Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Stel jezelf voor!

Felicia's Choice is online

FC
    Geplaatst: Zondag, 13 Maart 2016 om 09:58:30

Goedemorgen,

zojuist heb ik mijn webshop Felicia's Choice open gezet!

Hier kan je van allerlei duurzame, veilige en leuke producten kopen. Van speelgoed tot kinder servies.

Wat vinden jullie van onze webshop?

http://www.feliciaschoice.nl

Groetjes Patricia

PDF
    Geplaatst: Zondag, 13 Maart 2016 om 10:20:27

De tekst op de homepage

Welkom!!! Wij zijn geopend!!! zou ik weghalen deze is nl compleet overbodig, ik ben in je shop dus ik weet al dat je geopend bent, en ik ga er inderdaad vanuit dat ik welkom ben.

FC
    Geplaatst: Zondag, 13 Maart 2016 om 14:12:51

Bedankt voor de feedback, ik heb hem iets aangepast en ga even bedenken wat ik er ga neer zetten.

Remco
    Geplaatst: Zondag, 13 Maart 2016 om 16:02:33

Hey Patricia,

Tof dat je online bent! Persoonlijk vind ik de melding van de cookies bovenin irritant. Zeker voor beginnende webwinkels zou ik deze melding gewoon lekker achterwege laten.

Groet,

Remco

FC
    Geplaatst: Zondag, 13 Maart 2016 om 16:52:58

Dank je Remco, ik laat hem maar even achterwege. Ik erger me ook altijd kapot aan de cookie melding.

PDF
    Geplaatst: Zondag, 13 Maart 2016 om 18:51:48

Wij hebben de cookie melding ook lekker achterwege gelaten maar ik vind de wetgeving toch nog al dubbelzinnig of het nu wel of niet verplicht is en met name hier in Belgie weten ze het precies zelf niet eens zo goed...ik meen na veel zoekwerk begrepen te hebben dat zolang je een cookie en privacy statement hebt opgenomen in je shop op een goed vindbare plaats dat het dan ok is om die irritarte cookiemelding NIET te plaatsen maar klopt dit ook ? 

Het is me ook niet 100 % duidelijk of ik nu zowel in Belgie als voor de Nederlandse wet in regel ben ....

Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen toevallig ?

Ps Felicia's Choice toen ik het daarstraks aan het typen was was ik even met 3 dingen tegelijk bezig dus sorry als ik wat kort door de bocht en onvriendelijk overkwam was niet de bedoeling ;-)

Groet

FC
    Geplaatst: Vrijdag, 25 Maart 2016 om 12:45:51

Geef niets PDF, ik ben druk geweest, daarom reageerde ik niet.

Ik heb inmiddels de webshop aangepast en nieuwe producten en merken toegevoegd.

Gr Patricia

Nathalie
    Geplaatst: Vrijdag, 25 Maart 2016 om 13:02:22

@PDF

Volgens mij legt Nederland de cookie regels het strengst van heel Europa uit, dus dan lijkt me dat als je aan de NL wet voldoet het ook goed is naar Belgische maatstaven?

Hoe dan ook heb ik het wat wetgeving in NL als volgt begrepen:

als je ALLEEN de normale cookies gebruikt die nodig zijn om de winkel te laten functioneren en daarnaast alleen Google Analytics cookies gebruikt én bij Google hebt ondertekend dat je onder de EU regels valt en dat zij de opgehaalde data niet zelf mogen gebruiken / doorspelen aan andere bedrijven, dan volsta je met alleen een mededeling op een duidelijk zichtbare plek in je winkel.

Het probleem zit bij cookies die door derden worden gebruikt, dus andere bedrijven dan jijzelf. Dat geldt dus ook voor cookies die door Facebook of Twitter geplaatst worden. Daar heb je wel toestemming voor nodig van de bezoeker. Voor affiliate cookies is uiteindelijk wel weer een uitzondering gemaakt geloof ik (waardoor alleen een melding volstaat).

Aangepast op 25-3-2016 13:04