Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Video handleidingen

Hoe importeer je producten in je Luondo webwinkel?

=lelyshop+
    Geplaatst: Dinsdag, 25 Oktober 2011 om 10:07:12

Kan je de categorieen ook koppelen op naam.

Nu doen we dit via id nummers maar heb ook csv file waar mijn categorieen ook overeen komen met die van de mijn leverancier kun je ze dan ook koppelen.
    Of kan het alleen maar via id nummers.
    gr patrick

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Dinsdag, 25 Oktober 2011 om 10:14:23

Beste Patrick,

Dit kan alleen via ID nummers.

Groeten,
    Team Luondo

Durftestempelen
    Geplaatst: Maandag, 31 Oktober 2011 om 22:29:50

Ik heb nu ca. 100 artikelen in m'n shop maar wil er binnenkort een aantal (ca. 50 denk ik) aan toevoegen. Kan dat ook weer met een import-bestand? Hoe zorg ik dat de bestaande artikelen ongewijzigd blijven?

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Dinsdag, 1 November 2011 om 07:59:23

Beste Moosmade,

Je kan dan het beste een nieuw bestand met de nieuwe 50 artikelen aanmaken.

Groeten,
    Team Luondo

Durftestempelen
    Geplaatst: Donderdag, 3 November 2011 om 22:01:16

Oké, thanks!

Durftestempelen
    Geplaatst: Zaterdag, 12 November 2011 om 13:45:48

Druk bezig met nieuw bestand vol mooie stempels...

Vraagje nog:

Kan ik alles importeren maar nog niet online tonen?
    Of moet ik dan na het importeren alle vinkjes bij "online" uitzetten?

Of kan ik na importeren alle nieuwe producten in 1 keer (tijdelijk) offline/online zetten? Zou een fijne extra optie in het producten-bewerk-menu zijn :-)

En dan nog een andere optie die ik heel fijn zou vinden... een aantal producten tegelijk aan een categorie toevoegen... dat kan nu al, maar als ik dat doe, verdwijnen de vinkjes bij de categorieën waar de producten al in zitten. Is dat simpel op te lossen door jullie, lieve Luondo-ers?!

Aangepast op 12-11-2011 16:23
    Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Zaterdag, 12 November 2011 om 20:40:28

Beste Moosmade,

We hebben de product import tool vandaag aangepast waaronder de functie om het product op de status online / offline te zetten. Deze vind je bij de stap Standaard waarden. 

Ook kun je bij het importeren van producten nu aangeven welke velden je wil aanpassen als er gekozen is voor de optie Producten updaten. Dit is handig als je bijvoorbeeld alleen de voorraad van het product wil aanpassen.

Als er bij de productenlijst gebruik wordt gemaakt van de actie Extra opties is het nu ook mogelijk om producten de status online / offline, aanbieding of nieuw product te geven.

Bij het toevoegen van meerdere producten aan een categorie hebben we nu de optie Behoud de categorieen van de geselecteerde producten toegevoegd. Hierdoor zullen de vinkjes niet meer verdwijnen na het toevoegen.

Groeten,
    Team Luondo

Durftestempelen
    Geplaatst: Zaterdag, 12 November 2011 om 23:28:27

Jullie zijn fantastisch!

Huis Nederland
    Geplaatst: Dinsdag, 29 November 2011 om 09:46:55

Hoe voeg ik een foto toe aan mijn csv bestand? Ik wil ze namelijk niet stuk voor stuk uploaden. Is er ook ergens een overzicht van de verschillende velden en diens code's voor csv?

HG

Roy Lemmens

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Zaterdag, 3 December 2011 om 18:53:00

Beste Roy,

Excuses voor de late reactie.

Maak in het csv bestand een nieuw veld aan genaamd "afbeelding".
    In dit veld moet dan de url van de afbeelding komen te staan. De afbeelding moet dus wel ergens op internet staan anders gaat het niet werken.

Voorbeeld csv.

"Naam", "Afbeelding"
    "product 1", "url naar product 1 afbeelding"
    "product 2", "url naar product 2 afbeelding"

Hierna koppel je het veld Afbeelding aan het luondo veld Hoofdafbeelding.

Groeten,
    Team Luondo

Wahidas-fotoshoot *Jolanda*
    Geplaatst: Dinsdag, 13 Maart 2012 om 14:48:00

Kort vraagje ,

Hoe krijg je bij het importeren van artikelen in de webshop ook de afbeeldingen erbij ?

Ik heb de link van de afbeeldingen netjes in de kolom gezet, maar hij pak ze niet mee met importeren.  
    Of moeten dan alle afbeeldingen op het internet staan ?

Antwoord al gevonden .... stond op pagina 2. 

Aangepast op 13-3-2012 14:58
    Boeke
    Geplaatst: Dinsdag, 1 Mei 2012 om 21:35:37

Probleem,

Ik zou graag al mijn artikelen, incl. categorieën, afbeeldingen, prijzen....enz. importeren van uit OpenCart.
    Wie kan mij hiermee helpen, misschien met een voorbeeld.

Gr, Boeke

xxlady
    Geplaatst: Dinsdag, 10 Juli 2012 om 14:38:34

Hoe import je meerdere artikelen tegelijk in de website?

mvg, lady

angi
    Geplaatst: Maandag, 3 September 2012 om 08:02:49

Ik wil mijn webwinkel ook vullen met meerdere artikelen. Ik heb van de groothandel een nette lijst ontvangen met voldoende info.

Nu heb ik een aantal vragen. Het gaat hier om kleding, de groothandel heeft van een bepaald artikel per rij een maat genoemd. Kan ik ook de attributen importeren?

De foto's kan ik ook ineens importeren heb ik gelezen, waar adviseren jullie de foto's op te slaan. Moet ik dan denken aan Picasa o.i.d.?

An
    Geplaatst: Maandag, 3 September 2012 om 15:12:39

Nog een kleine aanvulling:

In excel staat bijvoorbeeld het volgende rijtje:

blouse, meisje, maat 92
    blouse, meisje, maat 98
    blouse, meisje, maat 104

Het artikel is gelijk, maar beschikbaar in meerdere maten, de groothandel heeft per maat 1 rij gebruikt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het toch als 1 artikel geïmporteerd wordt maar met meerdere maatkeuzes (attribuut).

<<<123>>>