Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Producten

Digitale producten verkopen in je webshop!

LACHMEEMETANDRE - SHOP
    Geplaatst: Zondag, 24 Februari 2013 om 07:39:22

als je klant het heeft gedownload, kunnen ze het toch al verspreiden..

verkleedwinkel
    Geplaatst: Vrijdag, 8 Maart 2013 om 11:55:50

Ik ben er even mee aan de gang geweest.

Niet alle klanten begrijpen downloads.
    Misschien handig dat ze er altijd maar 1 kunnen bestellen?
    Ik heb net 8 dezelfde pdf's bij mezelf besteld *~*

Wachtwoord moest ik uiteraard opvragen.
    Het duurde maar liefst 3 minuten voordat de mail daarvoor binnenkwam.
    Staat nog steeds hoog op de wish-list. De terugkerende klanten niet verplicht hoeven in te loggen maar hun oude gegevens kunnen overschrijven.
    Ik heb de hele inlog eruit gesloopt, pas als klanten bestellen wordt er ingelogd.
    Is het mogelijk dat klanten vanuit de mail naar een ingelogde pagina gestuurd worden waar de downloads klaar staan?

Overigens wordt het mailtje met de melding dat de downloads klaar staan niet automatisch verstuurd bij handmatige overschrijvingen. Dat moet aangevinkt worden. Geen probleem, maar het staat anders vermeld in dit topic.

De mail met de downloads, daarin worden de klanten gestuurd naar https://www.artoek.nl/ met een SSL fout.

Ik ga nu even kijken of dat mailtje ergens te editen valt.

verkleedwinkel
    Geplaatst: Vrijdag, 8 Maart 2013 om 13:42:48

Met die downloads zou ik het handig vinden als ik de klant naar een pagina kan verwijzen waar hij kan inloggen.

Is het mogelijk om op een contentpagina een los inlogblokje te plaatsen?
    Of een aparte inlogpagina te maken die ik dan op niet zichtbaar zet? Alleen bereikbaar via rechtstreekse link vanuit de mail?

Misschien was dat er al wel, en heb ik het in het verleden allemaal gedeleted?

Ik zie bij statische pagina's wel "inloggen" staan. Maar hoe leid ik klanten daar naar toe? Wat is de url?

Tot slot bedoel ik in vorige reactie dat als je de bestelling handmatig op betaald zet, dat de downloadmail niet automatisch verstuurd wordt. Die moet dan nog handmatig aangevinkt worden.

Mario
    Geplaatst: Vrijdag, 8 Maart 2013 om 22:56:12

Martine,

Eventueel kun je de module "inloggen" gebruiken, en slepen waar je het wilt hebben. Deze vindt je door naar content > kolommen > layout  te gaan.
    Is wel de zelfde "login" als je klanten normaal gebruiken, dus geen 2e aparte.
    Dus als je dan een aparte pagina maakt, en daar die layout voor gebruikt, zou het moeten lukken.

Betreft je tweede vraag, je zegt dat de downloadmail niet automatisch wordt verzonden. Nu heb je de mail op handmatig staan, als je die op automatisch (en handmatig) zet, wordt die dan ook nog niet verstuurd, of heb je dat nog niet geprobeerd?

groeten,

Mario

verkleedwinkel
    Geplaatst: Maandag, 11 Maart 2013 om 10:34:18

Dankjewel Mario

Aha, zo kan dat dus met inloggen. Na er even over nagedacht te hebben laat ik het toch achterwege. Ik dacht handig, als klanten niet bij hun mail kunnen, of als de email niet afgeleverd wordt of in de spambox terecht komt of bij een fout emailadres dan kunnen ze altijd nog inloggen en staan daar de downloads voor ze klaar. Maar om in te loggen moet je sowieso eerst een email gehad hebben.........voor het wachtwoord.

De downloadmail staat op automatisch. Maar lijkt hetzelfde te werken als de betaalbevestigingsmail. Gaat automatisch weg als een klant met IDeal betaald. En moet je aanvinken als je de betaling handmatig op ja zet. Werkt prima verder. Meldde het alleen omdat het in dit topic als volautomatisch staat.

Ik vrees dat mijn klanten dit een lastig product vinden. Printables via een link........
    Het is zeker niet haalbaar/mogelijk om de pdf als bijlage bij de email te doen?

