Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Aankondigingen & updates

UPDATE: Koppeling met MyParcel

Luondo (Moderator)
    Geplaatst: Vrijdag, 17 Oktober 2014 om 17:14:02

MyParcel biedt de oplossing voor webwinkeliers die hun verzend- en retourproces gemakkelijker en voordeliger willen organiseren.

Met de koppeling die Luondo heeft gemaakt kun je met één druk op de knop een zending doorsturen naar MyParcel waarna je vanuit Luondo meteen een etiket van MyParcel kan downloaden. Ook zal de track & trace code automatisch voor je worden ingevuld! :)

Om de koppeling met MyParcel in te stellen ga je naar de pagina "Instellingen > Externe websites > MyParcel". Vul daar jouw MyParcel Username en Api key in om MyParcel te activeren.

MyParcel Username
    De username kun je in de beheeromgeving van MyParcel vinden op de pagina Instellingen > Mijn gegeven

MyParcel API key
    De API key kun je in de beheeromgeving van MyParcel vinden op de pagina Instellingen > Verzendinstellingen

Bij de koppeling zijn de onderstaande opties in te stellen. Deze zijn per bestelling te wijzigen.

Handtekening voor ontvangst
    Geef hier aan of je een handtekening wenst voor ontvangst van het pakket. Wanneer je dit wenst, 
    zal de ontvanger eerst een handtekening moeten zetten bij de bezorger voordat hij/zij het pakket 
    in ontvangst mag nemen.

Retour bij geen gehoor
    Geef hier aan of het pakket retour gestuurd moet worden als er niemand thuis is. 

Alleen huisadres
    De pakketten zullen niet afgeleverd worden bij de buren als deze optie op Ja staat

Verzekerd verzenden
    Geef hieronder aan of je de pakketten verzekerd wilt verzenden. Wanneer er een vast verzekerbedrag gekozen wordt, zal automatisch het gunstigste verzekerbedrag gekozen worden.

Extra groot formaat
    Geef hieronder aan of je de te verzenden pakketten van extra groot formaat verstuurd. 

Verzendtype
    Het soort zending 

Als MyParcel is geactiveerd komt er bij de bestelling een extra tabblad genaamd "Koppelingen" te staan. Hier kan de bestelling met één druk op de knop geëxporteerd worden naar MyParcel.

Om de bestelling door te sturen klik je op de knop "Verstuur bestelling naar MyParcel". Als deze succesvol is verstuurd krijg je de mogelijkheid om het etiket te downloaden en is de track & trace code toegevoegd onder het tabblad "Opties". 

Als je de bestelling binnen MyParcel hebt verwijderd en deze opnieuw wil aanmelden dan kun je de knop "ongedaan maken" gebruiken.

Snel meerdere bestellingen versturen naar Myparcel
    Ga naar de pagina Bestellingen en vink de bestellingen aan die je wil versturen of waarvan je de etiketten wil printen. Kies uit het menu wat verschijnt voor de optie MyParcel Opties.

In het nieuwe venster kun je kiezen uit de opties Bestellingen exporteren naar Mypacel en Etiketten downloaden.

Verband & zo
    Geplaatst: Vrijdag, 17 Oktober 2014 om 22:12:31

Geweldig ! erg blij mee.

Groet,
    Stefan

the Mouldshop
    Geplaatst: Vrijdag, 17 Oktober 2014 om 23:03:25

Mooi! Nu ook nog graag zo'n koppeling met Sendcloud alstublieft ;)

MartineB
    Geplaatst: Zaterdag, 18 Oktober 2014 om 12:31:17

Dank dank dank!!!
    Ik ga het na mijn vakantie erin zetten.
    Mooi op tijd voordat de postzegelprijzen weer stijgen en brievenbuspakjes toch echt voordeliger zijn.

MartineB
    Geplaatst: Zaterdag, 18 Oktober 2014 om 12:39:53

Ow, voor de brievenbuspakketjes nog even geduld hebben.

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 18 Oktober 2014 om 13:07:02

Mooie update Luondo!

Autogordelverlenger
    Geplaatst: Maandag, 27 Oktober 2014 om 12:02:36

Top update, alleen graag ook nog even de brievenbus pakjes optie van MyParcel toevoegen :-)

Gr. Mark

Aangepast op 27-10-2014 20:32
    coating4all.com
    Geplaatst: Vrijdag, 31 Oktober 2014 om 20:19:22

@ autogordelverlenger die komt er aan
    luondo wacht op MyParcel die heeft dit nu net als pakjesgemak in béta voor de api

ZwartWitShop
    Geplaatst: Dinsdag, 18 November 2014 om 14:13:17

Erg handig deze update! 

Aangepast op 19-11-2014 10:57
    Heren Armband
    Geplaatst: Dinsdag, 16 December 2014 om 23:01:52

Ik ben zojuist tegen het volgende aangelopen met de koppeling van Myparcel.

Ik had eerst de bestelling naar MyParcel verzonden en daarna geannuleerd in Luondo. Nu blijkt dus dat die annulering niet doorkomt bij myparcel. Je moet dan naar je account in MyParcel en voor die opdracht een creditering aanvragen.

Ik vraag mij dus af waar die knop "ongedaan maken" dan wel voor bedoeld is.

Aangepast op 16-12-2014 23:03
    Peekoi
    Geplaatst: Dinsdag, 16 December 2014 om 23:20:35

Creditering hoef je niet in MyParcel aan te maken. Indien pakket niet aangeboden binnen 7 dagen komt deze automatisch te vervallen en zal deze dan ook niet in rekening worden gebracht.

Heren Armband
    Geplaatst: Donderdag, 18 December 2014 om 10:54:19

Oké, dat wist ik niet. Bedankt voor je reactie Peekoi.

Hello Kitty Webshop
    Geplaatst: Zondag, 21 December 2014 om 12:25:45

Moet hiervoor perse een DYMO labelwriter 4XL worden gebruikt voor het printen van het afleveradreslabel en track&tracenummer ? Of kan het ook met een kleinere DYMO labelwriter?

ZwartWitShop
    Geplaatst: Zondag, 21 December 2014 om 17:24:54

Ik heb een gewone printer en gebruik A4 formaat waarop 4 adreslabels zitten.
    Dit kun je aangeven voor je de adreslabels gaat printen.

Het volgende komt van hun site:

U heeft voor het gebruik van MyParcel geen speciale printer nodig. U kunt een normale A4 inktjet of laserprinter gebruiken voor het afdrukken van de verzendlabels.
    Het is ook mogelijk om in A6 formaat te printen wanneer u gebruik maakt van een speciale labelprinter zoals een Zebra printer.

Kan ik ook printen met een Dymo labelwriter?
    - Wanneer u gebruik wilt maken van een dymo label writer kan dit in de meeste gevallen niet. De verzendlabels hebben een verplicht A6 formaat. De enige printer van Dymo die dit formaat kan printen is de dymo LabelWriter 4XL.

MartineB
    Geplaatst: Maandag, 22 December 2014 om 14:39:09

Weet iemand wanneer de brievenbuspakjes optie toegevoegd gaat worden?

M@rijn
    Geplaatst: Maandag, 22 December 2014 om 17:05:34

En pakje gemak.. En graag ook meerdere bestellingen in één keer verzending aanmaken..

<<<1234>>>