Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Video handleidingen

Hoe importeer je producten in je Luondo webwinkel?

angi
    Geplaatst: Dinsdag, 4 September 2012 om 21:00:22

Niemand? Of heb ik soms een vraag gesteld die al eerder beantwoord is?

Robbert
    Geplaatst: Woensdag, 5 September 2012 om 22:21:45

Beste Angi,

Het is niet mogelijk om attributen te importeren.

Gr. Robbert

angi
    Geplaatst: Donderdag, 6 September 2012 om 20:33:13

Hoi Robert,

Bedankt voor je reactie! De afbeeldingen van producten wil ik bewaren en importeren via picasa. Kan dat eigenlijk wel? Heb jij nog een goede tip?

Angi

Beslist Niet Duur
    Geplaatst: Donderdag, 13 September 2012 om 10:20:22

Ik ben aan het experimenteren om producten van onze huidige site ook gedeeltelijk via Luondo aan te bieden. Het importeren gaat op zich prima, alleen vertikt de import het de grote afbeeldingen te importeren. Ik krijg alleen de medium of small afbeeldingen geimporteerd.....

Zit er misschien een maximum aan het formaat van de afbeeldingen? 

Beslist Niet Duur
    Geplaatst: Donderdag, 13 September 2012 om 16:57:19

Helaas nog geen reactie, maar er zal toch wel iemand weten hoe dit zit? 

Ik heb nu ook een ander bestand ingelezen en daar exact hetzelfde probleem. Wanneer ik de grote productafbeeldingen wil inlezen, krijg ik alleen een kruisje. Er zijn enkele uitzonderingen en dat blijken inderdaad kleinere afbeeldingen te zijn (heeft de leverancier blijkbaar geen grote van). 

Is het dan echt alleen mogelijk om kleinere afbeeldingen in te lezen? 

Beslist Niet Duur
    Geplaatst: Zondag, 16 September 2012 om 22:50:21

Nou, dan morgen maar een bericht richting support, want ik geloof niet dat ik er zo achter ga komen.....

Erik (Shop318)
    Geplaatst: Maandag, 17 September 2012 om 07:04:30

hoe groot zijn die bestanden van de plaatjes dan.. ik adviseer max 500kb-1mb

Gezondecosmetica
    Geplaatst: Maandag, 17 September 2012 om 10:57:28

Het zou ontzettend handig zijn als je attributen wel zou kunnen exporteren/importeren.

Ik ben ook wel benieuwd naar de max. grootte (afmeting in pixels) van afbeeldingen bij het importeren. Bij mij lukt het niet om een afbeelding van 800 x 800pixels te importeren. Kan dit veranderd worden?

Robbert
    Geplaatst: Maandag, 17 September 2012 om 23:48:17

Er zit geen maximum aantal pixels aan de afbeelding, wij schalen grote afbeeldingen sowieso erug naar max 800 x 550 px.

Houd wel het bestandformaat in de gaten dat die niet te groot is.

Gr. Robbert

Ruud3
    Geplaatst: Zondag, 18 November 2012 om 17:07:29

ik zit momenteel te testen met importeren en er gaat van alles mis.
    als ik artikelen wil updaten verdwijnt de foto van het eerste artikel en worden andere zaken (zoals prijs en voorraad) maar aan een schijnbaar willekeurig aantal artikelen meegegeven. als ik dat wil corrigeren gebeurd het constant dat alle gegevens van het laatste artikel in het bestand naar het eerst artikel in het bestand gaat (én deze ALLE foto's van alle artikelen krijgt toegewezen), waarmee de eerst verdwijnt en er in feite een soort dubbel artikel ontstaat (want die laatste is dan weer niet geupdate). dit klinkt waarschijnlijk net zo onduidelijk als dat het is. een zooi.

hierna de belangrijkheid van artikelnummers begrepen en die dus toegevoegd. daarna lijken vooralsnog bovenstaande problemen niet voor te komen (behalve het verdwijnen van de foto van het eerste artikel). dat alle artikelen dan eerst dubbel komen te staan is makkelijk verholpen. MAAR, nu lijkt hij met geen mogelijkheid de 'friendly user url' te willen overnemen. argh.

ik word gek! zijn dit bekende problemen, doe ik iets vreselijk fout (ik heb alle stappen netjes gevolgd) of zie ik iets over het hoofd... help?

Ruud2
    Geplaatst: Donderdag, 22 November 2012 om 19:23:36

bumpje

Robbert
    Geplaatst: Vrijdag, 23 November 2012 om 15:56:34

Ik snap niks van je verhaal, sorry!

Mail anders even je csv bestand naar ons helpdesk@luondo.nl misschien wordt het dan wat duidelijker.

Groeten Robbert

Louise123
    Geplaatst: Vrijdag, 23 November 2012 om 16:49:17

kan me voorstellen haha... ik stuur zo een mail.

<<<123>>>