Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Show hier je Luondo webwinkel!

Hoewel niet nieuw...

Verytastea
    Geplaatst: Dinsdag, 22 Augustus 2017 om 15:12:14

Hallo Luondo-ers, hoewel ik niet ech nieuw ben.. toch zou ik het leuk vinden jullie mening te horen! Veel problemen gehad, maar dankzij de goede support van Luondo ben ik er volgens mijn menig althans (bijna) geraakt! Ik weet dat er nog enkele punten voor verbetering vatbaar zijn... maar toch had ik graag reeds jullie menig gekend. Bij deze... bekijk mijn website en geef uw mening, alle reacties zijn welkom. www.VeryTastea.com . Dank bij voorbaat ;-). Gr Corry

Remco
    Geplaatst: Woensdag, 23 Augustus 2017 om 11:10:34

Hallo Corry

Leuk dat je thee en kruiden verkoopt! Is er veel vraag naar?

Allereerst zie ik dat je een website en webshop hebt waarvan de webshop op een subdomein draait. Het verkeer dat je naar je webwinkel haalt, wil je dus eerst via je website halen waarna mensen op 'webwinkel' moeten klikken? Is dit een bewuste keuze geweest en zo ja: waarom?

Op de homepage van je webwinkel zie ik 2 keer een link staan op de homepage die linkt naar je website. Wanneer ik daarop klik, verleg ik mijn focus van het bekijken van je assortiment / afnemen van je product naar informatie over je product (wat voor de meeste mensen minder interessant is - zeker wanneer je in eerste instantie wil kopen). Ik zou dit persoonlijk dus laten.

Verder is het eerste wat me opvalt een geboortekaartje terwijl ik meer thee en kruiden verwacht. Het verwart me een beetje want het geboortekaartje eist eigenlijk alle aandacht op. In plaats van dat ik direct producten zie van thee / kruiden, zie ik iets waar ik eigenlijk niet naar op zoek ben. Je geboortekaartje eist 90% aandacht op - de tekst op je homepage oogt erg klein en niet pakkend dus dat wil ik niet eens lezen - en de overige 10% is eigenlijk ruimte waar niks gedaan mee wordt.

Je producten met foto's zien er goed uit. Wel zou ik bij de drie categorieen een langere tekst plaatsen met meer informatie. In dit geval niet voor de vindbaarheid van je webshop (omdat hier je hoofddomein voor is denk ik) maar puur om de bezoeker meer informatie te geven over je productgroepen. Waarom moet ik mijn thee en kruiden bij jou bestellen? Wat is er uniek aan jouw thee en kruiden? Als ik jouw thee en kruiden bestel, betaal ik dan verzendkosten? Kan ik het de volgende dag in huis verwachten? Dat zijn dingen die je kan omschrijven.

Je productpagina's zien er goed uit, alleen mis ik de bestelknop. Deze staat vrij klein onderin. De kleur zwart valt ook niet direct op omdat je zwarte header top balk meescrolt. Ik zou je bestelknop a. groter maken en b. een felle kleur geven. Ook kan je instellen dat de omschrijving als tabblad wordt getoond of de tekst onder de bestelknop wordt weergeven. Ik zou zelf voor 1 van deze 2 opties hebben gekozen.

Verder zie ik dat je user friendly url's hoofdletters bevatten. Het is beter / gebruikelijker om alles uit kleine letters te laten bestaan.

Conclusie is dat ik met name je homepage zou veranderen waarbij je producten veel meer in het oog springen. Ook zou ik kritisch gaan kijken naar het verhaal om via je hoofddomein (waar je alle informatie hebt staan) door te lussen naar je webwinkel in plaats van 1 webshop hanteren waar simpelweg alle informatie op komt te staan (dus informatief + mogelijkheid om direct te bestellen binnen 1 domein)

Verytastea
    Geplaatst: Vrijdag, 25 Augustus 2017 om 14:18:40

Hallo Remco, eerst en vooral dank voor uw feed back! Waardevol en leerrijk! Ik heb ondertussen niet stilgezeten en je zal zien dat ik inderdaad aanpassingen heb gedaan!

Maar om terug te komen op je vragen... 1. Neen, veel vraag achter thee en kruiden is er (momenteel) niet! :-((

2. Is dit een bewuste keuze? Ja en Neen.... Ja, omdat ik in de eerste plaats een docent theesommelier ben en mijn website vanuit deze beroepsbezigheid is ontstaan.. Neen, omdat ik nooit had gedacht een webwinkel erbij te nemen! De webwinkel is ontstaan op vraag van mijn leerlingen, zij hadden nood aan goeie en puur natuur thee/kruiden.. Thee/kruiden als referentie om achteraf een vergelijk te kunnen maken met hun leveranciers. 

3. Ondertussen heb ik de home pagina enigzins verandert... Tekst groter gezet.. 1 link naar mijn website weggelaten. Echter mijn home-pagina.. deze wil ik behouden voor een artikel in de kijker te stellen zoals, promoties, specialiteiten ed.. . En ja, gelijk heb je... de aandacht lag teveel op een geboortekaartje... heb de foto verandert en vooral mijn gepersonaliseerde theebuiltjes in de kijker gezet. Ik hoop dat dit nu is geslaagd! 

4. Dank voor de commentaar over de foto's, dit doet deugd want ik steek daar redelijk wat geld en tijd in.. de hoofdtekst heb ik ondertussen al iets of wat aangepast.. 

5. Heb de kleur van de bestelknop verandert.. 

6. Alle user friendly url's aangepast ;-).

7. Voorlopig wil ik de website en webwinkel nog even apart houden... maar ik sluit niet uit om dit naar de toekomst te veranderen... de meeste inkomsten genereer ik momenteel nog altijd vanuit het lesgeven, lezingen... Wie echt thee wil kopen vind me wel ;-) denkt ik dan.

