Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Luondo Marktplaats (webwinkel hulp, gratis of betaald)

Adverteren in Marktplaats - jullie ervaring?

SurvivalGigant
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 00:15:11

Wat is jullie ervaring met Marktplaats sinds de klikverhoging (verdubbeling)?
    Bij mij zijn de kosten verdriedubbelt, maar de statistieken verminderd (gehalveerd).
    Verder vindt ik het een amateurisme systeem waar ik al veel problemen mee heb gehad.
    Vorige maand waren er alweer dubbele kliks berekend blijkbaar.
    Dat was voor mij de druppel om er definief mee te stoppen.

Hebben andere Luondo'ers ook slechte ervaringen met Marktplaats of juist goede?
    Is er wellicht een andere betere manier om te adverteren,buiten Google Adwords?

Hoor graag jullie bevindingen.
    Alvast bedankt!

groetjes, Chantal Hermkens

Zuiderpark
    Geplaatst: Vrijdag, 20 Januari 2017 om 07:59:46

Marktplaats staat op mijn lijstje om te gaan uit proberen. Alleen ervaring met Beslist en die zijn positief in de zin van dat het bestellingen oplevert......

Claudia
    Geplaatst: Zondag, 22 Januari 2017 om 18:27:03

Ik heb een hele tijd Marktplaats gedaan. In het begin (ik denk meer dan een jaar geleden), was ik positief verrast. Ik had niet gedacht dat mijn producten (nieuw, hogere prijsklasse) via MP zouden verkopen, maar het ging best redelijk. Ik heb vervolgens precies dezelfde ervaring als jij Chantal. Ik weet niet of het precies met de verdubbeling van de klikprijs te maken heeft gehad, maar (vrijwel) geen orders meer via MP en de kosten lopen idd op. Ik heb vorig jaar met iemand van MP gesproken die mij wilde helpen om mijn advertenties beter te maken. Maar ja ik gebruik MP dus via Luondo en daar kon ie dan weer niks mee.
    Ik heb besloten net als jij met MP te stoppen. In december had ik e a lleen nog de wat betere producten er op staan (betere klikrate bedoel ik). Sinds 1 januari niks meer. Gelukkig geen kosten meer en ik heb nog nul verschil gemerkt in mijn omzet.
    Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen.

Groetjes Claudia

PDF
    Geplaatst: Zondag, 22 Januari 2017 om 19:29:36

Ik heb het ook een tijdje gebruikt maar heb gemerkt dat het enkel heel veel nutteloos geld kost aan idioot duur betaalde kliks en kijkers die vervolgens toch niet kopen.
    Het heeft me alles bij elkaar goud geld gekost en niet 1 verkoop opgeleverd.

Nu kan het er ook wel aan liggen dat ik vnl producten in een hogere prijsklasse verkoop en toen nog meer dan nu.
    Het blijft natuurlijk vnl een 2de hands site waar mensen uit zijn op koopjes en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Het kan natuurlijk best dat als je vnl goedkope producten verkoopt dat je dan wel succes hebt met Marktplaats. 

Los daarvan vind ik het inderdaad een erg amateuristische site in die zin dat ik keer op keer de grootste problemen heb gehad om de JUISTE gefactureerde bedragen en facturen te krijgen er was elke keer nl wel iets mis met de facturen die gewoon niet klopte. Je moet er echt met je neus bovenop zitten of je betaald veel te veel wat toch niet zou mogen.

Belgische bedrijven die dus geen btw dienen aangerekend te worden vanuit Nederland kenden ze blijkbaar ook nog niet oftewel van intracommunautaire leveringen hadden ze nog nooit gehoord, vind ik heel vreemd voor zo een groot bedrijf maar ja proberen gaat mee natuurlijk. Die discussie heeft maanden geduurd vooraleer ik een keer de juiste facturen kreeg, omdat ik vertikte de onterechte btw te betalen kreeg ik wel even de dreiging van een incasso op mijn dak omdat volgens hun de facturen niet betaald waren. En tot op de dag van vandaag maanden later dreigen ze nog steeds met een incasso voor een resterend bedrag waarvan ik al tig keer heb aangetoond dat het wel degelijk betaald is. Ik reageer er niet eens meer op...frapant wel dat omdat ik niet meer reageer het bedrag ( dat dus allang betaald is maar volgens hen nog openstaat ) steeds minder en minder word van aanvankelijk iets van een 230 eu naar 160 eu en nu recent de vraag om spoedig de resterende 60 eu te betalen.... ABSURD amateuristisch dus voor zo een " Groot bedrijf "

