Luondo.nl Webwinkels
Inloggen
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Luondo wensenlijstje
    topic toevoegen reactie toevoegen

Afwijkende homepage voor mobiel

MartineB

Geplaatst: Maandag, 26 Maart 2018 om 10:24:54

Is het mogelijk om een afwijkende homepage voor de mobiele weergave in te stellen?

Nu is de homepage op de mobiel het welkompraatje. Ik vind echter het assortimentsmenu dat ik in de linkerkantlijn heb staan, en dat wegvalt bij de mobiele weergave, belangrijker. Dan kan de bezoeker gelijk in het assortiment gaan rondkijken. Hoeft hij niet eerst op het hamburgermenu te tikken.

Bij desktop moet natuurlijk wel het welkompraatje de home blijven. Daar staat immers het assortiment al in de kantlijn.
    Het welkompraatje op de mobiel wordt dan bereikbaar via het hamburgermenu.
    In het hamburgermenu kunnen dan alle (hoofd)categorieën verdwijnen, daarvoor in de plaats komt de optie "assortiment".

Of kan dit al en kijk ik er overheen?

Remco

www.onlinewebservices.nl
    Geplaatst: Maandag, 26 Maart 2018 om 11:58:02

Hmm dit is niet mogelijk, maar middels CSS is dit wel te bereiken. Je kan hiervoor even contact met me opnemen. Ik zal er wel kosten voor moeten rekenen.

MartineB

Geplaatst: Dinsdag, 27 Maart 2018 om 14:48:02

Dank voor je antwoord.

Dan moet ik iets anders verzinnen.
    Kosten is logisch, het is meer dat ik liever niets wijzig aan de standaardopties. Ik ben ooit overgestapt naar Luondo omdat ik teveel zelf gewijzigd had bij een andere host, waardoor ik bij een update uren bezig was om alles aan te passen.

Ik begrijp dat ik de home wel kan laten doorverwijzen naar een categorie? Ik kan deze categorie wel ombouwen, welkomtekstje eronder zetten, dan is het een geschikte kandidaat voor de homepage.

Heb ik nog een vraag, in het hamburgermenu kan ik de meerdere categorieën die er staan weghalen denk ik? En verwijzen met 1 knop naar het assortiment?

Richard H.

Geplaatst: Dinsdag, 27 Maart 2018 om 19:14:58

Beste Martine,

De categorieen kunnen ook getoond worden door het volgende te doen:

Content > Header menu > Home (welkom) > Modules > Categorieen > Tonen op mobiel en desktop > Onder omschrijving

Of is dat niet wat je bedoeld?

Groet, Richard

MartineB

Geplaatst: Dinsdag, 27 Maart 2018 om 22:51:16

Ow.... dankjewel Richard. Ja dat bedoelde ik. Ik had die optie nog niet gezien in Luondo. Heb hem gelijk aangezet.

En alleen tonen op mobiel. Want op de desktop staan de categorieen al.

Dank!

MartineB

Geplaatst: Woensdag, 28 Maart 2018 om 09:08:29

Ik heb alle thumbnails van de subcategorieën weggehaald. Zodat je op de mobiel minder hoeft te scrollen om alle subcategorieën te zien.
    (werkt ook sneller, hoeven geen plaatjes geladen te worden)

Maar op de desktop ziet dat er nu heel gek uit https://www.artoek.nl/sprookjesthema 
    Hoe krijg ik die lege ruimte in de blokken weg?

Of is het misschien mogelijk om deze pagina op de desktop niet aanklikbaar te maken? Op de desktop voegt deze pagina toch niets toe, de bezoeker kan ook gelijk een keuze maken voor het thema in het linkermenu.

MartineB

Geplaatst: Woensdag, 28 Maart 2018 om 10:58:00

Als je de mobiel dwars houdt ontstaat er ook teveel witruimte in het categorie-blok.
    Hoe kun ik dit weghalen? Lijkt me toch als je geen afbeelding hebt dat ie er ook geen witruimte voor reserveert?

Mobiel dwars:

Mobiel recht (dan gaat het wel goed)

Remco

www.onlinewebservices.nl
    Geplaatst: Woensdag, 28 Maart 2018 om 15:45:22

Vormgeving > webwinkel vormgeving > zelf aanpassen > CSS - in het rechter vak vul je dit in:

.category { min-height:0px !important; }

PS Om de witruimte op de desktop weg te krijgen, vul je dit ook in het linker vak van CSS in.

MartineB

Geplaatst: Woensdag, 28 Maart 2018 om 21:43:18

Gelukt! Dankjewel Remco.

Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen.