Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Producten

Digitale producten verkopen in je webshop!

2shop
    Geplaatst: Maandag, 16 December 2013 om 11:17:21

Ik wil op legale wijze muziek downloads gaan aanbieden maar vraag me af hoe dit zit met de rechten.
    Waar koop ik legaal de muziek met verkoop rechten in. Ik heb hier totaal geen ervaring mee en ben na wat googlen er achter gekomen dat het alleen maar vager voor me wordt. Het barst van de bedrijven en instellingen die hier een graantje van mee willen pikken geloof ik maar nergens wordt er over duidelijke regels in doorverkoop gesproken.
    is er iemand op het forum die het starters proces heeft doorlopen, hier veel ervaring mee heeft en me een beetje op weg kan adviseren?
    grt Nico

Louise123
    Geplaatst: Dinsdag, 17 December 2013 om 12:19:37

ik denk dat je je eerst moet afvragen of je wel in dat segment wilt starten. je zegt zelf al dat je er totaal geen ervaring mee hebt en dat het barst van de bedrijven die er al wat mee doen.

Aapje van de Hoek
    Geplaatst: Woensdag, 18 December 2013 om 00:09:22

100% eens met Ruud, ik denk dat je je tijd beter kunt gebruiken om je huidige website te optimaliseren. Het verkopen van online muziek is centen werk en vooral een hoop gedoe met verschillende afdrachten. 

APZ
    Geplaatst: Woensdag, 18 December 2013 om 11:00:55

Is het een idee, voor de mensen die virtuele producten (downloads) verkopen om gebruik te maken van sites als:

http://rgf.me/

http://www.keeplinks.me/

Zo zijn er nog tal van websites die dit aanbieden. Tot voor kort maakte mensen op Usenet hiervan gebruik om de welbekende Stichtingen B en anderen op een dwaalspoor te zetten.
    Dit zorgde ervoor dat een download startte, zonder de oorsprong of exacte locatie bloot te geven.

Hoop dat jullie er iets aan hebben.

Groeten Bas

Aapje van de Hoek
    Geplaatst: Woensdag, 18 December 2013 om 23:59:02

Iig niet om Brein op een dwaalspoor te zetten, waarom zou je dat willen doen? Mijn downloads staan of op mijn eigen server of via een clouddienst als Dropbox of Drive. 

Als mensen perse deze downloads willen delen dan moeten ze dat vooral doen! 

APZ
    Geplaatst: Donderdag, 19 December 2013 om 00:39:05

Hey Leendert,

ik bedoelde dat die crypted links daarvoor gebruikt werden.
    Niet om zelf Brein te misleiden oid in "onze" webwinkels:)

Renske Creatief
    Geplaatst: Vrijdag, 19 September 2014 om 13:53:06

Waar kan ik mijn downloads extern neerzetten om ze vervolgens te gebruiken in de shop?

Aapje van de Hoek
    Geplaatst: Vrijdag, 19 September 2014 om 15:24:59

Je kunt de bestanden bijvoorbeeld in Dropbox zetten en het linkje naar het bestand vermelden in de downloadmail. 

Check ook vooral mijn videotraining over het verkopen van Digitale producten in je Luondo webshop. Je krijgt toegang in ruil voor een FB bericht of Tweet, zo goed als gratis dus! Klik hier om gelijk toegang te krijgen! 

Renske Creatief
    Geplaatst: Woensdag, 1 Oktober 2014 om 20:54:44

in welk filmpje leg je alles uit leendert?

Aapje van de Hoek
    Geplaatst: Donderdag, 2 Oktober 2014 om 10:22:21

Je kunt je hier aanmelden voor de videoserie! <-- klik op de link! 

<<<123>>>