Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

MartineB
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 16:16:28

Ah nee, dat klopt niet dat ze aan alle eisen voldoen. Misschien inmiddels wel.

Ik ben in 2012 niet naar biedmeer gegaan (nu ccv) omdat ik de urls niet kon behouden.

Ik ben destijds weggegaan bij myshop omdat ik producten moest dupliceren als ik ze in meerdere categorieën wilde laten zien, reden waarom myshop niet in dit overzicht staat.

SEOshop (nu lightspeed) is destijds afgevallen omdat de supportmedewerker die ik om info vroeg me niet beviel.

www.snurken.nu
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 16:35:48

@ Jan Maarten, Ik heb het dan over de beschikbare koppelingen met externe platforms zoals bijv. een Betaalprovider of een chatfunctie.

Heb mezelf niet verdiept in GWB...

@ MartineB ik denk dat CCV en Lightspeed inderdaad het meest compleet zijn, ook qua updates voor in de toekomst.

Ben bang dat een goedkoper alternatief zoals luondo in de toekomst hetzelfde mee gaat maken als Luondo (lees: het niet meer kunnen voldoen aan de wensen van klanten en de eisen van Google)  dus wij kiezen waarschijnlijk voor CCV of lightspeed

Jan-Maarten
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 16:55:50

@snurken.nu Betaalproviders zijn er ook gewoon hoor. Mollie, Sisow, Multisafepay, cardgate, Target Pay, easy-ideal enz.

Chat, ja voor 5 euro per maand Tawk.to terwijl dat gewoon gratis te gebruiken is: https://www.tawk.to/knowledgebase/getting-started/adding-a-widget-to-your-website/

En...dat kan dus ook bij GWB. Code kopieeren en plakken.

Heb mezelf niet verdiept in GWB... 
    Dan trok je dus alleen op basis van de lage prijs bij GWB de conclusie dat die anderen beter zijn.... en dat is nou net wat ik iedereen wil laten weten: Duurder staat niet altijd voor beter.

Het is wel een grappig iets dat je in je webshop(s) mee kunt nemen, want klanten denken vaak op dezelfde manier....en kopen het duurste artikel. Zie het een beetje als het kopen van een andere auto: twee dezelfde wagens met min of meer dezelfde km stand. De ene kost 3000 euro en de andere 4500. Wat denk je dan? Er zal wel iets mis zijn met dat ding van 3000!

Aangepast op 11-7-2019 17:13
    Jan-Maarten
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 17:35:51

@aniworld4u:
    download kan ik niet vinden bij GWB, uploaden door klanten wel. Waar heb je download gezien?

Jan-Maarten
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 17:52:51

@Martine: even ingelogd bij SP -> geen downloads
                                                  ->behoud van URL's -> Nee.

Achter je domeinnaam komt verplicht iets te staan als shop of webshop en dan pas je eigen url, dus bijvoorbeeld: domeinnaam/shop/product

Bij mww is het nog gekker: domeinnaam/a-43720196/product

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 18:02:40

@jan-maarten  ik zei "als het goed is" ik ga het straks even nakijken. ik meende dat ik heb zien staan.

Aangepast op 11-7-2019 18:03
    Drachenheim
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 18:27:06

Net een mail gehad van gwb over overstappen.  Slim heel slim

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 18:52:23

@Drachenheim wat dan? 

Drachenheim
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 20:17:37

Beste Gerard en Bianca, 

Toevallig kwamen wij jouw webshop tegen, en zagen wij dat je momenteel gebruik maakt van Luondo. Wij hebben vernomen dat Luondo vanaf volgend jaar niet meer beschikbaar is, en jou (samen met vele andere webshop-eigenaren) aan hun lot overlaat. 

Het starten van een webshop is niet gemakkelijk en kost veel tijd. Wij begrijpen dat je er eigenlijk niet op zit te wachten om bij een ander webshop systeem weer overnieuw te beginnen. Daarom willen wij jou graag helpen, en bieden wij jou een gemakkelijke en snelle overstap aan.  

Maak een export van jouw producten bij Luondo
    Activeer jouw account bij GratisWebshopBeginnen.nl
    Importeer jouw producten
    verkopen maar!

Met GratisWebshopBeginnen is jouw webshop gemakkelijk weer beschikbaar voor jouw klanten, en maak jij gebruik van onze vele voordelen en koppelingen zoals:

Automatische koppelingen met externe partijen zoals bol.com, amazon, beslist, bigbuy, en meer!;
    Gemakkelijk verzendlabels doorsturen naar vervoerders zoals MyParcel, Sendcloud en Snappex; 
    Koppeling met vele Betaalproviders zoals IDeal, Klarna, Mollie, Sisow, Cardgate, Rabobank en meer!;
    Reacties en recensies ontvangen via WebWinkelKeur;
    Je administratie beheren via de koppeling met boekhoudpakketten zoals E-Boekhouden en Acumulus;
    Je producten overzichtelijk aanbieden met behulp van product filters en categorieën;
    Persoonlijke service contact en handige tips!

