Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Producten

Hoe maak ik een Sub-categorie?

Luondo Helpdesk (Team Luondo)
    Geplaatst: Vrijdag, 6 April 2012 om 12:11:52

Om je webshop overzichtelijk te houden voor je klanten kan je de producten indelen in verschillende categorieën zoals:
    • Heren kleding
    • Dames kleding
    Deze hoofdcategorieën kan je weer verder onderverdelen in "sub-categorieën" zoals:
    • Heren kleding
      > Broeken
      > Truien
      > Jassen
    • Dames kleding
      > Rokjes
      > Blouse's
      > Jassen
    Een sub-categorie maak je door in tabblad Algemeen een 'hoofd' categorie te kiezen bij:  plaatsen onder categorie: Op deze manier kan je alle producten overzichtelijk indelen.

De categorie afbeelding wordt nu ook zichtbaar op de pagina van de hoofd-categorie.
    Deze optie kan je eventueel uitzetten op tabblad instellingen bij Toon sub categorie blokken in content

1.2.1

Pake
    Geplaatst: Dinsdag, 26 Juni 2012 om 21:34:49

Hallo,

Hoe kun je afbeeldingen van een sub-categorie centreren in de hoofd-categorie.

Pake

Robbert
    Geplaatst: Woensdag, 27 Juni 2012 om 11:20:19

Beste Pake,

Er zijn nog geen mogelijkheden om zelf de layout van de categorie afbeeldingen aan te passen. 

Als je het echt heel anders wilt hebben kan je zelf afbeeldingen in de editor van de categoriepagina en dan zet je 'Toon sub categorie blokken in content' op NEE

Gr. Robbert

Teakhoutmeubelsonline
    Geplaatst: Donderdag, 23 Augustus 2012 om 14:35:12

Hallo

Ik heb ook de categorieen gemaakt.Ook met foto maar die is niet zichtbaar. Daarna heb ik sub categorieen gemaakt en onder de hoofdcategorieen gezet, met foto. Als je in mijn menu kijkt bij tafels zie je daaronder de subcategorieen en op de homepagina ook duidelijk met foto.
    Ook de kasten laat subcategorieen zien. Echter ga je naar teak meubels gekleurd, dan zie je in het menu wel de dropdown subc. maar op de homepagina laat ie die niet zien, hoe kan dat.

Ook zag ik dat mijn 1e geplaatste dressoir gewoon op de homepagina staat, ik heb deze echter in de juiste subcategorie geplaatst, hoe kan dat.

gr conny

Fridaynextshop
    Geplaatst: Dinsdag, 28 Mei 2013 om 09:59:34

Hallo Robbert,

Ik had een vraag, wanneer ik alles aanpas in 'çontent'' en categorieen en sub categorieen maak dan verschijnt het niet al druk ik op ''bekijk webwinkel''. Aangezien iemand anders al een begin heeft gemaakt met de lay-out van de webwinkel en ik hier nu veel in moet veranderen krijg ik dat oude steeds terug. Maar de wijzigingen/ aanpassingen die ik echter heb gemaakt verschijnen dan niet. Doe ik iets fout en zoja is dat makkelijk te verhelpen?

Groetjes

Robbert
    Geplaatst: Woensdag, 29 Mei 2013 om 10:23:55

@Fridaynextshop,

Misschien kan je even een voorbeeld geven? wat heb je aangepast en op welke pagina?

Groeten Robbert

Carmela (Studio MYH)
    Geplaatst: Zondag, 25 Oktober 2015 om 12:41:49

Hallo

kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de afbeelding bij categoreën zichtbaar krijg op de site?
    plaatsen gaat prima, ik zie hem alleen niet verschijnen op de site.

bedankt!

Remco
    Geplaatst: Zondag, 25 Oktober 2015 om 12:49:33

Bij de categorie zelf kan je onder het tabje 'Layout' kiezen om sub categorieen in blokken te tonen.

Via instellingen > vormgeving > statische pagina's > categorie kan je dit in 1 keer voor alle categorieen instellen.

Carmela (Studio MYH)
    Geplaatst: Zaterdag, 2 Januari 2016 om 17:19:47

Hallo nog even een vraag over de  sub categorie blokken in content kunnen deze ook alleen met foto's aangegeven worden? of kan dit alleen in vakken.

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 2 Januari 2016 om 18:19:40

Dit kan alleen met vakken