Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Producten

Hoe kan ik een nieuw product toevoegen?

Luondo Helpdesk (Team Luondo)
    Geplaatst: Donderdag, 16 Februari 2012 om 23:45:08

Je kan onbeperkt producten toevoegen aan je Luondo webwinkel. Dat kan je handmatig doen of via een importbestand. In deze handleiding gaan we handmatig een product toevoegen.

Ga naar producten en kies  

Op het eerste tabblad Algemeen kan je de artikel informatie invullen.

Naam Vul hier de productnaam in
    Artikel nr# Vul hier een uniek artikel nummer in.
    Gewicht Met het gewicht kunnen de verzendkosten op basis van gewicht berekend worden
    BTW Kies een BTW percentage, stanaard is in Nederland 19% en 6%
    Omschrijving Schrijf een omschrijving van het product is, aanvullend met de specificaties en de USP's
    Korte_omschrijving De korte omschrijving wordt getoond als je de layout van de categorie op 'Blokken onder elkaar' hebt staan.

In tabblad Categorie kies je een categorie waar het product in moet staan, je kan één product in meerdere categorieen zetten. Bijvoorbeeld Categorie 'CD-spelers' en in de categorie 'Merk > Sony'

De volgende tab is Prijs.
    Vul hier een prijs in, eventueel met een kortingsbedrag om een van/voor te laten zien in de webwinkel.
    Er kan ook een staffelprijs gemaakt worden hiervoor klik je op  
    Vul de aantallen, prijs en korting van de staffels in. Deze stap kan je herhalen tot alle staffels erin staan.

Je kan 20 afbeeldingen per product toevoegen in JPEG, GIF, BMP en PNG bestanden. Je kan meerdere bestanden in 1 keer uploaden. Klik op  en er opent een popup venster waar de bestanden geselecteerd kunnen worden. Klik vervolgens op 

Er hoeft maar één formaat afbeelding geupload te worden, de software past de afmeting van de afbeeldingen automatisch aan voor de productoverzichten.
    Na het uploaden zijn de afbeeldingen op de juiste volgorde te 'slepen', de eerste afbeelding zal de hoofdafbeelding worden.

Attributen zijn extra opties die bij de producten gekozen kunnen worden zoals kleuren, maten of een tekstveld. Meer informatie vind je in de handleiding Attributen.

De voorraad kan automatisch bijgehouden worden door het systeem. Kies een verwachte levertijd en het voorraadtype. Gebruik je attributen kan je voorraadtype Attribuut gebruiken, hier kan je de voorraad van alle mogelijke combinaties van het product en attributen invullen.

Geef bij gerelateerde producten aan welke producten bijelkaar passen, dit zal te zien zijn in een tabblad onder de omschrijving op de productpagina.

Op het tabblad extra opties kan je de volgende waarde invullen:

EAN nr# Dit veld bevat de europese unieke product infentificator, bv. gebruik door google shopping
    Verkoop per Vul de eenheid in van de producten bv. per stuk, per kilo, per set van 25 stuks
    Merk Kies een merk
    Verpakking Per verpakking kan een type en bedrag verzendkosten gekoppeld worden.
    Youtube url Zet een youtube film op de productpagina.
    User friendly url Bedenk een unieke url waarmee je product te bereiken is.
    Browser titel Deze titel komt bovenin de browserbalk te staan en zal ook zichtbaar zijn bij de Google zoekresultaten
    Meta beschrijving Vul hier een korte en krachtige beschrijving in over het product, deze beschrijving komt ook in de zoekresultaten van Google.
    Meta steekwoorden                Vul een aantal steekwoorden in gescheiden door een komma. 

Kies als laatste nog of er een grote- of kleine foto op de productpagina komt te staan.

en klik op 

Gefeliciteerd er staat nu een product in je webshop!

1.1.1

The Spirit Giftshop
    Geplaatst: Donderdag, 15 Maart 2012 om 09:11:23

En hoe kan ik een produkt verwijderen? Ik heb een keer te veel op dupliceren gedrukt.

Erik (Luondo)
    Geplaatst: Donderdag, 15 Maart 2012 om 10:14:42

product zoeken in je producten lijst.. er achter het product AANVINKEN.. vervolgens kun je bovenin een ACTIE kiezen : "VERWIJDEREN"

makkerlijker zou het misschien zijn als hier gewoon achter een X zou kunnen komen..

