Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Instellingen in je Luondo webwinkel

Hoe voeg je Google Analytics, Adwords of Webmasterhulp code in je webshop?

Karin
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2012 om 12:34:22

Ik heb de code aangemaakt en ingevuld voor www.thyralantijn-shop.nl, maar bij google analystics blijft te zien dat:

Tracking niet geïnstalleerd.
    De trackingcode van Google Analytics is niet gedetecteerd op de startpagina van uw website.

Wat doe ik verkeerd?

RTM
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2012 om 12:47:45

hoi,

hij zit er wel in: komt deze code overeen met wat je van google hebt gekregen? UA-30238052-1

Dus op luondo heb je het goed gedaan, of altans het toevoegen,de vraag is of dit wel de code is die analytics je gegeven heeft

Aangepast op 22-3-2012 12:48
    Karin
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2012 om 13:06:15

Ja code heb ik gekopieerd: Tracking-id: UA-30238052-1

Hoezo de vraag of dit de code is die analytics me gegeven heeft?

RTM
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2012 om 13:25:57

nou je krijgt als je een analytics account aanmaakt een UA-  code, en die moet je bij luondo er inzetten, je verzint ze niet zelf en krigjt ze niet van luondo, dus gewoon voor de zekerheid ff vragen..

Aangepast op 22-3-2012 13:26
    webwinkel321
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2012 om 13:31:44

Zit meestal 1 a 2 dagen tussen invullen en resultaat zien. 

Karin
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2012 om 13:33:59

... nee, niet zelf verzonnen ;-)

Kan het zijn dat er nog instellingen in mijn account bij Luondo niet goed staan. Bij het inschrijven is er namelijk wat fout gegaan doordat de server er op dat moment uitklapte. Ik heb toen een paar moeten berichten (mail) of er verschillende instellingen goed gezet konden worden. Ik kon in de eerste instantie toen zelfs de vormgeving niet aanpassen.

webwinkel321
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2012 om 13:34:45

Hoe lang is het geleden dat je de code hebt ingevoerd? 

RTM
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2012 om 13:38:26

@leendert, volgens mij klopt dat niet helemaal, er gaat enige tijd overheen voordat je data hebt, dus blijft alles op 0 staan, maar de vraagsteller geeft aan dat de tracking niet gedectecteerd is.

de standaard meldingen zijn:
    Wachten op gegevens
    De trackingcode is gedetecteerd op de startpagina van uw website en Google Analytics verzamelt nu de gegevens voor uw rapporten.
    Tracking niet geïnstalleerd of Niet geverifieerd
    De trackingcode is niet gedetecteerd op de startpagina van uw website. Gebruik de aanbevelingen in dit gedeelte om uw instellingen te verifiëren.
    Tracking geïnstalleerd
    De trackingcode werkt correct en er worden gegevens aan uw rapporten toegevoegd.

ik denk dat TS nog niet geverifieerd heeft dat de website van haar is of de verkeerde UA code gebruikt

Aangepast op 22-3-2012 13:38
    webwinkel321
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2012 om 13:43:36

Klopt, over het algemeen blijft de info op 0 staan tot dat de data er in komt, ik heb echter wel vaker meegemaakt dat de status met het driehoekje opeens opgelost is na 1 a 2 dagen. 

Het nadeel van het reageren op een soortgelijke vraag als deze is dat je niet even makkelijk kunt inloggen op de google en luondo accounts... ;-) Dan konden we het probleem waarschijnlijk binnen 5 min oplossen!

Karin
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2012 om 13:56:36

Ik heb vanochtend de code aangevraagd en erin gezet. En zoals ik al aangegeven heb blijft de melding:

Trackingstatus

Tracking niet geïnstalleerdLaatst gecontroleerd op: 22-mrt-2012 5:51:17 PDT
    De trackingcode van Google Analytics is niet gedetecteerd op de startpagina van uw website. Analytics werkt alleen als u of uw internetbeheerder de code aan elke pagina van uw website toevoegt.

@RTM: Ik zou niet weten hoe ik moet verfieren dat de website van mij is!

En inderdaad het zou best handig zijn als het binnen 5 minuten opgelost is ;-)

RTM
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2012 om 14:01:15

erificatie: trackingcode voor Google Analytics
    Als u Google Analytics gebruikt om het verkeer op uw site te registreren, kunt u uw site verifiëren met de trackingcode voor Google Analytics voor uw site. Als u deze optie wilt gebruiken, moet u als beheerder aan het Google Analytics-account zijn toegevoegd en moet de trackingcode het nieuwe asynchrone codefragment bevatten.

Google kan de trackingcode voor Google Analytics alleen ter verificatie gebruiken als de trackingcode is ingevoegd in het <head>-gedeelte van uw pagina, niet in het <body>-gedeelte.

Ga als volgt te werk om een site te verifiëren met de trackingcode voor Google Analytics:

Klik op de startpagina van de Webmasterhulpprogramma's van Google op 'Deze site verifiëren' naast de gewenste site.
    Selecteer in de lijst 'Verificatiemethode selecteren' de optie 'Trackingcode voor Google Analytics' en volg de stappen op het scherm.
    Klik op 'Verifiëren'. Verwijder de trackingcode niet van uw pagina, omdat uw site dan niet meer geverifieerd is.
    De trackingcode van Google Analytics wordt alleen gebruikt om eigendom van de site te verifiëren. Er worden geen Google Analytics-gegevens geopend.

kom je dr niet uit, dan moet je iemand om hulp vragen, maar dat houdt automagisch in dat je je inlogcodes moet delen, anders lukt het niet om je probleem op te lossen

Karin
    Geplaatst: Donderdag, 22 Maart 2012 om 16:23:20

Bedankt voor de tip RTM. Ik kon het nergens vinden, maar door je beschrijving heb ik mijn website geverifieerd.

De status is nu: gegevens ontvangen.

Morgen of overmorgen eens kijken hoe het er dan voor staat!

Bedankt tot dusver!

<<<123>>>