Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Producten

Digitale producten verkopen in je webshop!

Luondo Helpdesk (Team Luondo)
    Geplaatst: Maandag, 18 Februari 2013 om 18:52:02

Je kunt digitale producten (PDFjes, audio- of videobestanden, etcetera) nu ook gemakkelijk verkopen via je Luondo shop!

Het werkt heel simpel, op dezelfde manier als de welbekende attributenset. Het enige wat je hoeft te doen in een link bij de producten zetten - deze link zal dan pas beschikbaar zijn voor de klant als de order op ‘betaald’ staat.

In het kort:
    1. Maak een download aan
    2. Koppel een of meerdere download(s) aan een product
    3. De download(s) zijn direct beschikbaar als een order succesvol betaald is

1. Een download aanmaken
    Klik op Downloads in het producten menu

Klik op ‘Nieuwe download toevoegen'

Vul de gegevens in van de download.

Titel: Vul hier de titel van de download in
    Link: Vul hier de link in van het product wat je wilt verkopen (je moet deze dus extern hebben geupload), deze moet beginnen met http:// of https://
    Tags: Vul hier tags in om je product eenvoudig te vinden, deze tags worden alleen in de beheeromgeving gebruikt en hebben dus geen toegevoegde waarde voor je SEO.

Bijvoorbeeld:

Klik vervolgens op Opslaan

2. Koppel een of meerdere downloads aan een product

Maak een nieuw product aan en vul de gegevens in zoals bij een standaard product (of gebruik een bestaand product hiervoor, mits dit van toepassing is).

Op het tabblad ‘Downloads’ kan je dan een of meerdere downloads toevoegen per product.

3. De download(s) zijn direct beschikbaar als een order succesvol betaald is

Als er een order in je shop geplaatst wordt waarin een digitaal product gekocht is, zal er automatisch een mail verzonden worden naar de klant als de order succesvol betaald is. In deze mail met als onderwerp “De downloads staan klaar!” staan direct de links naar de producten. Ook staan alle digitale producten in een overzicht op de klantenpagina.

Succes met het verkopen van je digitale producten! :)

Sloepverhuur
    Geplaatst: Dinsdag, 19 Februari 2013 om 17:02:28

Hoe maak je een externe link aan ?
    Moet dit dan buiten luondo om ?

Met vriendelijke groet.

verkleedwinkel
    Geplaatst: Dinsdag, 19 Februari 2013 om 17:50:28

WOW!

Dat is een leuke optie!

Mario - 4
    Geplaatst: Dinsdag, 19 Februari 2013 om 18:17:18

Wordt de URL ook " verbasterd" zodat iemand die slim is ;-)  deze download kan opslaan, en indien nog eens nodig, weer (kostenloos) is te downloaden?

Normaal is zo'n url gescrambeld, en niet te herleiden waar de echte url zich bevindt.

Erik (Shop318)
    Geplaatst: Dinsdag, 19 Februari 2013 om 22:09:40

@Mario: helaas niet.. dit is ook het "linke"  momenteel aan dit downloaden..

(vergeet ook niet dat hij de echte download url aan zijn 'vrienden' kan mailen.. en op zijn eigen site 'de nieuwsgroepen' kan zetten)

Ze werken hier wel aan, maar het houdt mij momenteel tegen om hier mee te beginnen zolang de echte downloadlink zichtbaar blijft.

het werken met bv een Urly / Tinyurl is ook geenoptie, omdat die ook de echte link toont uiteindelijk.

Iemand misschien ideeen voor een handig trucje voordat we op google gaan zoeken ;-) ?

Omslachtig misschien, maar misschien dat t Luondo team hier iets aan kan hebben om
    te integreren ?