Eelco de Boer
    Geplaatst: Vrijdag, 16 Maart 2012 om 16:29:44

Thanks Erik!

Apple-hoesjes
    Geplaatst: Maandag, 9 April 2012 om 21:13:14

Hallo

Kan iemand mij mischien ook vertellen wat ik met EAN nr#?

Groet Erik

Robbert
    Geplaatst: Dinsdag, 10 April 2012 om 11:06:50

Beste Erik,

EAN = Europees Artikel Nummer.
    Dit zijn artikel nummers die door de fabrikanten aan producten worden meegegeven. Vaak is dat ook de streepjescode op een artikel.

Gr. Robbert

Theperfectday
    Geplaatst: Donderdag, 19 April 2012 om 12:07:28

Is het mogelijk om een product per meter te verkopen en zo ja hoe zet ik dat op mijn webshop?

Groetjes Lianne

webwinkel321
    Geplaatst: Donderdag, 19 April 2012 om 13:11:27

Hoi Lianne, 

Gaat zeker om je rode lopers (die je nu gratis aanbied, doe maar een paar kilometer ;-))

Je kunt toch gewoon in titel en omschrijving melden dat de prijs per 1 strekkende meter is? Daarna maak je attributen of een staffelprijs aan voor extra meters. 

Oh ja en het plaatsen van keywords zonder text er omheen is nogal spammy, dat vind Google evil, je kunt er beter voor zorden dat die woorden in de text voorkomen, dus niet los achterelkaar ;-) 

Succes! 

Aangepast op 19-4-2012 13:12
    Halibi
    Geplaatst: Dinsdag, 19 Juni 2012 om 19:14:04

Bij het invoeren van een produkt en gegevens, sla je op het laatst op de knop opslaan.
    Als ik dit gedaan heb dan wordt de produktnaam steeds automatisch verwijderd en
    krijg ik de melding: je hebt geen geldig produktnaam ingevoerd
    Wie helpt mij verder?

Robbert
    Geplaatst: Dinsdag, 19 Juni 2012 om 20:59:55

Beste Halibi,

Welke productnaam gebruik je precies?

Gr. Robbert

Halibi
    Geplaatst: Woensdag, 20 Juni 2012 om 10:07:20

Ik voer bij - algemeen -  de naam van het produkt in, daarna ga je alle gegevens van het produkt verder invoeren en op het eind opslaan. Als ik dit heb gedaan verwijdert de naam van produkt automatisch weer.
    je komt dus geen stap verder.

Robbert
    Geplaatst: Woensdag, 20 Juni 2012 om 14:28:59

Beste Halibi,

Mail anders even de 'echte' productnamen die je geprobeerd hebt naar helpdesk@luondo.nl
    Dan kunnen we hopelijk het probleem reporduceren.

Dank je!

Gr. Robbert

Halibi
    Geplaatst: Donderdag, 21 Juni 2012 om 20:10:21

Ik ben bezig met produkten invoeren en ik krijg ipv invoegen ven een foto deze tekst: Hier kun je afbeeldingen bij dit product plaatsen.Verder staat er niks bij ,en de knop -opslaan- reageert niet in de beheerdersomgeving.

Robbert
    Geplaatst: Donderdag, 21 Juni 2012 om 22:16:45

Beste Halibi,

Zou je ons even een ticket hierover kunnen sturen? dan kan ik wat meer info zien om het probleem op te lossen. Dank je!

Een ticket kan je versturen bij Account >> Mijn Tickets

Gr. Robbert

High tech toys
    Geplaatst: Zondag, 9 December 2012 om 08:46:34

@ Robbert, ik heb bij mijn productvooraad aangegeven dat ik een hoeveelheid voorraad heb.
    maar nu bestellen mijn klanten door de voorraad heen, dus staat er nu bij voorraad : -1 of -2 enzo verder..?
    is best vervelend , want ik moet nu de klanten contacteren met de mededeling dat ik het artikel niet op voorraad heb, doe ik iets fout..?

Robbert
    Geplaatst: Donderdag, 13 December 2012 om 19:17:26

Heb je voorraadbeheer aanstaan?

zie: instellingen > algemeen > voorraadbeheer

Groeten Robbert

<<<12>>>