Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Updates / vernieuwing

D*v*D
    Geplaatst: Vrijdag, 8 Maart 2019 om 13:13:02

Gaan er nog updates komen bij Luondo of word er niks meer verbeterd aan de webwinkelsoftware ?

bijv we hebben in Oktober al een ticket gestuurd wanneer het mogelijk word om achteraf betaling te activeren via Mollie, volgens Mollie was dit een kwestie dat Luondo een update moest doen van hun Api.
    op de ticket kregen we zoals gewoonlijk de reactie dat het op de to do lijst staat.
    we zijn nu echter al weer 4 maanden verder en nog steeds is deze optie niet mogelijk.
    Ook andere optie zoals postnl bezorging afhaal locatie is in deze tijd eigenlijk iets wat standaard zou moeten kunnen.
    De laatste update van luondo is inmiddels van april 2017 dus vandaar de vraag of er nog updates en verbeteringen komen.

Aangepast op 8-3-2019 13:13
    Aniworld4U
    Geplaatst: Vrijdag, 8 Maart 2019 om 21:58:17

ik hoop het, ik zit ook al te wachten op een goede stevige update.

Gateauke
    Geplaatst: Zaterdag, 9 Maart 2019 om 09:45:42

Ik eerlijk gezegd ook, Luondo gaat op dit moment niet echt met de tijd mee... Heb echt 2 keer overwogen om naar een andere software te gaan.... Mocht er binnen een aantal maanden geen update komen dan ga ik overstappen...

Mario - 4
    Geplaatst: Zondag, 10 Maart 2019 om 21:07:29

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, echter werd mijn bericht destijds verwijderd, geen idee waarom. Daardoor ben ik wat terughoudender met het geven van informatie en tips, en post ik beduidend minder, iets wat ik daarvoor veel meer deed.

Als een bericht wordt verwijderd omdat het bv tegen de regels is, ok, maar de vraag was simpel, wanneer komt er weer een update?

Maar, ik ben voorzichtig ook wel benieuwd.....

D*v*D
    Geplaatst: Maandag, 11 Maart 2019 om 11:09:22

Wij hebben ook in het verleden al eens een wat kritische post geplaatst met zulke vragen, en deze werd toen ook inderdaad verwijderd.
    wat ook vreemd is is dat er totaal vanuit luondo geen reactie komt , dus lijkt erop dat niet alleen kwa updates maar ook op het gebied van communicatie er weinig meer valt te verwachten van luondo.
    jammer als je kijkt hoe mooi elco de boer het toentertijd op heeft gezet, het zou het webshopplatform van Nederland worden.
    Dus ben benieuwd of luondo hier ook eens inhoudelijk op zou kunnen reageren.
    Het is namelijk toch wel een kwalijke zaak als je je klanten op deze manier aan laat moderen met een product wat niet meer voldoet aan de huidige eisen van een moderne webshop en daarbij horende mogelijkheden.

Gogogate
    Geplaatst: Dinsdag, 12 Maart 2019 om 08:25:36

Ik sluit mij hier helemaal bij aan! Luondo graag bij de tijd blijven en geef eens een reactie op dit topic !

Birdy Blue's
    Geplaatst: Dinsdag, 12 Maart 2019 om 16:33:28

Ik ben inmiddels alweer aardig wat jaartjes super tevreden met Luondo (beetje vanaf het begin) maar ik vind het de laatste jaren een beetje (te) stilletjes worden hier.
    Niks meer op social media en ook hier geen updates meer.
    Dit vind ik toch een kwalijke zaak aangezien iedereen tegenwoordig een aardig bedrag moet betalen voor dit platform ...

Straks moet ik toch echt weer terug naar mijnwebwinkel (waar ik jaren geleden juist vandaan kwam) want die heeft regelmatig updates en heeft Luondo inmiddels snel ingehaald.

Ik zou het erg jammer vinden.

Aangepast op 12-3-2019 16:36
    Silersshop
    Geplaatst: Dinsdag, 12 Maart 2019 om 17:24:56

Ik ben het helemaal eens met deze topic. Ik merk dat ik de laatste tijd echt zit te wachten op een aantal updates.

Met name de filterfunctie vind ik erg lang duren. Daarnaast hoop ik dat er meer aandacht besteed wordt aan omni-channel. Wij hebben een fysieke winkel, waarbij de online omzet groeit, maar de mogelijkheden mbt koppelingen beperkt zijn.

Als ik de oude berichten lees, word er vaak gesproken met: komt binnenkort. Maar dat is allang geweest..

BPF
    Geplaatst: Woensdag, 13 Maart 2019 om 17:17:05

Wij zijn niet echt actief op het forum maar omdat er bijna niets meer gebeurt in Luondo hadden wij al besloten om naar een ander te gaan. Volgende week is de nieuwe shop klaar en gaan wij geen luondo meer gebruiken..

