Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Luondo wensenlijstje

Belangrijkste eigenschappen als opsomming op Categoriepagina's

www.snurken.nu
    Geplaatst: Donderdag, 25 Januari 2018 om 10:54:43

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een onderzoek gelezen over conversieoptimalisatie van webshops.
    Uit dit onderzoek bleek dat een van de belangrijkste punten een opsomming van de belangrijkste producteigenschappen op een categoriepagina is.
    Als voorbeeld gaven zij de webshop van Suzuki waar een dergelijke opsomming zorgde voor 78% meer kliks naar productpagina's en 500 extra leads!
    Bezoekers kunnen hierdoor namelijk de verschillende producten in die categorie gemakkelijk met elkaar vergelijken, zonder dat ze daarvoor ieder product apart moeten openen.
    Het zou er dan als volgt uit komen te zien op de categoriepagina:

[AFBEELDING]
    Naam product
    - Eigenschap A
    - Eigenschap B
    - Eigenschap C
    [PRIJS]
    [CTA-button]

Even ter verduidelijking. Momenteel ziet het er bij ons (en de meeste andere Luondo webshops) zo uit:
    [AFBEELDING]
    Naam product
    [PRIJS]
    [CTA-button]

Voor zover ik weet, zit deze functie momenteel niet in Luondo. Of is er iemand die mij hier wel verder mee kan helpen?
    Anders is mijn vraag aan jullie: Is er bij jullie ook behoefte aan een dergelijke toevoeging door Luondo?
    En aan Luondo: Denken jullie dat dit idee op (korte) termijn kan worden opgepakt?

Het onderzoek is in ieder geval heel interessant om eens door te nemen. Een andere dooddoener volgens dit onderzoek is bijvoorbeeld een slider op de homepage, waar veel Luondo'ers momenteel gebruik van maken... :)  Je kunt heel gemakkelijk toegang krijgen door 'm hier te downloaden: http://www.agconsult.com/nl/usability-blog/10-growth-hacking-tips

Ik ben benieuwd!

John

Aangepast op 25-1-2018 16:51
    Remco
    Geplaatst: Donderdag, 25 Januari 2018 om 18:42:17

Goeie! Er wordt gekeken of dit mogelijk is.

Claudia
    Geplaatst: Donderdag, 25 Januari 2018 om 21:39:32

Goede suggestie. Leuk dat je het deelt. Op dit forum zouden we sowieos wat vaker tips mogen delen vind ik. Dus het wat breder trekken dan alleen technische dingen.

www.snurken.nu
    Geplaatst: Vrijdag, 26 Januari 2018 om 08:06:09

Top, ik ben benieuwd! Ik denk dat het voor veel Luondo'ers een hele bruikbare functie is.
    @Ookinhetpaars helemaal mee eens :)

Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 26 Januari 2018 om 10:04:04

Je kan inmiddels de korte omschrijving bij het product gebruiken waar je de bullet points in kwijt kan. Deze wordt getoond in de responsive blokken.

Instellingen > Vormgeving > Overige layout instellingen > Toon korte omschrijving

www.snurken.nu
    Geplaatst: Vrijdag, 26 Januari 2018 om 12:39:12

Super! Ga er gelijk mee aan de slag.