Wil je al onze functies en voordelen bekijken? Ga dan naar: GratisWebshopBeginnen.nl

Heb je vragen of hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag!  

Mail: support@GratisWebshopBeginnen. nl Tel: 085 782 55 77

-- 
    Met vriendelijke groet, 

de Mars 1c
    7742PT Coevorden
    Evelien Heijne
    Support medewerker

evelien@LBMedia.nl 
    LBMedia.nl

Drachenheim
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 20:49:24

ik heb ze gezegd dat ik voor mijn webwinkel ga. 
    daar zit ssl bij in het medium pakket. 
    en met een hoger aantal aan producten. 

MartineB
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 22:17:56

weer bijgewerkt!

Is het nou wel of niet mogelijk om downloads te verkopen bij GWB?

@jan-maarten. Wat er achter domein komt bij SP mag je dat zelf kiezen? Bij de oudste urls (die ik behield bij de overstap in 2012 naar Luondo) staat daar namelijk "verkleedwinkel" omdat bij de oude host de winkelpagina's ook in een map draaiden.

@drachenheim ik kreeg de mail ook. Ik snap wel dat ze zo'n mail sturen maar dit vind ik niet netjes:
    "en jou (samen met vele andere webshop-eigenaren) aan hun lot overlaat."
    We hebben een jaar om wat anders te zoeken! Met CCV is een overstap heel makkelijk.

MWW valt bij mij denk ik af vanwege import/export. En daar is geloof ik nogal eens storing.

Drachenheim
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 22:36:35

o dat wist ik niet. 
    maar voor mij is de volgende inderdaad gwb en die is meteen tientje duurder met ssl . en veel opties die ik niet nodig heb. 
    ik ben ook wordpress aan het testen . ik dacht dat het betaald was. dat was foutje. dat was wordpress hosting. van hunzelf. erg erg duur. hoeft dus niet. 
    prestashop vind ik ook nog wel een optie. maar kijk eerst dit even aan. 
    ik zit nu met de site op iets van 8 euro per maand. en met paar anderen op iets van 8 euro per weet ik veel wat maanden. omdat het niet echt aan staat. daar ga ik niet veel tijd en moeite en vooral ook geld insteken. 
    dan moet ik dus helaas wel beetje kijken naar goedkoopste optie. en dan maar paar concessies doen wat betreft uiterlijk of functies. 
    Als de webshop dan beter loopt kan ik altijd nog bedenken wat te doen. 

Wel zeg ik even dit. Het is heel jammer dat luondo stopt. vooral ook omdat ze veel opties hebben die vernieuwend waren en nog zijn ten opzichte van anderen  en die gewoon niet geboden worden door anderen. 
    De filterfunctie en nog paar andere functies waren volgends mij waar het misging. Wat ik echter nog steeds niet snap is het volgende. Het is een werkend systeem. Met alles erop en eraan. Het scheelt volgends hun aan tijd en mankracht. Waarom neemt dan niemand dit over?
    Wat is er dan zo mis dat niemand het wil hebben vraag ik me af. 
    Of is het uberhaupt niet eens geprobeerd aan te bieden. Het is in mijn ogen zo zonde om iets waar potentie inzit zomaar weg te gooien. 

Jan-Maarten
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 23:15:57

@Martine geen idee of je dat zelf kunt bepalen. Bij de meeste SP shops zie ik webshop na het domein staan. Google maar eens op "powered by shoppagina" en klik een product of categorie aan.

Aniworld4U
    Geplaatst: Vrijdag, 12 Juli 2019 om 07:39:34

dit is een voorbeeld site die ik heb gekregen van GWB https://lmpiercings.nl/14k-jewelled-septum-clicker/
    Geen dingen ertussen, dus je kan dezelfde urls gebruiken die je al hebt. 

MartineB
    Geplaatst: Vrijdag, 12 Juli 2019 om 08:18:15

@drachenheim SSL kun je voor 34,95 (eenmalig of per jaar??) bij GWB erbij doen. Dan blijf je nog onder de prijs van MWW.

@jan-maarten ik zie overal webshop. Maar dat zal toch wel hetzelfde zijn als bij MijnWinkel destijds. Ik had op die plaats "verkleedwinkel" neergezet. Leek me wat beter scoren dan "webshop".

@aniworld4u dat ziet er uit als zelf te bepalen. Helemaal goed.

<<<10111213141516171819202122...>>>