Ruud-4
    Geplaatst: Woensdag, 13 Maart 2019 om 19:38:14

Same here. Al bijna 2 jaar 0 updates/fixes kan eigenlijk echt niet. Zeker niet met zoveel dingen waar 'komt binnenkort' op gezegd wordt, maar waar weken, maanden en jaren overheen gaan.

Ik krijg nog vrijwel dagelijks mails van Eelco de Boer als ondernemer zijnde, maar heb niet echt het idee dat zijn visie nog uitgedragen wordt door Luondo.
    Het is dat ik nog een Early Bird abonnement heb, anders was ik allang verkast. Maar het is onderhand wel echt tijd om verder rond te gaan kijken ja. Jammer.

Claudia
    Geplaatst: Donderdag, 14 Maart 2019 om 11:03:36

Ik denk dat Eelco zich niet meer met Luondo bemoeid. Ik weet ook niet of we veel kunnen verwachten voor 37 Euro per maand. Daarnaast timmert Luondo qua zichtbaarheid weinig aan de weg. Je ziet ze iid nooit ergens voorbij komen en op iets als de Webwinkelvakdagen staat Mijnwebwinkel wel en Luondo niet. Weinig mensen hebben ook van dit platform gehoord.
    Ik vind de support super, er wordt snel en goed op mijn vragen gereageerd, zelfs in het weekend. (Grotere) updates schijnt technisch lastig te zijn om te implementeren. Ik begreep dat bijv het feit dat niet elke webshop een SSL certificaat heeft bepaalde updates in de weg staat (ik denk dan: stel SSL verplicht, een zichzelf serieus nemende shop kan niet zonder dus de hobbyisten staan de serieuze in de weg).

www.snurken.nu
    Geplaatst: Donderdag, 14 Maart 2019 om 12:40:48

We zijn ook ontzettend benieuwd naar de (toekomst) plannen van Luondo en daarin de mogelijkheden om daadwerkelijk websites enof webshops naar een hoger niveau te brengen!

SurvivalGigant
    Geplaatst: Woensdag, 20 Maart 2019 om 22:58:47

Oei, alleen al AL deze berichten, die nu al bijna 2 weken open staan zonder enige reactie van Luondo baren mij grote zorgen. Die zorgen heb ik overigens al langere tijd. Dit ook gezien het feit dat er niets meer gedaan en ge-update wordt. Ik heb ondertussen 3 webshop opgebouwd binnen Luondo, waarvan een zeer succesvolle webshop met een omzetstijging van 400%. Ik werk er dagelijks mee en zou me geen raad weten als Luondo zou ophouden te bestaan.

Daar komt nog bij dat er binnen Luondo geen mogelijkheid is om een volledige back-up te krijgen van je webshop. Wel een csv export-bestandje, maar dat is maar een klein gedeelte van je website. Geen complete back-up, waarmee je over zou kunnen gaan naar een ander web-shop-systeem. Daar heb ik jaren geleden ook al eens om gevraagd en dat zou op de ToDo lijst staan. Net zoals vele andere dingen, die nooit zijn gerealiseerd. Ik wacht dus al jaren op diverse updates!

Het back-up systeem vroeg ik overigens niet om naar een andere partij te gaan, maar omdat ik een keer eens alles per ongeluk verloren was. Ja, deze hele shop was weg, omdat ik per ongeluk een verkeerde update gedaan had. Ik vroeg toen of er een back-up terug geplaatst kon worden van enkele dagen ervoor of voor mijn part enkele weken ervoor. Maar, die was er niet. Alleen een csv export-bestandje met artikelen. Toen was mijn indeling weg, volgorde van producten, seo, alle gerelateerde artikelen, rubriek-omschrijvingen, marktplaats-producten en meer. Een drama was het, dat me maanden heeft gekost om het weer een beetje op orde te krijgen. Zeer kwalijk!

Ik maak me dus zeer grote zorgen om de backend van mijn succesvolle shop, want dit gaat niet goed hier. Ik hoop dat we snel een positieve reactie krijgen van Luondo. Ik zou me anders geen raad weten!

Mario - 1
    Geplaatst: Vrijdag, 22 Maart 2019 om 16:30:13

Ze lezen het wel, want in een ander topic is weer een bericht verwijderd....

www.snurken.nu
    Geplaatst: Vrijdag, 22 Maart 2019 om 16:36:07

hoi Luondo'ers,

Luondo reageert wel op privé tickets die je kan versturen. Ook over dit onderwerp.

''Er komt binnen 6 maanden een grote update'' is ons verteld.

Groet, fijn weekend.

www.snurken.nu

Mario - 1
    Geplaatst: Zondag, 24 Maart 2019 om 22:45:47

Wel een hele kleine update gedaan zag ik van de week: de 2 icoontjes zijn weg, onderin het admin gedeelte (twitter en link naar dit forum)

<<<12>>>