:38:23

Beste Miyeo,

Je klanten moeten dan wel aangegeven hebben dat ze ook de nieuwsbrief willen ontvangen, hiervoor is een speciaal veld die je kan activeren bij de forumlier velden.

Zie: instellingen > vormgeving > formulier velden > tabblad algemeen > nieuwsbrief

Gr. Robbert

angi
    Geplaatst: Zaterdag, 2 Juni 2012 om 16:32:49

Merci! Ga ik direct even aanpassen.

Brigitte (Kidsoftheworld.nl)
    Geplaatst: Dinsdag, 5 Juni 2012 om 19:41:20

Hoi,

Gisteravond mijn eerste nieuwsbrief verstuurd. Na mijn insziens een "makkie", maar...
    nu merk ik vandaag via twitter dat er toch een aantal de mail niet hebben ontvangen?
    Ik zag al dat je een rapport kan bekijken, hieropstaat dat de mail naar iedereen is verstuurd en dat hij al ruim het dubbele is bekeken.

Maar ja, nu zit ik toch met een vraagteken, hoe zit het dan met diegene die zeggen hem niet te hebben ontvangen? (ééntje OK, maar meerdere??)

groet, Brigitte

Robbert
    Geplaatst: Donderdag, 7 Juni 2012 om 10:06:14

Hoi Brigitte,

Het kan zijn dat sommige mails in de spambox komen. Dit kan vele oorzaken hebben. Als de ontvangers jouw e-mail in hun adressenboek zetten wordt de kans alweer kleiner dat ze in de spambox belanden.

Gr. Robbert

Ansje Handmade
    Geplaatst: Woensdag, 25 Juli 2012 om 20:30:54

Ik heb een vriendin die zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief  maar geen nieuwsbrief ontvangt, omdat zij niet bij mijn inschrijvingen staat. Wanneer zij zich nog een keer inschrijft ziet zij de volgende tekst: : U bent al toevoegd aan onze nieuwsbrief" 

Dus opnieuw inschrijven lukt niet, maar ik zie haar niet bij mijn inschrijvingen???
    &
    de tekst die zij ziet is geen correct Nl, moet 'toegevoegd' zijn. Ik heb geprobeerd deze tekst aan te passen, maar die heb ik nog niet terug kunnen vinden.

Wat nu?

Robbert
    Geplaatst: Donderdag, 26 Juli 2012 om 17:25:27

@ Ansje,

Wil je ons even een ticket sturen met het e-mail adres, dan gaan we het even aanpassen voor je.

Dank je!

Gr. Robbert

Kitsch en Go
    Geplaatst: Maandag, 24 September 2012 om 11:18:35

Ik vroeg mij af of het mogelijk is klanten individueel een nieuwsbrief te sturen. Als ik bijvoorbeeld een nieuwe inschrijving heb kan ik die niet alléén een nieuwsbrief sturen, ik kan alleen maar kiezen uit 'inschrijvingen via de site' of alle klanten tegelijk. of zie ik iets over het hoofd?

groet Johanna

Erik (Shop318)
    Geplaatst: Maandag, 24 September 2012 om 12:35:11

niet mogelijk.. je kunt de klant gewoon los een standaard nieuwsbrief die je opmaakt mailen..

DE STRALENDE ZON
    Geplaatst: Donderdag, 1 November 2012 om 14:11:23

Ik lees in voorgaande teksten dat het wettelijk  niet toegestaan is om mijn bestaande email/klantenbestand in mijn nieuwe webshop te plaatsen, maar dat dat pas mag als men daarvoor toestemming heeft gegeven. Als ik nu die toestemmingen heb, hoe kan ik dan die emailbestanden zodanig importeren dat ik er een nieuwsbrief naar kan sturen?

vr gr Michael

Robbert
    Geplaatst: Donderdag, 1 November 2012 om 15:26:00

Beste Michael,

Het is niet mogelijk om een bestaande klantenlijst in Luondo te importeren.

Gr. Robbert

DE STRALENDE ZON
    Geplaatst: Vrijdag, 2 November 2012 om 10:38:12

Dat is zeer jammer en erg onhandig. Want nu wordt er naast mijn bestaande klantenbestand een nieuw klantenbestand gecreeerd, met als gevolg dat een aantal van mijn klanten een dubbele nieuwsbrief gaat ontvangen. Dat komt niet erg professioneel over.

vr gr Michael

Robbert
    Geplaatst: Vrijdag, 2 November 2012 om 18:08:35

Beste Michael,

Met welk systeem verzende je de anders mails? Misschien kan je daar de luondo klanten in importeren.

Gr. Robbert

Justjuniors
    Geplaatst: Woensdag, 3 April 2013 om 11:28:18

Gister en vandaag geprobeerd een nieuwsbrief te versturen naar mijn klantenbestand. Er wordt aangegeven dat deze binnen enkele minuten verzonden wordt, maar dit gebeurd vervolgens niet. Weet iemand of er iets fout gaat op de server? Of doe ik iets verkeerd?

Justjuniors
    Geplaatst: Woensdag, 3 April 2013 om 11:47:06

De nieuwsbrief is nu eindelijk verstuurd? Zat er nu iets fout? Of krijgen mijn klanten nu de nieuwsbrieven van vandaag en gister allemaal in één keer?

<<<123>>>