Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Klanten

Hoe verstuur ik een nieuwsbrief?

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Woensdag, 3 April 2013 om 11:50:34

Beste JustJuniors,

De mailing was inderdaad niet goed verstuurd. We hebben nu alleen de laatste van vandaag verstuurd.
    Onze excuses hiervoor.

Groeten,
    Team Luondo

Spyck
    Geplaatst: Zaterdag, 8 Juni 2013 om 07:25:20

Ik wil een nieuwsbrief versturen naar klanten die zich opgegeven hebben voor de nieuwsbrief en daarnaast ook naar klanten die zich aangemeld hebben in de winkel.

Deze klanten heb ik ingevoerd.
    Alle contacten aan gevinkt.

Maar die krijgt de melding er worden 8 nieuwsbrieven verstuurd. dat is precies het aantal dat zich via internet hebben opgegeven maar volgens mij niet de klanten die ik extra aangemaakt heb.

Wat moet ik anders instellen.

Groet,

André 

Robbert
    Geplaatst: Zaterdag, 8 Juni 2013 om 21:06:59

Beste Andre,

Dan hebben je klanten geen vinkje geplaatst bij 'Ik wil de nieuwsbrief ontvangen' en daardoor zal er geen nieuwsbrief aan hun verstuurd worden.

Groeten Robbert

Van Wens Tot Wieg
    Geplaatst: Maandag, 10 Juni 2013 om 07:12:47

Essie's handcraft cuteness en vele anderen die van e-mail provider zijn veranderd of hun mailinglist in Luondo willen hebben:

Voor de Nieuwsbrief aangemelde e-Mailadressen wil je niet verloren laten gaan. Importeren is niet mogelijk en niet toegestaan. Handmatig invoeren is meestal geen optie en bovendien leidt dat tot een opt-in mailtje.

Wij hadden met 1.800+ e-mailadressen hetzelfde probleem. Als volgt opgelost: met mail-merging.
    • In Word (Office 2010) "Extra's - Samenvoegbeheer" maak je een standaarbrief aan, leg daarin uit dat dat je van e-mail provider veranderd bent. Leg ook uit dat je aan wettelijke regels gebonden bent en dat ze zich opnieuw moeten aanmelden.
    • Leg ook uit dat jouw relatie zich al eerder heeft aangemeld en dat je ze wil blijven informeren. Ze willen toch niets missen?
    • Bouw in dat document een hyperlink in naar je aanmeld pagina voor de Nieuwsbrief en vraag om opnieuw aan te melden.
    • Leg goed uit, dat ze zich in feite opnieuw moeten aanmelden en dat ze een opt-in mailtje ontvangen en dat ze op de link moeten klikken.
    • Exporteer in de shop de e-mailadressen naar een CSV bestand
    • Ga nu in Word naar "Samenvoegbeheer" en volg de stappen, om uiteindelijk een e-mail te versturen.
    Het lijkt moeilijker dan het is, maar het loont de moeite! Natuurlijk zullen er een aantal niet reageren, er zullen mailtjes bouncen (maar dan kun je die schrappen uit je lijst).

Succes!!

yucon
    Geplaatst: Donderdag, 28 November 2013 om 17:15:43

Klopt het dat er een max zit aan het aantal mailadressen waar een nieuwsbrief naartoe kan worden gestuurd?

Ik heb nu in totaal 1041 inschrijvingen maar als ik 'alle contacten' selecteer geeft ie aan dat de mail naar 1000 adressen zal worden verstuurd.

heb ik nu dus niets meer aan extra aanmeldingen? :-/

Robbert
    Geplaatst: Vrijdag, 29 November 2013 om 18:08:27

Er zit inderdaad een limiet aan 1000 contacten aan de nieuwsbrief functie van Luondo.

We hebben een koppeling (nog in beta) met Enormail waarmee wel naar grotere lijsten gemailt kan worden.

Groeten Robbert

<<<123>>>