Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Stel jezelf voor!

Waarom moet een klant altijd inloggen, kan dit zonder?

MartineB
    Geplaatst: Donderdag, 2 Augustus 2012 om 09:37:29

Hoe ver is het met het opheffen van verplicht inloggen voor bestaande klanten?

Ik voorzie problemen. Ik zet straks een bijna 10 jaar oude winkel over. Klanten die afgelopen jaren besteld hebben kunnen de optie kiezen dat ze een bestaande klant zijn. Maar die klanten zitten natuurlijk helemaal niet in dit systeem.

Van de huidige winkel heb ik geen klantenbestand dat ik kan overzetten. Dat heb ik nooit bijgehouden omdat ik de winkel, bewust, volledig zonder inlog wilde laten draaien.
    Alleen een nieuwsbrievenbestand (met naam en emailadres).

Lijkt mij een conversiekiller. Klant heeft zijn winkelwagentje gevuld, wilt afrekenen en raakt gefrustreerd omdat het niet lukt om eerder ingevulde gegevens op te halen.

Erik (Shop318)
    Geplaatst: Donderdag, 2 Augustus 2012 om 10:41:22

ik denk dat je gewoon een leuke actie moet bedenken voor je bestaande klanten. geef ze bv een leuke korting (percentage of een vast bedrag).

meld dat je een verbeterde webshop nu hebt..blahblah.. ik denk dat ze het echt niet zo vervelend vinden om zich even te registreren tijdens het bestellen.

Hello Kitty Webshop
    Geplaatst: Donderdag, 2 Augustus 2012 om 11:12:46

Ik zie op sommige webwinkels, dat je ook kunt "inloggen via facebook". Is zoiets ook te realiseren? 

Zie ook: 

http://www.frankwatching.com/archive/2011/05/17/4-keer-inloggen-welke-vorm-past-bij-jouw-dienst/

Esther (1)
    Geplaatst: Donderdag, 2 Augustus 2012 om 11:21:11

Dat is inderdaad wel tof als ze zouden kunnen inloggen met hun facebook account. Dit dan gelijk even koppelen met de FacebookShop en dan ook gelijk de one-step-checkout en Luondo is helemaal werelds!

@Robbert fix jij het even voor ons :-)

MartineB
    Geplaatst: Donderdag, 2 Augustus 2012 om 11:45:42

@Erik, ik zou niet weten hoe ik al mijn klanten kan informeren. Niet iedereen is geabonneerd op de nieuwsbrief, en als ze wel geabonneerd zijn dan is het nog maar de vraag of ze het lezen en herinneren als ze maanden later iets bestellen.

Ik verzin er wel wat op, iets van een melding; "ik heb eerder besteld in de vernieuwde shop (sinds 1 sept) bla bla"
    Maar ook dat zal de conversie niet ten goede komen. Da's best veel tekst voor een keuze-veldje. 

Robbert
    Geplaatst: Zaterdag, 4 Augustus 2012 om 19:59:38

Vet idee met facebook inloggen! Gaan we uitzoeken :)

Gr. Robbert

MartineB
    Geplaatst: Zondag, 5 Augustus 2012 om 00:41:16

Oei, inloggen met facebook.
    Niemand die zich afvraagt of klanten dit wel willen? En of het handig is? Ze moeten dan bij facebook geregistreerd staan met het juiste adres etc. Facebook zal ook vastleggen wat ze bestellen.
    Inloggen bij een blog, informatiesite of wat dan ook is iets heel anders dan bij een webwinkel. Bij een webwinkel moet je je echte naam en adres opgeven.

Maar goed. Jullie vinden dat een toffe optie. Als het dan maar geen standaard wordt.

Sybje
    Geplaatst: Zondag, 5 Augustus 2012 om 00:44:14

Ik hoop dat het bestellen zonder in te loggen snel komt. Ik merk bij veel mensen om me heen dat het hen vaak tegenhoud om ergens te bestellen. Ze willen niet weer ergens een account aan moeten maken.

Van de week zelf ergens iets besteld zonder te hoeven aanmelden/inloggen en dat was erg fijn. 

Mario - 1
    Geplaatst: Zondag, 5 Augustus 2012 om 00:57:32

@ Martine Bakx

Je ziet het op meer sites, met FB inloggen. En het is een aanvulling, het zal nooit standaard (kunnen) worden. je kunt namelijk niemand verplichten om een FB account te nemen.

