Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Regels van dit forum

Dropschip

bertvanegten
    Geplaatst: Dinsdag, 9 December 2014 om 22:59:53

Hallo, zijn er ook mogelijkheden met groothandel koppelingen volgens dropshipping systeem ?

Aangepast op 9-12-2014 23:00
    Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 9 December 2014 om 23:16:24

Er is geen koppeling voor een XML feed (dus voorraad/productbeheer) als dat je vraag is.

Wel kan je met 1 knop een mail sturen naar je dropshipleverancier waarin de bestelling staat die de groothandel op de bus mag doen naar je klant.

bertvanegten
    Geplaatst: Woensdag, 10 December 2014 om 09:15:14

Ik had voorheen meerdere webwinkels bij biemeer, de programma's worden te complex en is niet meer makkelijk bij te houden. Omdat ook dames op kantoor er mee werken. Ik ben aan rond kijken.
    Wij werkten met groothandelskoppelingen. Hier kan ik producten, omschrijving en alles invoegen met csv bestanden  ?  Nog niet bekend mee namelijk.

Remco
    Geplaatst: Woensdag, 10 December 2014 om 10:45:09

Luondo biedt een import/export voor .csv bestanden. Een .csv bestand kan je bewerken in bijvoorbeeld excel. Het is niet heel gecompliceerd, maar je moet je er wel eerst in verdiepen en vooral weten wat je doet.

Mocht je hier eventueel hulp bij nodig hebben (alle producten van de groothandel via .csv importeren) en je komt er zelf niet uit, dan kan ik je hier wel mee van dienst zijn.

VR
    Geplaatst: Zondag, 14 December 2014 om 03:55:39

Hi Remco,

Weet je zo toevallig of Luondo wel API koppeling heeft? (bestelling automatisch naar dropship leverancier gaan)

Alvast bedankt!

Remco
    Geplaatst: Zondag, 14 December 2014 om 11:33:01

Deze koppeling is er niet (ook vrij logisch wel, omdat elke dropship leverancier op een andere manier bestellingen verwerkt). Je kan wel met 1 knop in Luondo een bestelling naar je leverancier mailen waarbij de leverancier de pakbon kan downloaden vanaf de Luondo server. Geautomatiseerder kan niet echt, aangezien je altijd wel zelf een bepaalde mate van controle uit zult moeten voeren. Denk bijvoorbeeld aan het handmatig controleren of de betaling wel succesvol binnen is gekomen.

VR
    Geplaatst: Maandag, 15 December 2014 om 04:37:10

Hi Remco,

bedankt voor je antwoord. Mijn technische kennis houdt bij geautomatiseerde koppeling toch wel op. Dé leverancier heeft me laten weten dat er wat opties zijn om bepaalde processen te laten automatiseren, tevens hun voorraad real time laten doorvoeren op mijn website. Nu ben ik benieuwd of dat allemaal met luondo samen gaat. Is het wellicht mogelijk of ik je via een privebericht hierover mag benaderen en je me wellicht kan helpen met de kennis die jij hebt? Ik kom er zelf zo niet uit. Alvast bedankt

Remco
    Geplaatst: Maandag, 15 December 2014 om 09:20:18

Via xml is het niet mogelijk om de voorraad geautomatiseerd te koppelen. Je kan alleen producten van de leverancier importeren via een csv bestand zodat je ze niet handmatig aan hoeft te maken. Dit kan echter een technisch verhaal worden wanneer je hier nog geen ervaring mee hebt. Eventueel zou ik je hiermee van dienst kunnen zijn.

Verder mag je me altijd mailen met vragen :)

VR
    Geplaatst: Maandag, 15 December 2014 om 21:48:00

Thanks Remco! Zal proberen deze week contact met je op te nemen en anders volgende week.

Ralf
    Geplaatst: Vrijdag, 31 Juli 2015 om 09:52:55

Hoi, 

Om aan te haken bij het uploaden van een csv bestand.

Het lukt zover om dit te doen, behalve de foto's. Nu vraag ik me af hoe dit met een csv bestand moet, omdat hier alleen een bestandsnaam *.jpg in staat.

Kunnen jullie me verder helpen.

Het uploaden van alle andere gegevens lukt wel.

Groet Ralf 

RTM4
    Geplaatst: Vrijdag, 31 Juli 2015 om 11:04:30

je zult dan de images ergens moeten hosten en dan de urls van de afbeelding in de csv toevoegen.. Dan komt het goed, vanaf je pc werkt het niet

Paint Supply Store
    Geplaatst: Zondag, 2 Augustus 2015 om 17:30:00

Ok, thx dat is dan wel een klus het gaat om 2000+ producten

Remco
    Geplaatst: Zondag, 2 Augustus 2015 om 17:38:06

En je kan maar 1 afbeelding per import importeren, let daar ook op.

RTM4
    Geplaatst: Maandag, 3 Augustus 2015 om 11:08:03

@ paint supply, een groot deel van dat proces kun je automatiseren, en bij twijfel moet je het uitbesteden aan iemand als remco, dat is vast goedkoper dan zelf allemaal uren er in pompen...