Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Show hier je Luondo webwinkel!

Kinderkleding en accessoires webshop te koop

Liev & Hip
    Geplaatst: Maandag, 27 November 2017 om 20:01:54

Ik zit er aan te denken om mijn webshop te gaan verkopen. Ik ben druk met mijn fulltime baan waardoor ik er niet veel tijd meer voor heb.
    Heeft iemand tips hoe ik mn webshop kan gaan verkopen?
    Heeft iemand interesse? 

www.lievenhip.nl 

Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 28 November 2017 om 10:57:41

Op sitedeals heb ik meerdere webshops verkocht.

Jammer dat je stopt trouwens!

Claudia
    Geplaatst: Donderdag, 30 November 2017 om 14:53:45

Ik had interesse in een webshop die te koop stond. Die hadden het in hun nieuwsbrief gezet. Wil je dat liever niet dan kun je ook eens kijken bij Sell your Stuff online. Daar staan webshops te koop. Of in Facebook groepen plaatsen.

Liev & Hip
    Geplaatst: Donderdag, 30 November 2017 om 21:07:50

Kunnen jullie mij helpen wat een reeel bod zou zijn om mijn webshop te verkopen? 
    Ik vind dit lastig in te schatten. Ik wil de shop verkopen incl klantenbestand en social media accounts met volgers. 
    De voorraad eventueel ook erbij, hier kan ik zelf wel een berekening voor maken wat ik er minimaal voor wil hebben.
    Het gaat mij er voornamelijk om in welke richting ik moet denken als ik het wil verkopen. 

Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 1 December 2017 om 19:16:47

Draait de webshop nog? Als in - is er genoeg voorraad? Is het assortiment nog breed? Of is dit de laatste tijd afgenomen omdat je er bijv. geen tijd meer in steekt? Kan hetzelfde assortiment gemakkelijk worden besteld bij een leverancier? Rank je goed in Google op specifieke zoektermen die relevant zijn? Is je verkeer organisch of met name uit advertenties?

Vaak is het jaarwinst X factor 2 of 3 (beetje afhankelijk van de stabiliteit / potentie enz. van je webshop), maar dit cijfer kan bijv. compleet afwijken wanneer de webshop al over zijn piek heen is.

Liev & Hip
    Geplaatst: Vrijdag, 1 December 2017 om 19:47:56

De webshop staat nu een beetje stil doordat ik er geen tijd voor heb. Het kan zo weer opgepakt worden. De voorraad is nog wel aangevuld steeds, alles wat op de shop staat is op voorraad. De inkoopadressen geef ik mij bij de verkoop zodst er gemakkelijk meteen weer inkopen gedaan kunnen worden.  Via google wordt ik af en toe gevonden maar de verkopen komen voornamelijk door facebook/instagram. Ik denk dat er nog wel veel uit te halen valt zodra iemand er de tijd voor heeft en ook kan investeren. Ik hoop dat iemand een beetje een richtprijs kan noemen zodat ik weet of dat een reeel bedrag is. Ik heb nu een bod gekregen van €500,- excl voorraad. Vind ik zelf wel weinig als ik denk wat ik er in geinvesteerd heb... 

Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 1 December 2017 om 19:54:19

Wat is je winst op jaarbasis?

Liev & Hip
    Geplaatst: Vrijdag, 1 December 2017 om 20:59:26

In 2016 was de omzet €6600

Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 1 December 2017 om 21:00:54

Omzet zegt helaas niets ;)

Liev & Hip
    Geplaatst: Vrijdag, 1 December 2017 om 21:47:52

Ik denk zo €4000 winst, heb nu niet de precieze cijfers zo bij de hand

RTM4
    Geplaatst: Zaterdag, 2 December 2017 om 08:48:49

winst is relatief he, vergeet de correctie voor arbeid niet toe te passen..

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 2 December 2017 om 13:50:14

4k op 6k is wel zeer gunstig idd

Hoe dan ook zou ik zo secuur mogelijk je echte winst uitrekenen en dat x 2 aanhouden. Wanneer de webshop inactief is en doodbloedt wanneer je er verder geen tijd meer aan besteedt (en niet van plan bent), dan zou ik natuurlijk genoegen nemen met minder. Maar € 500 lijkt me wat aan de weinige kant ;)

Claudia
    Geplaatst: Donderdag, 7 December 2017 om 14:22:50

@Remco je houdt verkoopprijs ongeveer 2-3 keer de winst aan. Maar je hebt ook nog de voorraad, die kan heel klein of heel groot zijn. Is jouw prijsindicatie gebaseerd op een verkoopprijs zonder de inkoopwaarde/voorraad?
    Ik vind het een interessante discussie omdat ik ook wel eens aan het kijken ben voor het aankopen van een webshop.
    En RTM4 heeft volgens mij veel ervaring op dit gebied ;-)

Donna
    Geplaatst: Vrijdag, 8 December 2017 om 18:55:57

RTM4 is wel een heel scherpe onderhandelaar. ;)

2x de jaarwinst + eventuele voorraad en andere spullen van waarde is een beetje de basis, maar daarnaast kunnen er natuurlijk vele factoren zijn die de shop (veel) meer of minder waard maken en die je per individuele shop in overweging moet nemen. 

RTM4
    Geplaatst: Zaterdag, 9 December 2017 om 11:40:13

hehe, valt wel mee, alleen vaak zie je dat arbeid niet als factor wordt meegenomen, en dat is leuk als het hobby is, of voor er bij, maar voor niets gaat de zon op..
    Maar uiteindelijk bepaalt de staat van wat je koopt voor mij de factor, en bij een shop zonder personeel of noemenswaardig belang is goodwill geen factor, dus dan kom je uit op ergens tussen 1 tot 2x de winst, afhankelijk van de potentie die het heeft.

Potentie is in mijn optiek geen factor waar betaald voor moet worden, dan had je als verkopende partij het zelf maar waar moeten maken, en vervolgens voor een betere prijs verkopen.

Voorraad dient uiteraard gewoon overgekocht te worden, alleen je moet wel kijken of daadwerkelijk de volledige voorraad ook courant is, aan het betalen van de inkoopprijs voor incourante voorraad heb je niks.

Uiteindelijk is het geven en nemen, en het is maar net wat jij zelf het waard vindt..

Maar in een normale bedrijfsvoering is 6600 omzet (vermoedelijk incl btw) en een winst van 4000 niet realistisch of de werkelijkheid. Dan dient de roze bril eerst afgezet worden. 

Liev & Hip
    Geplaatst: Zondag, 10 December 2017 om 19:49:14

Bedankt voor al jullie tips. Ik heb nu de precieze cijfers en weet nu ongeveer wat ik ervoor wil hebben.
    Nu nog op zoek naar een koper... 
    Op de website sitedeals ben ik nog niet toegelaten.