Aangepast op 20-2-2013 07:59
    Kartfoto
    Geplaatst: Woensdag, 20 Februari 2013 om 09:09:48

Met een fotogallery heb ik op dit moment in mijn Betaalsysteem de optie om de download slechts 5x te laten plaats vinden, indien er problemen plaats vinden kan de klant gemakkelijk terug mailen. (dit gebeurd nu regelmatig omdat mobiele gebruikers ook een zip bestand willen downloaden)

Ook word er gelogd vanaf wel IP dit plaats vind, dus als het 5x vanaf een verschillend IP plaats vind weet je zelf ook genoeg.. toch kan je weinig beginnen.. je weet dat mensen het ook naar elkaar kunnen mailen of elders het bestand publiekelijk kunnen maken.

wellicht nog een optie voor later, wat ook meer voor mij van toepassing zou zijn :
    De aankoop is de opdracht, en pas daarna vind de productie en download plaats.
    (een unieke download per bestelling dus)

Aangepast op 20-2-2013 09:15
    Eelco de Boer
    Geplaatst: Woensdag, 20 Februari 2013 om 09:30:49

Ik snap de bezwaren van het zomaar laten downloaden van de producten / doorsturen, maar dat is toch echt de tijd waar we in leven. We kunnen het supercomplex maken (voor onszelf en voor de klant) maar het echt voorkomen van illegaal downloaden is onmogelijk.

Lastiger maken is zeker een optie en gaan we ook stappen in zetten, maar zo is hij goed genoeg om te gebruiken ;)

Als ik kijk naar de top 10% van onze coachingsklanten die digitale producten verkopen is dit een issue waar ze vrijwel nooit problemen mee hebben. Betekent niet dat niemand af en toe een product kopieert of doorstuurt, maar it's part of the business ;)

Just my 2 cents ;)

Gr,
    Eelco

Klassiek
    Geplaatst: Woensdag, 20 Februari 2013 om 11:19:56

ach ja, is misschien ook wel weer zo..

of ze nu het gekochte bestand doorsturen of de download url..
    het blijft hetzelfde..

Erik

Aangepast op 20-2-2013 11:20
    Mars
    Geplaatst: Donderdag, 21 Februari 2013 om 09:31:50

Beste,

Vraagje:
    Als de klant op mijn site een downloadbaar product kiest en als betaalmethode vooruitbetaling per bank dan is het product direct downloadbaar zonder dat de klant heeft betaald.

Dit is niet helemaal de bedoeling lijkt mij of doe ik iets verkeerd. Moet ik nog iets instellen?

Met vriendelijke groet,
    Marcel

Guido
    Geplaatst: Donderdag, 21 Februari 2013 om 10:19:37

@Marcel; moet je de bestelling niet eerst op 'betaald' zetten?

Mars
    Geplaatst: Donderdag, 21 Februari 2013 om 11:19:59

@Guido Nee, zonder dat ik er ook maar iets aan verander kunnen de klanten het product al downloaden (Zonder te betalen)

Erik (Shop413)
    Geplaatst: Donderdag, 21 Februari 2013 om 17:16:16

hoe kom je daarbij precies ?

Robbert
    Geplaatst: Donderdag, 21 Februari 2013 om 20:35:41

Beste Marcel,

De download zal niet beschikbaar zijn als de order niet betaald is.
    Bij welke order denk je dat het fout is, stuur anders even een ticket naar ons.

Groeten Robbert

Soul MatchMaker
    Geplaatst: Zaterdag, 23 Februari 2013 om 13:01:53

Wie weet er of Dropbox een veilige plek is om je digitale product te stallen?
    En dat de klant dus na betaling de link krijgt naar je eigen plek op Dropbox?

Erik (Shop413)
    Geplaatst: Zaterdag, 23 Februari 2013 om 18:16:56

wat is veilig tegenwoordig.. ?

Mario - 4
    Geplaatst: Zaterdag, 23 Februari 2013 om 18:22:36

Je kunt een wordpress website opzetten, en via een downloadscript van iets voor 70 euro (eenmalig) een beveiligde en "vervormde" link voorlepelen aan je gebruikers.......

Dus als het echt speelt, heb je in 5 minuten je eigen download-website-script-met-beveiligde-url

Ga ik ook doen......:-)

<<<123>>>