SurvivalGigant
    Geplaatst: Zondag, 22 Januari 2017 om 20:24:18

Bedankt voor jullie reacties,
    Ik hoor de zelfde negatieve ervaringen helaas. 
    Jammer, want ik was voor de klikverhoging en het moment dat Marktplaats groot ging adverteren op TV, zeer tevreden over Marktplaats.

Ik verkocht zowel kleine goedkope als duurdere producten. Ik betaalde tussen de 30 en 65 euro per maand en kreeg 20% van mijn bezoekers via Marktplaats. Na de klikverhoging krijg ik minder dan 9% bezoekers via marktplaats en nauwelijks nog verkopen via MP. Ook geen reacties meer. De kosten lopen echter iedere maand op en zitten de laatste maand al op euro 175,-?!? Op de vraag hoe dat komt antwoorden ze niet. Ik ben benieuwd hoeveel ze gaan crediteren voor de dubbele kliks. Ook zoiets vreemds?!? 

Het heeft ook 3 weken geduurd voordat de feed stop gezet kon worden. 

SurvivalGigant
    Geplaatst: Zondag, 22 Januari 2017 om 20:26:15

Nu ben ik op zoek naar een andere betere manier van adverteren. Met welke dienst (buiten Google adverteren, want dat doe ik al) hebben jullie goede ervaringen?

hoor het graag!
    Alvast bedankt!

groetjes,
    Chantal Hermkens
    www.survivalgigant.nl
    www.richtkijkerbestellen.nl

PDF
    Geplaatst: Zondag, 22 Januari 2017 om 20:37:47

de laatste maand al op euro 175,-?!? 

Lucky You ik was VELE honderden per maand kwijt VOOR NIKS...ok dat doe je natuurlijk voor een deel zelf maar bepaalde categorieen waaronder die van mijn producten zijn ook peperduur en duurder dan andere om in te adverteren....

Ik haal momenteel crca 50 % van onze klanten en verkopen uit Faceboook adverteren, ook alles behalve goedkoop en een pak meer dan 175 eu per maand maar het loont voor mij wel...
    De kosten bepaal je natuurlijk wel geheel zelf maar ik adverteer dagelijks betalend op Face dan loopt het snel op.

Aangepast op 22-1-2017 20:40
    Mario - 2
    Geplaatst: Zondag, 22 Januari 2017 om 23:18:03

Ik deed al niet zoveel met Marktplaats Admarkt, maar sinds de prijs omhoog is gegaan, heb ik er niets meer opstaan, tenminste, het viel mij op dat ik geen factuur meer kreeg. Blijkt dus klikprijs te zijn aangepast, en ik ga niet steeds meer betalen. Ik heb meerdere webshops, en wilde adverteren met meerdere webshops, kan niet, want mijn bedrijfsnaam was al gebruikt, en kan geen 2 accounts bij Admarkt toevoegen.

Toen had ik het een beetje gehad. Zoals ik zei, ik heb er nu blijkbaar niets meer opstaan, en vind het wel best, ook ik vind het een Mickey Mouse bedrijf, en heb ondertussen andere wegen gevonden om meer klanten te krijgen. Ik gebruik geen Frutselboek, omdat daar gewoon teveel werk aan zit, en is inderdaad niet goedkoop. Ik ben ook niet iemand die constant vastgegroeit zit met een telefoon / social media, dus doe het lekker ouderwets, en dat gaat prima.

Ik doe nu tijdelijk minimaal Adwords, om mijn nieuwe site even te promoten, maar blijkt nu al na 3 weken online te staan, dat de meeste klanten al rechtstreeks komen, dus daar kan ik ook mee stoppen.

Als je goed zoekt, zijn er veel betere alternatieven dan Marktplaats, en gratis.

