Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

Aniworld4U
    Geplaatst: Maandag, 1 Juli 2019 om 16:49:43

ok ik ga die info zeker gebruiken, om ook een bericht te doen!.
    als meerder mensen dat gaan doen zou mooi zijn!
    EDIT: heb een bericht gestuurd, klein beetje aangepast van die van jouw. en erbij gezet dat er wellicht meer mensen van buiten Luondo dan zullen komen.

Aangepast op 1-7-2019 17:03
    Jan-Maarten
    Geplaatst: Maandag, 1 Juli 2019 om 18:36:29

@aniworld: tools in het dashboard aanklikken en dan producten importeren kiezen in het volgende scherm. Max, 50 in de poefversie. Heb het nog niet getest met Luiondo csv. 

ss4u
    Geplaatst: Maandag, 1 Juli 2019 om 22:04:39

@2shop en aniworld: Heb even zitten prutsen met importeren, maar het lukt mij ook maar gedeeltelijk. Alleen de categorieen. De producten lopen niet door. 2shop: als je antwoord hebt van support dan hoor ik het graag.

Aangepast op 1-7-2019 22:05
    Remco
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Juli 2019 om 10:41:07

De pakketten zoals CCV ze momenteel aanbiedt zien er gewoon prima uit. No way dat ze hier wijzigingen in gaan aanbrengen, hoeveel mensen ook gaan zeuren ;)

@FC:
    Een vraagje over de inhoud van de webshop: kan je ook in 1 keer alle plaatjes uit Luondo halen?

Ja, dit is zeker mogelijk! Maak even een ticket aan in je Luondo webshop en je wordt hiermee geholpen.

Wooddy
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Juli 2019 om 13:52:29

@ remco Dat is verrassend dat jij die pakketten wel ok vindt dan hebben wij daar een duidelijk andere opvatting over en ben best benieuwd waarom jij dat een prima pakket vind want misschien dat ik in de logica toch iets over het hoofd zie dan.

Ik ben er achter betreft importeren dankzij de hulplijn
    Vanuit luondo komt er in de eerste cel komma gescheiden alle info in te staan per regel een artikel.
    Dat moet worden opgesplitst naar informatie per cel in een rij en dan als werkmap excel 97 dus artikel naam, nummer, afbeelding, voorraad enz enz komt dus in een aparte cel te staan
    Dat kan automatisch worden omgezet in excel maar weet zelf nog niet hoe dat moet je zelf even opzoeken.

Aniworld4U
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Juli 2019 om 15:13:04

@woody das een hoop werk lijkt me, om dat met de hand te gaan scheiden of is hier een insant optie voor? 

MartineB
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Juli 2019 om 15:29:13

Jammer dat Luondo ermee stopt. Fijn pakket om mee te werken en filters, waar ze mijn inziens op vastgelopen zijn, had ik toch niet nodig.

Terwijl filters zo simpel zijn als je subcategorieën afschaft.
    Dus in plaats van de subcategorie kippenvoer de hoofdcategorie kippen filteren met voer.
    Ik begrijp werkelijk niet waarom elk pakket met subcategorieën blijft hannessen.

Voor wie het leuk vindt om daarover wat meer over te lezen.

Maar goed. Voorlopig draait Luondo nog eventjes en wacht ik even af of er een pakket komt die de voorkeurscategorie opheft (het moment waar ik bij Luondo dacht nu ontwikkelen ze zich de verkeerde kant op).

Wooddy
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Juli 2019 om 15:32:48

Nee hoor valt wel mee en dat kan in excel zelf maar weet zelf niet meer hoe
    nu heeft de hulplijn het voor me gedaan. misschien weet remco dat of anders even naar  YouTube.
    Je doet dat toch maar 1 keer vanuit luondo export omzetten dan staan al je producten er in. vond het ook wel fijn want ik kon er meteen nog een aantal fouten en dubbele artikelen uitvissen voordat ik de map ging importeren.

www.snurken.nu
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Juli 2019 om 15:41:18

Als je al je gegevens wil splitsen in excel doe je dat naar wens op de volgende manier: Selecteer een alle kolommen > Gegevens > tekst naar kolommen > gescheiden en dan aanvinken wat je wilt scheiden, dus op basis van komma, punt etc..