Spots to Travel to...
    Geplaatst: Zaterdag, 16 Maart 2013 om 12:41:46

Voordeel van in Down Under wonen, dan kom je nog es wat anders tegen dan in Europa. Je kunt via mega.co.nz een account aanmaken, zie het als een 'cloud/ dropbox' (sorry vrouwenomschrijving :)!) en daar je bestanden in wegzetten. Elke upload/ file krijgt een eigen versleutelde https code, zodat andere bestanden van jou binnen dezelfde cloud niet te achterhalen zijn/ vindbaar zijn voor anderen!

Ja, het blijft een unieke link, maar als je merkt dat een bestand vanuit 1 regio gedownload blijft, is het een kwestie van het bestand opnieuw uploaden en de link in je webshop aanpassen!

Iets voor jullie?

Zonnige groet uit Sydney! Mel

Erik (Shop318)
    Geplaatst: Zaterdag, 16 Maart 2013 om 18:42:12

zijn er al Luondo-ers die de download succesvol gebruiken .. en met goede sales ?

antiex
    Geplaatst: Dinsdag, 18 Juni 2013 om 17:05:37

hallo allemaal,

ik ben ook bezig met ebooks,

om het gratis downloaden te voorkomen

is het misschien handig als je de optie zou hebben

om alleen Paypal te activeren,

nu heb ik beide opties openstaan

bankoverschrijving èn paypal

als het alleen Paypal zou zijn

weet je in ieder geval dat er betaald wordt

mvg

kees holleman
    kringloopparadijs.nl

Robbert
    Geplaatst: Dinsdag, 18 Juni 2013 om 17:53:14

Beste Kees,

De downloadlink zal alleen beschikbaar zijn als de order status op 'betaald' staat. Het digitale product zal dus nooit 'gratis' te downloaden zijn.

Groeten Robbert

vantaalnaarNederlands
    Geplaatst: Woensdag, 24 Juli 2013 om 11:18:04

Hallo allemaal,

Ik heb mijn producten op een externe server gezet. Ik kan ze uploaden via FileZilla. Van mijn host heb ik verschillende gegevens gekregen, om het downloaden voor elkaar te krijgen. 
    Het lukt mij niet om de gegevens op de juiste plekken te krijgen, zodat ze werkelijk gedownload kunnen worden door de klant.
    Wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen?

Marijke de Jong
    http://www.vantaalnaarnederlands.nl

Remco
    Geplaatst: Woensdag, 24 Juli 2013 om 12:08:06

Check even op de eerste pagina van dit topic (het eerste bericht). Daar staat in het stappenplan dat je het bestand op de server van Luondo moet uploaden - dus niet op je eigen server.

vantaalnaarNederlands
    Geplaatst: Zondag, 8 September 2013 om 12:27:46

Gezocht,

Iemand met ervaring in verkopen via downloads. Ik ben al een tijd bezig om e.e.a. voor elkaar te krijgen, maar de combinatie: webwinkel van Luondo, externe server en Pay.nl is een lastige. Ik wacht met smart op je.

Marijke de Jong

verkleedwinkel
    Geplaatst: Zondag, 8 September 2013 om 22:35:32

Hoi Marijke,

Sorry, ik heb geen ervaring met pay.nl
    Ik heb Sisow en de downloads gaan probleemloos.

Het te downloaden item zet je op een eigen server. Niet die van Luondo.
    Het adres waar ie staat (de url), koppel je aan het product in Luondo.

Robbert
    Geplaatst: Maandag, 9 September 2013 om 18:23:02

Beste Marijke,

Je hebt een verkeerde link ingevuld bij de download waardoor het niet werkt, plak de link maar eens in je browser, dan zal je een foutmelding krijgen. Normaal gesproken zal je dan het bestand moeten kunnen zien op downloaden.

Stuur even een ticket en we zullen je verder helpen.

Groeten Robbert

Royale Partyverhuur
    Geplaatst: Zaterdag, 26 Oktober 2013 om 17:36:37

Mij lijkt het juist leuk om gratis downloads toe te voegen aan een product. Dan kan ik PDFjes toevoegen aan producten met instructies over hoe het product werkt (dat is nodig met sommige producten)

<<<123>>>