Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Producten

Attributensets gebruiken bij producten

Luondo Helpdesk (Team Luondo)
    Geplaatst: Donderdag, 5 April 2012 om 16:56:27

Bij de producten kunnen extra opties worden toegevoegd zoals maten en kleuren bij kleding. Er kunnen ‘standaard’ attributensets gemaakt worden die je later aan de producten kan toevoegen.

Nieuwe attributenset maken:
    1. Ga naar Producten > Attributenset
    2. Klik op + Nieuwe set toevoegen
    3. Kies een naam voor de set bv. Maat
    4. Kies of het een verplicht veld moet worden
    5. Kies of het een dropdownmenu (vooraf ingestelde keuze’s) of tekstveld (vrij in te vullen)
    6. Klik op opslaan
      Bij dropdownmenu kunnen er meerdere optie’s toegevoegd worden:
    7. Kies een naam bv. M
    8. Vul eventueel de extra kosten in
    9. Klik op Optie toevoegen
      Herhaal stap 7 tot 9 om extra opties toe te voegen
    Attributenset aan product toevoegen:
    1. Ga naar het product
    2. Ga naar tabblad Attributen
    3. Kies een van de attributensets en klik op toevoegen
      Nu wordt er een kopie van de attributenset gemaakt bij het artikel. Deze kan je zelf nog aanpassen door bijvoorbeeld een maat eruit te halen of de extra prijs aan te passen. 
    Als er wijzigingen in de ‘originele’ attributensets gemaakt zijn wordt dit niet gekopieerd naar de attributen bij de producten. 

1.1.4

Naturel Deluxe
    Geplaatst: Maandag, 16 April 2012 om 12:10:20

Kan er op een bepaalde manier voor gezorgt worden dat het drop-down menu niet beperkt word tot +- 10 mogelijkheden ?

Ik wens mijn klanten namelijk een gratis reukstaal naar keuze te geven, dan hebben ze keuze tussen +- 10 stuks voor vrouwen en +- 10 stuk voor mannen, dus het veld is nu ongeveer de helft te klein om deze optie toe te voegen ...

webwinkel321
    Geplaatst: Maandag, 16 April 2012 om 13:08:07

Je zou de attributen kunnen onderverdelen in een dropdown voor mannen en een dropdown voor vrouwen, is dat handig voor je? 

Naturel Deluxe
    Geplaatst: Maandag, 16 April 2012 om 15:07:11

Dat was inderdaad een mogelijkheid, maar die mogelijkheid had ik al uitgeprobeerd, het probleem hierbij zit dan in het feit dat ik ga bepalen wie (een vrouw of man) er een staaltje krijgt, bij welk product, maar ik wil ze graag zelf de keuze geven...  Maar als ik dan beide attributen bij elk product zet, lijkt het net of ze kunnen/mogen 2 staaltjes per product uitkiezen, wat dan weer niet klopt met de realiteit en tot frustratie zal leiden ... 

Daarom zou een uitbreiding van het dropdown menu de ideale oplossing zijn ... 

jolanda
    Geplaatst: Maandag, 14 Mei 2012 om 18:51:33

Ik wil graag een attributenset maken waarin mensen meerdere opties kunnen aanklikken, maar dit wil niet ook niet met CTRL

Betreft een standaard hapjesschaal van 6 x 5 stuks waarbij men 6 hapjes kunnen kiezen uit een assortiment van 10.

Graag advies.

webwinkel321
    Geplaatst: Maandag, 14 Mei 2012 om 19:48:27

@ Jolanda, het is niet mogelijk om meerdere opties aan te vinken idd. Hier zul je dus een creative oplossing voor moeten bedenken... (geef je klant ook niet te veel keuze ;-))

Aangepast op 14-5-2012 19:48
    A&B-WINGS
    Geplaatst: Zaterdag, 23 November 2013 om 12:48:20

Beste,

Het is mooi dat ik een maat in kan vullen bij een artikel. Maar dan kan ik bij het artikel al schrijven wat voor maat het is.
    Ik heb op de site waar de artikellen staan opgesomd onder een catergorie de keuze nodig, (bijvoorbeeld welke maat rok). Want als ik b.v honderd rokken heb ingevoerd, dan kan ik niet van de klant verwachten dat hij of zij alles rokken afgaan voor de juiste maat. Dan moeten ze in de opsommingssite deze keuze al kunnen maken.