Groet

Aniworld4U
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Juli 2019 om 15:50:40

wat is de eerste kolom bij luondo met al die nummer, waar valt dat onder bij gratiswebshop?

Aangepast op 2-7-2019 16:06
    Wooddy
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Juli 2019 om 16:26:30

niks dat is de luondo id die kolom kan je dus deleten Je kan ook bij exporteren de koloms die niet bruikbaar zijn in luondo alvast uitvinken
    In de help bij importeren producten staat de lijst met kolommen  in de gratis versie waarmee ik aan het testen ben kan je max 50 producten importeren 

import Resultaat
    Aantal producten toegevoegd aan wachtrij: 47

LET OP: De producten worden in batches geimporteerd, ze staan nu in de wachtrij tot deze live geimporteerd worden.

Uitleg kolommen:
    Categorie:
    Vul hier de categorienaam in waar het product in geplaatst moet worden, dit is hoofdletter gevoelig. Bestaat de categorie niet, dan wordt deze aangemaakt.
    Onder hoofdcategorie:
    Dit is de hoofdcategorie, waar de categorie ondervalt. Bijvoorbeeld als onder hoofdcategorie plaats je Kleding en onder categorie plaatst je dan bv broek.
    Er zal dan een categorie aangemaakt worden met Kleding en een subcategorie broek.
    LET OP: Het product wordt altijd geplaatst in de categorie.
    Artikelnummer:
    Dit is een tekstveld en hier kunnen letters en cijfers in geplaatst worden.
    Artikelnummer leverancier:
    Naam:
    Omschrijving:
    Metatag omschrijving:
    Metatag keywords:
    Voorraad:
    Dit is een veld waar je alleen cijfers in kunt plaatsen, bijvoorbeeld 3 of 3.15
    Uitverkocht:
    Hier kun je alleen invullen 1 of 0, vul je 1 in is het product uitverkocht.
    Van prijs:
    Prijs:
    Inkoopprijs:
    BTW:
    Dit is een veld waar je alleen cijfers in kunt plaatsen, bijvoorbeeld 6 of 21
    Url:
    Verborgen:
    Hier kun je alleen invullen 1 of 0, vul je 1 in is het product verborgen.
    Actie artikel:
    Hier kun je alleen invullen 1 of 0, vul je 1 in is het een actie product.
    Verzendkosten:
    BTW verzendkosten:
    Dit is een veld waar je alleen cijfers in kunt plaatsen, bijvoorbeeld 6 of 21
    Gewicht:
    Dit is een veld waar je alleen cijfers in kunt plaatsen, bijvoorbeeld 100 of 150
    Levertijd:
    Levertijd van bol.com:
    Je kunt hier alleen de volgende waardes invullen: 24uurs-23, 24uurs-22, 24uurs-21, 24uurs-20, 24uurs-19, 24uurs-18, 24uurs-17, 24uurs-16, 24uurs-15, 24uurs-14, 24uurs-13, 24uurs-12, 1-2d, 2-3d, 3-5d, 4-8d, 1-8d.
    LevertijdbolBE:
    Je kunt hier alleen de volgende waardes invullen: 24uurs-23, 24uurs-22, 24uurs-21, 24uurs-20, 24uurs-19, 24uurs-18, 24uurs-17, 24uurs-16, 24uurs-15, 24uurs-14, 24uurs-13, 24uurs-12, 1-2d, 2-3d, 3-5d, 4-8d, 1-8d.
    Conditie:
    De conditie van het product, keuze uit: nieuw,als nieuw,goed,redelijk,matig.
    Ean:
    Hoofdfoto:
    Plaats hier de link naar de foto toe, bv https://www.gratiswebshopbeginnen.nl/images/webshop-beginnen.png dit zal de hoofdfoto van het product worden. 
    LET OP: Bij producten updaten zal de hoofdfoto ook worden toegevoegd, niet worden vervangen. Max 10 foto's per product.
    Voeg je alleen Foto 2 t/m 5 toe en GEEN hoofdfoto kan het product NIET worden gevonden op de beheerpagina tussen je producten.
    Foto 2 t/m 5:
    Plaats hier de link naar de foto toe, bv https://www.gratiswebshopbeginnen.nl/images/webshop-beginnen.png dit zal de bij foto van het product worden. 
    LET OP: Bij producten updaten zal de foto ook worden toegevoegd, niet worden vervangen. Max 10 foto's per product.
    Leverancier:
    De naam van de leverancier.
    Google Merchant categorie:
    Vul hier het id van de google merchant categorie in, zie hier overzicht..

