Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Offtopic

Google Chromebook

Sunshine Retail International
    Geplaatst: Dinsdag, 4 Februari 2014 om 20:42:17

Heeft iemand ervaring en een Google Chromebook?

En in het bijzonder het printen via een Chromebook? Op een alles-in-een en een Dymo LabelWriter?

En het gebruik van Luondo back-office?

Alvast bedankt!

Maartje (Tizzalicious)
    Geplaatst: Dinsdag, 4 Februari 2014 om 23:35:42

Ik neem aan dat de Luondo back-office gewoon werkt, want volgens mij gebruiken de Luondo developers ook Chrome.

Verder geen ervaring met Google Chromebook, ik ben een apple-meisje :)

Mario - 4
    Geplaatst: Dinsdag, 4 Februari 2014 om 23:38:44

Printen weet ik zo even niet, want dat doe ik er niet mee, weet wel dat de dymo software nodig heeft om te werken, dus dat zal niet zo werken...

Verder de backoffice werkt goed met zo'n chromebook. In principe kun je er alles mee wat je ook met chrome kunt doen, alleen software installeren gaat dus niet. Wellicht de google cloud printer gebruiken.....

Sunshine Retail International
    Geplaatst: Zaterdag, 8 Februari 2014 om 13:12:00

Ik ga nog e.e.a. uitzoeken voordat ik er één aanschaf. Maar ik vind het aardige dingetjes voor weinig geld ;-)

Weten jullie of er een emailprogramma op zit? Of dat je vanuit webmail moet gaan werken?

En of de Dymo labelprinter op de printer cloud kan?

Mario - 4
    Geplaatst: Zaterdag, 8 Februari 2014 om 14:30:18

Het emailprogramma is Gmail, je moet ook je Chromebook ontgrendelen met je Google account paswoord.
    Er kan dus niet een emailprogramma draaien als Outlook ofzo, alles is in de cloud, en aangezien dat Gmail ook is, moet je het daar mee doen ( of andere webmail, maar als je een google account hebt, en welke webshop eigenaar heeft dat niet, kun je net zo goed gmail gebruiken)

Zover mij bekend kan een Dymo niet in de cloud, je kunt hem wel via het netwerk laten werken, maar volgens mij heb je gewoon altijd dan ook die Dymo software weer nodig, en, en daar gaan we weer, omdat het geen Windows machine, zal dat niet werken....

Het is inderdaad een beetje afzien met een Chromebook als je er dingen op wilt zetten, die normaal ook op windows staan, daarom gerbuik ik hem hoofdzakelijk als ik in het buitenland ben, om de reguliere dingen te checken ( en dus geen labels kunnen printen)

Suc6

E.K.
    Geplaatst: Woensdag, 3 December 2014 om 07:12:30

https://github.com/GoogleChrome/chrome-app-samples/blob/master/samples/usb-label-printer/README.md

En gebruik ChromeBook al ruim 6 maand zeer intensief, als enige computer. Er is weinig wat je niet met een Chromebook kunt.

Aangepast op 3-12-2014 07:13