PDF
    Geplaatst: Maandag, 23 Januari 2017 om 10:25:49

@Mario-2 

Een Mickey Mouse bedrijf hahaha geweldig hoe kom je er op :-)

Givatokidz
    Geplaatst: Maandag, 23 Januari 2017 om 10:56:29

ik heb het ook een hele tijd gedaan in het begin leverde het me heel veel op tot ik opeens een factuur van € 800 euro kreeg, toen heb ze gemaild of ze nog goed bij hun hoofd zijn.
    ik heb ook al gemerkt dat veel bedrijven in dezelfde branche net zoals boze mensen er steeds op blijven klikken om je op de kosten te jagen.
    ik ben er dus ook direct mee gestopt en doe het nooit meer ik plaats nu gewoon gratis advertenties op mp dat werkt hetzelfde en kost niks.

Claudia
    Geplaatst: Maandag, 23 Januari 2017 om 22:42:45

Wat een verhalen over MP, we kunnen er een boek over gaan schrijven:-). @survivalgigant: andere manieren van adverteren? Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Ik ben sinds kort Adwords aan het doene n niet geheel ontevreden. Maar het grote schip met geld stroomt ook daar niet binnen hoor. Facebook lukt mij niet. Dat kan natuurlijk liggen aan dat ik niet goed adverteer. Maar heb al verschillende dingen met doelgroepen etc geprobeerd. Vorig jaar een half jaar affiliate gedaan. Wat een ramp. Ik kreeg er echt negatieve energie van. Is leuk als je veel kortings knallers heb en een mega marge maar niet voor mij dus. Uiteindelijk is natuurlijk het mooiste om organisch geod gevonden te worden.
    @Mario-2 wow na 3 weken weten de mensen je al te vinden. Petje (helmpje:-)) af zeg, wat goed.

Bobo de Feestbeer
    Geplaatst: Zaterdag, 4 Februari 2017 om 17:41:10

@ SurvivalGigant,

Al eens gedacht op te adverteren met Facebook. 
    Je kunt hier doelgericht adverteren tegen soms lage prijzen (afhankelijk van doelgroep en markt) 

Izabela
    Geplaatst: Zondag, 5 Februari 2017 om 03:15:01

De beste tijd van Marktplaats is voorbij. Zonder van het geld en tijd.
    Adverteren via Facebook doe ik af en toe. Deze methode werkt voor mij goed.
    Ik werk veel met Pinterest. Lekker gratis, en men link gelijk naar mijn website.
    Een nadeel van Pinterest vind ik wel dat mijn afbeeldingen dan als pinterest afbeeldingen in de air zweven en in google resuultaten niet meer direct naar mijn website linken.

Givatokidz
    Geplaatst: Zondag, 5 Februari 2017 om 10:58:56

wat een mooie website izabella

Bestelcentrale
    Geplaatst: Maandag, 6 Februari 2017 om 15:54:37

Dezelfde ervaring als velen. In het begin lijkt alsof het werkt, maar na verloop van tijd merk je dat de kosten omhoog gaan, en de opbrengsten naar beneden. Ik laat mijn producten daar nu langzaam uitlopen. Ik heb het gevoel dat je beter via Facebook enthousiast over je produkten kan vertellen en informatie verstrekken. Dat duurt langer, maar als je op die manier een enthousiaste groep volgers krijgt, bereik je denk ik meer. 

Aangepast op 6-2-2017 15:55
    Bart
    Geplaatst: Vrijdag, 10 Februari 2017 om 10:42:59

Ik lees erg veel negatieve reacies op Marktplaats adverteren. Ik doe het al jaren. Gisteren heb ik mijn statistieken er nog eens bijgepakt ( Google Analytics). Om te zien of het adverteren me nog iets oplevert. Omdat analytics de conversie toeschrijft aan de laatste stap lijkt het alsof MP niks oplevert. Echter heb ik ook gekeken naar de "ondersteunende conversie". Hieruit maak ik op dat iedere geadverteerde euro op MP me 7 euro omzet bezorgt in mijn webshop (ROAS). Daarnaast heb ik de ROI berekend en blijkt dat ik nog steeds een redelijke winst maak. Bij mij blijft MP voorlopig nog.