Er zijn dus best veel velden die overeen komen maar ook meer beschikbaar dan in luondo zit zoals de categorieen en verkoopkanalen van bol enzo. Maar ook kolommen die wel in luondo zitten maar niet in gratiswebshop.Het wordt dus aanvullen en nalopen.

Je kan dus eerst bij exporteren in luondo de velden die gratiswebshop niet heeft uit vinken en dan max 50 pr exporteren en dan bij importeren kan je de aan te wijzen kolommen ook nog kiezen. De afbeeldingen zou je dus in stappen kunnen exporteren en dan per serie importeren.
    Ik moet je wel zegen dat mijn product import wel is toegevoegd maar nog steeds niet in producten is toegevoegd dus heb dat nog opnieuw gevraagd hoe lang dat duurdt of dat er nog iets niet goed is dus daar wacht ik ook nog op

Aniworld4U
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Juli 2019 om 16:31:58

is heb dit na het importeren:
    Producten importeren
    Product: pokemon knuffel Genesect&lt /h1&gt staat al in de wachtrij om geimporteerd te worden.
    Product: pokemon knuffel Genesect&lt /h1&gt staat al in de wachtrij om geimporteerd te worden.
    Product: &lt strong&gt staat al in de wachtrij om geimporteerd te worden.
    Product: &lt span style=&quot staat al in de wachtrij om geimporteerd te worden.
    Product: Pokemon knuffel shiny Dragonite&lt /h2&gt staat al in de wachtrij om geimporteerd te worden.

Resultaat
    Aantal producten toegevoegd aan wachtrij: 6

LET OP: De producten worden in batches geimporteerd, ze staan nu in de wachtrij tot deze live geimporteerd worden.

zoals je ziet, zijn het allemaal dezelfde (genesect), terwijl ik 29 verschillende heb geupload

ss4u
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Juli 2019 om 18:00:10

Ligt aan export van Luondo. Zit veel troep tussen. Dat l&lt bijvoorbeeld.

Via excel zou je het eruit kunnen halen:
    open een nieuwe tabblad in excel
    kies gegevens->externe gegevens importeren->van tekst
    Popup-> kies gescheiden->, als scheidingsteken->voltooien

In de kolom omschrjving zie je nu rare tekens. Via zoeken en dan vervangen kun je dat eruit halen: 

kopieer die rare tekens-> kies zoeken en selecteren->vervangen->plak de rare tekens in het zoekveld en laat het veld vervangen door leeg en kies dan alles vervangen. Als alles eruit is kun je hem importeren in gratiswebshop, want die accepteert ook xls bestanden.

Aangepast op 2-7-2019 18:05
    Wooddy
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Juli 2019 om 18:03:25

@ snurken

voor luondo feed omzetten wordt dat dan eerst gescheiden keuze dan volgende en dan de onderste optie overig en dan , invullen en voltooien in het voorbeeld zie je dan al dat het naar aparte kolommen is gegaan. de te veel aan producten er af halen en opslaan als werkmap excel 97 en dan naar producten importeren in gratiswebshopbeginnen de luondo id kan je dan boven in keuzeblokken op niet importeren zetten

Wooddy
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Juli 2019 om 18:06:55

Dan is die (TROEP tekens) ook verdwenen

<<<6789101112131415161718...>>>