Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Producten

Hoe importeer ik een nieuwe productlijst?

Hoefie07
    Geplaatst: Maandag, 20 Mei 2013 om 21:31:24

Hallo Mario,

ik ben er inmiddels uit. Ik heb een programmeur gevonden welke uitstekend import bestanden kan maken voor luondo. Mocht er nog iemand problemen hebben met automatische import van bestanden dan kunnen ze me benaderen en een mailtje sturen naar hoefie07@hotmail.com.

Techtoko
    Geplaatst: Zondag, 4 Augustus 2013 om 00:28:24

Even uit interesse; wat vraagt die persoon en hoe ben je bij hem gekomen? Kan hij ook helpen bij een lijst met ruim 10 000 producten die ik elke week aangeleverd krijg? Kan hij die zo maken dat ik die vrij makkelijk kan importeren in Luondo (keer op keer).

Aangepast op 4-8-2013 00:29
    Robbert
    Geplaatst: Zondag, 4 Augustus 2013 om 19:02:18

Beste Techtoko,

Mail ons eerst even voordat je die lijst gaat importeren, ik denk dat het een grote/bekende elektronica dropshipper is. We hebben al regelmatig problemen met die import gehad.

Groeten Robbert

Hoefie07
    Geplaatst: Zondag, 4 Augustus 2013 om 23:45:34

Hoi Techtoko,

het is een oud collega van me welke op de software-development afdeling van mijn werk werkte. Hij maakt een interface waarbij je op elke moment de delta's kan bekijken tussen jouw producten en die van de dropshipment. Deze output kan je vervolgens inladen in luondo middels drie bestanden;
    - nieuwe producten,
    - update (voorraad, prijs, omschrijving, url enz.)
    - delete.
    Deze bestanden zijn tab gescheiden (.tsv)

Werkt prima. Mocht je vragen hebben dan kan je me mailen op bovenstaand adres dan zal ik de gegevens toesturen.

Groet, Richard

Techtoko
    Geplaatst: Dinsdag, 6 Augustus 2013 om 10:32:23

@ Robbert Ik heb een ticket aangemaakt, met daarin wat extra informatie.

@ Hoefie07 Ik ga er vanuit dat Luondo mij kan helpen. Echter wil ik graag wel weten hoeveel jij kwijt was. Dan kan ik alvast bepalen of het eventueel een optie is of niet.

Ledseeit
    Geplaatst: Zaterdag, 25 April 2015 om 13:28:46

In de nieuwe versie ontbreekt de mogelijkheid om een bestand te importeren.

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 25 April 2015 om 14:37:59

Om producten te importeren/exporteren dien je een premium account te hebben.

coating4all.com
    Geplaatst: Vrijdag, 8 Mei 2015 om 18:45:48

ALs ik een csv feeds heb met productenlijst waarvan 1 in het nederlands en 1 in het engels hoe werkt dit met de import van producten?
    De Nederlandse feed moet in de nederlandse taal worden ingeladen maar de engelstalige feed alleen in de engelse taal
    Nu worden alle producten door elkaar gegooid.
    grt Nico

Aangepast op 8-5-2015 18:47
    Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 9 Mei 2015 om 11:44:50

Stel je webwinkel op meerdere talen in.

Maak een product in met zowel NL als de content in de andere taal.

Draai een export.

Zoals dit bestand eruit ziet, moet het import bestand er ook uit komen te zien.

coating4all.com
    Geplaatst: Zaterdag, 9 Mei 2015 om 23:00:45

Hoi Remco Dat gaat zo niet lukken dan moet ik 2 csv feeds gaan samenvoegen tot 1 feed
    is daar handige voor dummy software voor want 14000 artikelen wordt met de hand doen wel erg veel werk en ieder dag zijn er weer wijzigingen.

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 9 Mei 2015 om 23:12:02

Kan je vergeten ;) De feed gaat qua category ID sowieso niet met jouw webshop overeenkomen.

Rebekka Deforce
    Geplaatst: Woensdag, 15 Februari 2017 om 12:15:42

Waar kan je de category ID aanmaken/instellen in Luondo?

Sorry als dit een domme vraag is :)

Kan ik categorieen (naam + ID) importeren? aangezien ik daar aparte csv bestanden van heb.

Bedankt, Rebekka

Aangepast op 15-2-2017 12:27
    RTM4
    Geplaatst: Woensdag, 15 Februari 2017 om 13:14:17

je maakt in luondo een nieuwe categorie aan, dan krijgt deze een ID en in je csv vervang je je huidige id door de door luondo gegenereerde ID

Rebekka Deforce
    Geplaatst: Woensdag, 15 Februari 2017 om 14:05:54

Bedankt!

Categorieën importeren gaat dan momenteel niet als ik het goed begrijp?

Veel werk als je dat elke dag moet doen met 125 categoriën :(

Aangepast op 15-2-2017 14:07
    Rebekka Deforce
    Geplaatst: Woensdag, 15 Februari 2017 om 14:16:29

Ik heb het door, als je bij een update de categorie ID blank laat blijft het product toch in de juiste categorie staan.
    Dus een keer veel werk, daarna niet meer zoveel :)

Bedankt!

<<<123>>>