Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Producten

Hoe importeer ik een nieuwe productlijst?

Luondo Helpdesk (Team Luondo)
    Geplaatst: Maandag, 20 Februari 2012 om 23:21:35

Er kunnen nieuwe productlijsten geimporteerd worden vanuit een csv, tsv of txt bestand. 
    Je kan een voorbeeld bestand downloaden om de instellingen te bekijken.

De instellingen van het voorbeeld bestand zijn:
    Formaat: .txt
    Scheidingsteken: komma
    Scheidingsteken voor categorie: ?
    Eerste regel bevat veldnamen: JA
    Velden zijn omvat door aanhalingstekens: JA
    1. Ga naar Producten en klik op Importeren
    2. Klik op Selecteer een bestand van uw computer
    3. Kies het bestand en klik op Openen
    4. Kies de Bestand opties en klik op Volgende
    5. Kies de Standaard waarden en klik op Volgende
    6. Kies om de bestaande producten: Ongewijzigd laten of Producten updaten
    7. Kies welke velden je wilt matchen en klik op volgende
      De resultaten van de import krijg je te zien.
    8. Klik op Productlijst om het overzicht te zien.

1, Ga naar Producten en klik op Importeren

2, Klik op Selecteer een bestand van uw computer.

3, Kies het bestand en klik op Openen

4, Kies de Bestand opties en klik op Volgende 

5, Kies de Standaard waarden en klik op Volgende

6, Kies om de bestaande producten: Ongewijzigd laten of Producten updaten

7, Kies welke velden je wilt matchen en klik op volgende

De resultaten van de import krijg je te zien.

8, Klik op Productlijst om het overzicht te zien.

1.1.3

OW-FUN
    Geplaatst: Zaterdag, 14 April 2012 om 14:04:31

Wellicht een domme vraag:

De uitleg van het import verhaal is mij duidelijk. Echter blijf ik met een vraag zitten mbt het voorbeeld bestand.

Zelf heb ik in een exelbestand al mijn producten gedefinieerd met prijzen, gewichten etc etc.
    Nu heb ik het .txt bestand gedownload --> aangepast naar wat ik wel/niet opgenomen wil hebben en vervolgens deze naar exel gekopieerd. Daarna knippen en plakken om elke "bbbb" in een kolom te krijgen.
    Daaronder heb ik een aantal producten opgevoerd en het geheel (na wat foutmeldingen ) als csv bestand opgeslagen.

Hierna het stappenplan gevolgd echter zonder succes (wel producten geupload maar niet met de geschjeiden gegevens.

Ik ga er vanuit dat mijn exellijst wellicht niet goed is ingericht?

Alle topics ten spijt heb ik hier geen info over kunnen vinden.

Heeft iemand een tip?

Robbert
    Geplaatst: Maandag, 16 April 2012 om 12:05:12

Beste Live2day,

Kan je het excel bestandje mailen naar helpdesk@luondo.nl dan kijken we er even naar voor je.

Gr. Robbert

Boeke
    Geplaatst: Donderdag, 3 Mei 2012 om 17:41:25

Zouden jullie ook voor het importeren van gegevens (categorieen, producten enz.) een voorbeeld van een excel bestand kunnen geven.
    Ik zou graag mijn gegevens van Opencart importeren, zo'n 600 producten.
    Om dit allemaal één voor één te doen duurt mij echt te lang en weinig tijd.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Groet
    Martin

Robbert
    Geplaatst: Donderdag, 3 Mei 2012 om 21:32:38

Beste Martin,

Je kan al een voorbeeld bestand downloaden bij "producten importeren"
    Dat is een CSV bestand maar die kan je openen in excel.

Gr. Robbert

Boeke
    Geplaatst: Donderdag, 3 Mei 2012 om 22:00:54

Gedownload, maar hier wordt ik niet veel wijzer van.
    Moet ik hier allemaal aparte kolommen van maken in excel...zoals Naam, Artikelnummer, EAN Nummer enz.
    En daaronder de gegevens invullen per kolom?

Groet
    Martin

Robbert
    Geplaatst: Vrijdag, 4 Mei 2012 om 09:39:57

Beste Martin,

Als je jouw excel bestand mailt naar helpdesk@luondo.nl zullen we even kijken hoe je het beste kan importeren.

Gr. Robbert

Musthaves4you
    Geplaatst: Maandag, 25 Juni 2012 om 16:51:45

Beste Robbert,

Ik zou graag producten (4.000 stuks) willen importen via een excelbestand in mijn webshop.

Ik kom er niet uit.

Zou je mij mischien hier mee kunnen helpen ?

Groetjes,
    Corry Cuperus

Marcus
    Geplaatst: Zondag, 23 September 2012 om 17:37:33

In het voorbeeld bestand staat slechts 1 hoofdafbeelding. Is het mogelijk om alle afbeeldingen in het bestand te noemen ?