ERIK/DROPSHIPWINKEL.COM
    Geplaatst: Zondag, 24 November 2013 om 07:27:49

Je kunt speciale categorieen aanmaken met bv maten

Stel je hebt een rok:
    - die selecteer je dan onder een categorie ROKKEN
    - je selecteert dat product dan ook onder de speciale maat (bv Maat 40)
    - Eventueel zou je nog meer categorieen kunnen aanmaken (zoals kleur etc)

Zo kan je klant zelf kiezen waar ie op wil gaan zoeken!

Rosier Gedekte tafel, koken & wonen
    Geplaatst: Zaterdag, 14 Juni 2014 om 15:47:49

Hallo,

Ik vroeg mij af of het ook mogelijk was wanneer ik een attribuut heb aangemaakt dat hij daadwerkelijk ook naar dit artikel toe gaat. wanneer die er ook in een andere kleur is zie als voorbeeld:  http://www.fonq.nl/product/iittala-teema-plat-bord-21-cm/27399/#27399

Vriendelijke groet,

Jasper Stender

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 14 Juni 2014 om 15:55:01

Niet mogelijk. Je kan wel zelf een kleine opsomming maken met:

Dit product is er in de volgende kleuren:
    Rood
    Zwart
    Wit
    Grijs
    Groen

En dan elke kleur linken naar het product (je maakt dan voor elke kleur een apart product aan). Beetje omslachtig wel. Je zou dan deze apart aangemaakte producten ook bij de gerelateerde producten toe kunnen voegen.

Rosier Gedekte tafel, koken & wonen
    Geplaatst: Zaterdag, 14 Juni 2014 om 16:12:05

Oke, alleen zit ik er mee dat ik de omschrijving onder het product heb staan want als ik het er naast doet wordt het te lang. Is het ook mogelijk om een "extra" beschrijving toe te voegen naast het product?

zie: http://www.rosierdokkum.nl/9148906/pedaalemmer--12-liter--motioncontrol-almond-met-plastic-binnenemmer-en-motioncontrol-fluisterdeksel

Aangepast op 14-6-2014 16:14
    La Casa Mia Beauty
    Geplaatst: Woensdag, 4 Februari 2015 om 10:33:45

Hoe zorg ik voor een koppeling tussen attributen en mijn voorraadbeheer?

Groeten Maria

ZwartWitShop
    Geplaatst: Woensdag, 4 Februari 2015 om 10:53:06

Hey, Ga naar het product, dan voorraad. Daar verander je -voorraad type- in attribuut. Daar kun je de voorraad invullen.

Aangepast op 4-2-2015 10:53
    La Casa Mia Beauty
    Geplaatst: Woensdag, 4 Februari 2015 om 10:53:54

TOP bedankt!!

La Casa Mia Beauty
    Geplaatst: Zondag, 15 Februari 2015 om 13:02:43

Als ik een attribuut heb dat als brievenbuspost gaat (10ml pot) en die grotere pot (50 ml) als pakket, hoe kan ik dat instellen? 
    Bijv. Face Balm Clearing 
    http://www.lacasamiabeauty.nl/maria-akerberg-face-balm-clearing-travel-size

Groeten Maria

Aangepast op 15-2-2015 14:05
    La Casa Mia Beauty
    Geplaatst: Zondag, 15 Februari 2015 om 18:56:56

Iemand die mij kan helpen met mijn eerdere vraag?

Gr Maria