Zelf heb ik wel FB, maar gebruik het niet om ergens anders er mee in te loggen.....( er zijn grenzen ;-0 )

En voor de gene die het wel willen, en dus helemaal FB minded zijn, zal het een welkome aanvulling zijn. Zelf als webshop eigenaar merk je er niets van, alleen de klant vindt het dan makkelijker.

@ Sybje

Ehh, je hoeft toch helemaal niet in te loggen? Je gegevens moet je invullen om het produkt wat je gekocht hebt, af te laten leveren.
    Pas als je voor de 2e keer komt, kun je de toegestuurde inlog / paswoord gebruiken om in te loggen.

Kortom, je hoeft geen account aan te maken, het wordt achter de schermen aangemaakt, en als je geen tweede keer komt, ook best......

MartineB
    Geplaatst: Zondag, 5 Augustus 2012 om 01:07:49

Dat bedoel ik. Inloggen met je facebook op een webshop. Er zijn grenzen......

Inderdaad, bij een 2e keer hoef je pas in te loggen. Verplicht! Zelfs als je kiest voor "ik ben een nieuwe klant', al je gegevens netjes invult, dan krijg je een errormelding dat je emailadres bekend is en dat je moet inloggen.

MeisjesSieraden
    Geplaatst: Zondag, 5 Augustus 2012 om 08:07:26

@Martine: En dat is nou precies waarom ik de vraag heb gesteld. Irritatie wil je voorkomen bij klanten. @Robbert: is het mogelijk om eerst het 'niet-inloggen' uit te zoeken voordat er naar 'Facebook-inloggen' wordt gekeken? Ik denk dat daar meer mensen blij van worden. Alvast bedankt.

Sybje
    Geplaatst: Zondag, 5 Augustus 2012 om 12:26:58

@ Mario

Dat bedoel ik dus er wordt een account aangemaakt. Ik zei inloggen, maar ik bedoel dat het heerlijk is als er ergens geen account wordt aangemaakt. Dat je gegevens niet bewaard worden en je geen wachtwoord hoeft te onthouden.

Ik prefereer de optie om niet te hoeven inloggen/geen account te hebben dan met FB in te loggen.

webwinkel321
    Geplaatst: Zondag, 5 Augustus 2012 om 19:36:41

Dat je gegevens niet bewaard worden? Reken er maar op dat je gegevens gewoon bewaard worden hoor. Je hoeft geen wachtwoord te onthouden, je kunt het altijd opvragen/vernieuwen. 

Persoonlijk vind ik het wat overdreven om hier zon groot probleem van te maken, als je er voor zorgt dat je producten zo tof zijn dat het voor je klant niet uitmaakt of hij/zij bij een 2e order moet inloggen. 

Daarnaast vergeten jullie dat er veel klanten zijn die wel willen inloggen zodat ze de status van hun order kunnen volgen. 

Veel belangrijker is het aanpassen van de afrekenpagina's tot 1 checkout pagina.... 

MartineB
    Geplaatst: Zondag, 5 Augustus 2012 om 20:54:14

Jahoor dat bestaat nog, dat gegevens niet opgeslagen worden. In mijn huidige shop houd ik geen klantenbestand bij. Alleen nieuwsbriefinschrijvers. Maar daar bewaar ik het adres niet van.

Het is geen groot probleem. Zeer zeker ook geen breakpoint. Maar een verbeterpunt.

Stel dat iemand liever zijn gegevens opnieuw invult. Omdat hij verhuist is. Omdat ie zijn wachtwoord vergeten is en op de plaats waar ie bestelt niet bij zijn email kan. Zoiets. Dat kan in de huidige situatie niet. Heel gebruiksonvriendelijk krijgt hij, nàdat hij al zijn gegevens ingevuld heeft, de melding dat hij toch moet inloggen.

Beter is om de klant de keuze te geven of ie wel of niet wil inloggen ipv verplicht inloggen. Bij niet inloggen met eerder gebruikt emailadres kunnen de gegevens simpelweg overschreven worden.

Nogmaals, tis een verbeterpunt.
    Net zoals de 1 checkout pagina.
    En ik vind het jammer als inloggen met facebook hier voorrang op zou krijgen.

Sybje
    Geplaatst: Maandag, 6 Augustus 2012 om 00:04:07

@ Leendert

Het is niet zo dat ik het heel belangrijk vind, maar net zoals Martine zegt zie ik liever eerst de optie om te bestellen zonder account dan met FB.

Persoonlijk vind ik het afrekenen in een stap veel belangrijker dan wel of niet een account aanmaken, alleen daar gaat het in dit topic niet over. (vandaar begon ik er niet over)

<<<123>>>