Marcus

Robbert
    Geplaatst: Maandag, 24 September 2012 om 21:37:00

@Corry, je kan niet direct een excel bestand importeren die moet je eer omzetten naar een .csv bestand opslaan volgens de indeling van het voorbeeld bestand (die kanje downloaden op de import pagina)

@Jumble, via de import kan je maar 1 afbeelding uploaden.

Gr. Robbert

Tony van de Laar
    Geplaatst: Zaterdag, 10 November 2012 om 21:10:10

Hallo allemaal,

Even voorstellen: mijn naam is Tony van de Laar en ik ben net nieuw in de wereld die Luondo en webshops heet, maar wat ik tot nu toe zie en ervaar bevalt uitstekend! Uiteraard heb ik nog wel wat vragen.
    Om te beginnen ben ik bezig producten te importeren, wat via het importeren van een bestand op mijn computer prima lukt. Ik heb alleen een CSV feed van mijn leverancier gekregen waarvan ik dacht dat ik dat ook als URL zou kunnen koppelen, zodat het een soort van automatische live koppeling is en de update vanzelf doorkomen. Ten eerste geeft Luondo aan dat het een ongeldige URL is en ten tweede vraag ik me af of het inderdaad kan werken zoals ik hierboven schets, of vlieg ik daar een beetje uit de bocht?

Op zich vind ik het geen probleem om de producten te importeren vanuit een bestand om mijn PC, maar stel dat ik dat elke week moet doen om e.e.a. bij te werken, verlies ik dan ook alle instellingen en bijv. SEO gegevens per product die ik zelf heb aangepast?

Omdat ik niet zeker weet of dit de juiste plek is om de CSV link van mijn leverancier te plaatsen, heb ik dat nog maar even niet gedaan. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie reacties/ervaringen op dit gebied.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie tijd en aandacht!!

Succes verder!

Groeten Tony

Erik (Shop318)
    Geplaatst: Zondag, 11 November 2012 om 10:39:02

producten importeren via een aangeleverde excel/csv bestand blijft altijd een probleem..je zult het altijd moeten blijven aanpassen, bij elke update die je wilt doen.. kost veel tijd..en frustratie.

de enige oplossing is dat je leverancier een voor jou op maatgemaakte csv/exel kan aanleveren.. (ik vrees dat de meeste leveranciers dit niet gaan doen).. een op maat gemaakte sheet..in de luondo opmaak (een vb hiervan kun je downloaden bij PRODUCTEN)

betreffende de url van je leverancier.. die kun je wel importeren..echter dient de url een PLAATJE verwijzing te zijn van het product. (dus een verwijzing naar de url waar het plaatje op gevonden kan worden bij je levenacier bv). .bv: http://www.janleverancier/tv/samsung177a.jpg

succes..

An
    Geplaatst: Vrijdag, 16 November 2012 om 19:36:33

Voor het eerst heb ik via een lijst producten toegevoegd aan éen van mijn webwinkels. De leverancier levert echter de prijzen aan excl btw. Ik heb in het excel bestand een bepaalde factor doorgevoerd die ik graag wil doorberekenen in mijn verkoopprijzen. De prijzen komen er hierdoor (2 cijfers achter de komma) niet echt goed uit te zien. Nu kan ik kiezen om in Excel de decimalen weg laten, maar dan nog komen de bedragen niet echt overeen. Hoe hebben jullie dit gedaan? Alle bedragen 1-voor-1 aangepast?

Hoefie07
    Geplaatst: Vrijdag, 19 April 2013 om 13:34:24

Beste Luondo,

Wij hebben een CSV bestand ontvangen van onze leverancier en na een aantal keer proberen en bewerken van het bestand is het ons allemaal gelukt op 1 ding na, namelijk; de foto van het product.

In ons CSV bestand word er gerefereerd met een URL. Als je die URL in de explorer gooit dan krijg je mooi alleen het plaatje van het product te zien. Dit pakt het systeem niet. Ik lees op het forum dat je moet eindigen met .jpg dus echt het bron bestand. Dat heb ik voor 1 product nu even gedaan, copy image address en in het CSV gedaan en dan doet die het perfect.

Nu gaat het om aardig wat producten en de URL veranderd compleet als je echt het bron bestand wilt hebben dus gewoon .jpg toevoegen aan het originele bestand werkt niet.

Is het echt niet mogelijk om met een URL een image te laden in Luondo? zo nee dan moet ik naar mijn leverancier gaan om andere URL met bron bestand te sturen echter denk ik niet dat ze daar op zitten te wachten.

Super bedankt voor jullie antwoord!

Aangepast op 19-4-2013 18:17
    Mario
    Geplaatst: Zondag, 21 April 2013 om 14:09:45

Beste Hoefie07,

Kun je ( desnoods een klein gedeelte) van je .csv file even mailen naar helpdesk [at] luondo.nl ?
    Dan kijken we even hoe precies deze file in elkaar zit.

Ik zie hem wel verschijnen.

Met vriendelijke groet,

Mario

Hoefie07
    Geplaatst: Zondag, 21 April 2013 om 15:22:47

Ok dank je wel Mario, ik heb het zojuist gemaild naar jullie.

<<<123>>>