Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

Printhut.be
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 09:06:50

Aniworld4U, jouw layout op de nieuwe webshop doet me erg denken aan luondo opmaak stijl. Heb je jouw stijl / html van Luondo kunnen dupliceren of zou gratiswebshop.. dezelfde vorm gebruiken als de huidige Luondo?

Printhut.be
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 09:22:36

Enkele alternatieven bekeken en gemaild.

Ik wilde vooral een optie dat Luondo niet had ( en meermaals naar gevraagd maar nooit antw): belgische sendmymarcel koppeling én bezoeker van webshop de mogelijkheid geven om een bestand (bv afbeelding) te uploaden.

Ik heb bekeken:
    * Lightspeed
    * easywebshop
    * shoptrader sales

easywebshop.com steekt er met koppen bovenuit; heel vlotte respons op vragen en hulp. Of dat zo blijft na aangaan van abo weet ik natuurlijk niet.

25 euro per maand is imo betaalbaar alternatief voor de huidige Luondo.

Prestashop, woocommerce, .. (alle op php gebasseerde structuren) ga ik absoluut niet meer mee in zee. Ik heb met prestashop heel veel geld uitgegeven aan alle plugin's (ook beveiliging) en uiteindelijk veel meer betaald dat een abo bij een hoster. Bovendien drie keer dupe geweest van fraude waarbij mijn rekeningnummer op de webshop was gewijzigd in een rekeningnummer uit Oekraine; rechtbank heeft geseponeerd dus bye bye verloren centjes. Dit nooit meer dus.

iemand ervaring met easywebshop, is het allemaal zo mooi als het lijkt?

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 09:29:51

(eerste bericht) Ja en nee. 
    ik heb idd, html van de home page gepakt en dat in gratiswebshop geplakt. Maar toen zag het er niet meteen zo uit! Ik heb veel lopen klooien om bijna hetzelfde te krijgen. Bij luondo heb je toch iets meer vrijheid zonder html kennis te hebben om de layout zo te krijgen. Ik denk dat bij gratis webshop veel mogelijk is, met een klein beetje copypaste html werk.
    hun hetzelfde als luondo, hmm niet helemaal. Veel dingen komen overeen, maar het is het net niet of wel maar dan moet je het maar net weten of wat html kennis hebben. Ik heb ze een mail gestuurd met vragen hoe ik bepaalde dingen kan doen aan de layout en of dat allemaal mogelijk is, dus ben benieuwd. Wat wel heel mooi is, is dat meta steekwoorden hebben! Dat hebben als die andere genoemden niet! 
    Wat ik nu heb in gratis webshop is 1 big flaw en 1 ieta mindere flaw. De grote de winkel wagen staat er niet. de kleine navigatie pijlen tussen de header en de slider en dat menu. Maar het werd gisteren kuch vandaag 1u snachts, dus ben nog niet verder gegaan.

Aangepast op 27-6-2019 09:32
    Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 09:34:08

Ik zal eens kijken bij easy webshop. 

Aangepast op 27-6-2019 09:35
    Parfumpaviljoen
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 10:29:16

@Aniworld4U Ook hier na veel wikken en wegen ook bij gratiswebshop terecht gekomen. Mede door de goede klantenservice. En natuurlijk ook de prijs. Succes. 

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 12:05:54

Ik ben het wel eens Mooye. Uiteraard gun ik iedereen lage maandlasten, alleen wanneer je kiest voor een platform dat € 16 goedkoper is (geen idee of hier domeinregistratie / hosting met mailbox / SSL bij in zitten wat bij bijvoorbeeld CCV wel het geval is) en je webshop ziet er minder professioneel uit wat je conversie gaat kosten, dan ben je in theorie alsnog duurder uit. € 16 klinkt percentueel op een bedrag van bijv € 45 hoog, maar wanneer je hierdoor een bestelling per maand (of meer...) gaat missen, betaal je liever € 45 waarbij je maandelijks een hogere omzet hebt. Ik merk dat veel menen zich echt fixeren op de kosten, maar de gevolgen qua rendement zou ik zeker ook in ogenschouw nemen.

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 12:13:25

Domein betaal ik nu ook apart. Maar bij de meesten zit dat er gewoon in. 
    ssl ook.
    Maar je hebt zeker gelijk, daarom neem ik ook niet direct de eerste goedkoopste. Ik denk dat ik naar gratiswebshop ga voor 29 per maand. Heb zowat iedere die hier is genoemd uit geprobeerd. Alleen easywebshop nog. Ik ben het verste gekomen qua layout bij gratis webshop, als ik antwoorden kan krijgen op mijn vragen en het is allemaal mogelijk. Dan ga ik zeker hier naar toe. 