En wat het geboortekaartje betreft... Vanuit mijn oogpunt vind ik mijn webwinkel te weinig opbrengen.. een eye-catcher kan dan ook geen kwaad! Ik hoop, in combinatie met FB advertentie's meer volk te lokken naar mijn webwinkel.. en wie weet... draaid hij binnen een x-aantal jaren op volle toeren! Zou ik heel erg leuk vinden ;-).

Nog eens heel erg bedankt voor je leerrijke commentaar!
    Groetjes,
    Corry

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 26 Augustus 2017 om 10:54:42

Hallo Corry

Leuk om te lezen dat het echt je passie lijkt te zijn.

Je productomschrijvingen zijn goede teksten en lekker informatief. Om echter te scoren in Google, zijn er bepaalde 'regeltjes' waar je je het beste aan kunt houden. Zo is een kop 2 tussenkopje waarin de naam van de thee / het kruid in verkomt erg sterk. Ditzelfde geldt voor de omschrijvingen van je categorieen (waarbij je de tekst trouwens best mag uitbreiden).

Anderzijds probeer je juist te scoren via je website. Maar wellicht is bovenstaande informatie interessant om mee te nemen voor je website. Wanneer je gericht gaat scoren in Google (aan de hand van keywords in Search Console), zul je je rankings zien stijgen waarmee het bezoekersaantal dus ook automatisch stijgt.

Zijn dergelijke producten niet trouwens bij de meeste eco-winkels te kopen? Of zijn dit toch andere kruiden die moeilijker te verkrijgen zijn? Zo ja, zou ik men hier zeker op attenderen. Dit kan ik nog niet terug vinden in je webshop. Wel lees ik dat niet alles biologisch is en de farmaceutisch opgelegde statement dat kruiden niet als vervanging voor medicatie kan worden gebruikt. Ik heb het idee dat wanneer een bezoeker (dus buiten je leerlingengroep) een thee/kruid zoekt online, dat het dan vrij bijzonder moet zijn. Mogelijk dat dergelijke teksten de bezoeker dan tegenhouden om te bestellen.

Bestelknop is al een stuk beter! Je kan er ook voor kiezen om de tekst onder de bestelknop te plaatsen. Ik denk dat dit nog een stuk beter zou werken.

Verder zou ik zelf de achtergrond van de productblokken op de categoriepagina's wit maken zodat deze er wat meer uitspringen. Dit kan door de volgende code toe te voegen in het CSS vak via webwinkel vormgeving > zelf aanpassen  > CSS

.owl-wrapper .product_container, .product_list_responsive  .product_container { background:#fff; }

Verytastea
    Geplaatst: Zaterdag, 26 Augustus 2017 om 18:09:30

Dank Remco voor de goede begeleiding!  Toppie ;-)! 

- De achtergrond van mijn producten heb ik aangepast en ja dit is naar mijn gevoel inderdaad beter!

- Wat de bestelknop betreft.. dit zal ik even moeten uitdokteren... want ik heb de webwinkel en website niet zelf gemaakt.. Daar ik geen beroep meer kan doen op de ontwerpster :-( probeer ik het nu allemaal zelf. En soms ben ik angstig iets fout te doen waardoor het helemaal mis loopt ;-).

- Hierbij nog een vraagje over: Zo is een kop 2 tussenkopje waarin de naam van de thee / het kruid in verkomt erg sterk... Begrijp ik goed dat je bedoelt dat dit inorde is voor wat mijn webwinkel betreft maar niet voor mijn website? 
    Indien ja... ondertussen heb ik mijn website ook verandert.. 
    Indien neen... hoe moet ik het dan doen om te veranderen op mijn webwinkel? 

En dan hoop ik er helemaal klaar mee te zijn en dat er nu toch een goeie verkoop op gang mag komen ;-)))) .

Groetjes,
    Corry

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 26 Augustus 2017 om 19:28:34

Voor elke website / webshop is een h2 tussenkopje in een tekst goed. Dit is voor de vindbaarheid van je website/webshop belangrijk.

Vreemd dat je geen beroep meer kunt doen op degene die je webshop heeft gemaakt.

Instellingen > Vormgeving > Statische pagina's > Product detail pagina > Toon omschrijving > Onder de bestelbutton - beneden kan je aanvinken dat dit moet gelden voor alle producten in de webwinkel.

Op die manier heb je de omschrijving onder de bestelknop staan waardoor de bestelknop automatisch duidelijker in beeld is.

Mochten er dingen zijn die je gewijzigd wil hebben in je webwinkel, kan je altijd even contact met me opnemen. Ik heb ruim aan 300+ Luondo webshops gewerkt en kan in theorie (bijna) alles verwezenlijken.

Verytastea
    Geplaatst: Zondag, 27 Augustus 2017 om 08:46:23

Goede morgen Remco,

Zat of liever lag ;-) vannacht te bedenken dat de achtergrondkleur van de productblokken in een de crémekleur zoals de tabknoppen (thee,kruiden..) nog mooier zou kunnen ogen in de plaats van de nu witte achtergrond.   

Geef ik dan volgende code in? : .owl-wrapper .product_container, .product_list_responsive  .product_container { background:#FBF; } ?

Heb gekeken en nu staat de code #FBFABO naast de tabknoppen.

En ja.. ik zal ik in de nabije toekomst nog contact opnemen want ik overweeg om
    1. een tukadoo-knop in te voegen, een knop die het voor klanten mogelijk maakt hun tukadoo-bonnen in te geven. (https://www.tukadoo.be/nl/)
    en
    2. Ik overweeg er ook bankcontact bij te nemen... 

Gr. Corry