Geurenpaleis
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 12:56:51

Even een negatief puntje van Gratiswebshopbeginnen, ze beloven ook van alles, echter heb ik daar met een andere webshop een jaar gewacht op achterafbetalen via Sisow. Stond wel op hun site, maar bleek toch niet beschikbaar.
    Na lange tijd, vele malen mailen en beloftes heb ik mijn andere webshop daar toch weggehaald. Het antwoorden op mijn opzegging lieten ze vervolgens een week liggen waardoor ik een maand langer door moest betalen. Per ongeluk of opzet, doe ik geen uitspraak over, wel vervelend.

Bedenk je ook heel goed, Leon (van GWB) is net als iedere andere webaanbieder op de hoogte dat Luondo stopt, ze willen allemaal een graantje meepikken van diegene die niet naar CCV overstappen en zetten dan nu even een stapje harder. Eenmaal binnen is hij niet meer zo snel....

Waarom wacht je dan een jaar, hoor ik mensen denken.......soms heb je prive zaken die dusdanig ernstig zijn dat je even je aandacht elders hebt en je al blij bent dat je hoofd webwinkel doorloopt.

Dus, overal gloort er goud, aan het eind van de rit hebben we allemaal een sloot werk en voor vele van ons extra kosten op ons dak gekregen waar niemand op zit te wachten. Denk dat een ieder de voors en tegens naast elkaar moet leggen, iedere webwinkel is anders en behoeft iets anders.
    Allemaal veel succes, wens ik mezelf ook.

Oh ja, mijn 2e website is: www.sweetscent.nl , gemaakt in Shoppagina, kijk voor een impressie gerust, ze is niet volledig nog, maar draait al wel. Daar had ik mijn extra tijd in willen steken, dat wordt nu het verhuizen van Luondo :-(

Aangepast op 27-6-2019 12:59
    www.snurken.nu
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 13:00:38

Eens @mooye @remco

Een website optimaliseren en daarmee de procentuele stijging weegt zwaarder dan de kosten per maand.

Groet,

John

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 13:03:32

Ik ben tot nu toe niks tegen gekomen bij hun dat me niet aan staat. Ik hoop nog antwoorden te krijgen op mn mail. Mn Layout vindt ik het belangrijkste. Achteraf betalen doe ik toch niet aan. 

Jan-Maarten
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 13:53:00

@Remco het is zeker niet zo dat genoemde alternatieven voor CCVshop mindere layouts hebben of minder zullen renderen. Iets wat meer kost, is niet perse beter. Ik begrijp dat jij als  Luondo man wel naar CCVshop kijkt, maar niet naar wat er allemaal mogelijk is met de alternatieven. 

www.snurken.nu
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 14:05:27

Dus eigenlijk vindt niemand CCVshop slecht op het eerste gezicht. De mogelijkheden zijn groter dan bij Luondo.

Echter kiezen veel Luondo'ers liever voor een goedkoper platform...omdat voor veel Luondo'ers de abbo prijzen bij CCVshop te hoog zijn?

Groet,

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 14:18:57

ja inprincipe wel, ik betaal een kwartje per bestelling, en ben tussen de 12,10 en de 15€ per maand kwijt. nou ben ik berijdt om iets meer te betalen per maand, want daar ontkom je niet aan. maar 44 vindt ik echt teveel

Aangepast op 27-6-2019 14:19
    www.snurken.nu
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 14:56:57

oke, duidelijk!

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 27 Juni 2019 om 15:48:46

@Jan-Maarten: er zijn vele andere systemen die minimaal net zo goed presteren als CCV. Er zijn webshops die ik bijvoorbeeld aanraad om naar Lightspeed over te stappen. Maar dit zijn met name webshops die maandelijks al wat meer omzet doen.

Echter als ik kijk naar de voorbeeld webshop van Aniworld en hetgeen wat ze tot nu toe voor elkaar heeft gekregen, vraag ik me af of het haar conversie goed zal doen in vergelijking met hetgeen wat ze huidig heeft of wat in CCV (of andere systemen die iets geavanceerder zijn) mogelijk is.

Ik probeer alleen aan te geven waar men wel / niet op moet letten, want vaak worden zulke dingen weleens over het hoofd gezien. Verder sta ik er onpartijdig in, probeer ik zo objectief mogelijk te blijven en heb ik er geen belang bij of mensen kiezen voor CCV of een ander webshopsysteem :) Mocht men mijn hulp willen bij een ander systeem buiten CCV, ben ik ook daarin bereid om te helpen.

<<<3456789101112131415...>>>