Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

Birdy Blue's
    Geplaatst: Donderdag, 15 Augustus 2019 om 14:19:04

Ben nu alweer een tijdje aan het oriënteren waar ik heen wil maar ben er nog niet helemaal uit.
    Ik vind een proffesioneel en goed uiterlijk en een redelijke prijs erg belangrijk en dat vind je bij de meeste aanbieders niet echt terug vind ik.
    Oogt snel goedkoop ...

Ik ben ooit jaren geleden (toen Luondo startte) weggegaan bij mijnwebwinkel juist omdat luondo grafisch meer mogelijkheden bood en overweeg nu weer terug te gaan aangezien ze in de afgelopen jaren Luondo weer goed ingehaald hebben omdat Luondo gewoon niets meer deed met updates.

Nu dus een proefshop bij mww en bij shoppagina maar shopagina valt mij heel erg tegen !
    Mijnwebwinkel werkt eigenlijk hetzelfde als Luondo en super makkelijk, zeker als je net als ik geen benul hebt van codering etc.
    Maar shopagina is zeer vervelend werken en zeer beperkt qua uiterlijk van de shop.
    De editor hapert, laden duurt erg lang en ze hebben maar een klein aantal lettertypes en templates beschikbaar, erg beperkt dus en irritant werken.

CVV vind ik veeeel te duur (ik betaalde bij Luondo maar 17,- pm voor de grootste shop) dus ik denk dat ik uiteindelijk uitkom bij mijnwebwinkel ...

Aangepast op 15-8-2019 14:24
    Dolls Department 25
    Geplaatst: Vrijdag, 16 Augustus 2019 om 18:07:52

Vervolg TSB ervaring:
    Ik moet even uitpluizen waarom zij met een e-mailadres van mij moeite hebben (hun mail aan mij op dat adres kwam bij hen terug) aangezien ik dat ding al 11 jaar gebruik zonder problemen. Mijn man had hier een idee omtrent dus het moet te verhelpen zijn.
    Voor nu een ander e-mailadres opgegeven en dat andere weer eens testen.
    Wel erg snelle, correcte e-mail met aanbieden om te helpen.

Op mijn verzoek om Engels en Spaans toe te voegen werd binnen 24 uur gereageerd en kon ik het gebruiken en inrichten.
    Ik ben snel wegwijs geraakt in hun systeem om de shop weer vorm en inhoud te geven, nog niet alles wat ik bij Luondo heb erin gezet dus ik laat nog weten of ik op bepaalde (belangrijke) punten zaken tegen kom die niet wenselijk zijn of gewoon missen.

Vooralsnog voelt het bijna zoals ik met de shop van Luondo werk.

Groet,
    Stella

2shop
    Geplaatst: Vrijdag, 16 Augustus 2019 om 19:32:37

@ remco beetje te laat gelezen sorry daarvoor maar ik had het nogmaals overlegd met ccvshop omdat ik echt teleurgesteld was
    Ze hebben nogmaals meegekeken in het thema en nu blijkt dat het wel aan de onderkant staat maar het een template is die er een blok links onder van maakt Het staat dan door zijn formaat over een deel van de categorieën heen. Leuk als design feature maar voor klant onhandig.

Ze hebben me geadviseerd om het tegen betaling te laten aan te passen of een ander thema te nemen van ceyda die wel een recht blok onderin heeft Ik heb dat getest en dat thema ziet er eigenlijk ook wel mooi uit.

Toch ben ik er wel achter dat het bij ccv met die templates blijft knoeien want ook nu bij ceyda  zie ik weer dingen die je niet of nauwelijks aan kunt passen.
    In grote lijnen blijft ik dat geknoei met templates design en dan weer kosten moeten maken om iets aan te passen bijzonder vervelend.
    Ik ben echt van mening dat ccvshop met zulke hoge abonnementskosten daar veel beter mee om zou moeten gaan.
    Ze zouden bvb gebruikelijke css of html features van de design afdeling gewoon voor duur betaalde abonnementen gratis beschikbaar moeten stellen in een aparte voorbeeld pagina, blog of help sectie Het is tenslotte niks anders als een code.

Het voelt bij ccvshop aan alsof alles er om draait om naast een basis templates zoveel mogelijk kansen te creëren om extra geld te verdienen en dat stuit me eigenlijk tegen de borst.

Gelukkig komen er steeds meer alternatieven.
    Ik moet toegeven dat gratiswebshopbeginnen aardig aan het voetstuk van ccvshop aan het zagen is met betrekking tot de mogelijkheden in API koppelingen groothandels en designmogelijkheden zonder extra kosten. Ik hoop dat ze het daar vol houden en de groei bij kunnen houden. Ik heb daar nu 2 shops in gezet dus we gaan zien of het volstaat als ik het klaar heb en overstap.

Remco, ik weet dat jij altijd bereid bent te helpen met kleine dingetjes en adviezen en dat maakt je een topper maar ook jij kan niet altijd je tijd er gratis in blijven steken. Bij jouw moet ook de schoorsteen blijven roken. 

Remco
    Geplaatst: Vrijdag, 16 Augustus 2019 om 21:57:12

Haha, je hoeft je over mijn schoorsteen geen zorgen te maken, maar toch bedankt :)

Ik zou er een voorstander van zijn als CCV een forum zoals Luondo zou krijgen waarin mensen dan (gratis) geholpen kunnen worden zodat ze het e.e.a. zelf toe kunnen passen in hun webshop. Maar zoals je zelf al aangeeft zou dat ten koste gaan van hun verdienmodel.

Toch zijn hun thema's gemakkelijk aan te passen. Elk thema kan je dupliceren waarna je de broncode ervan kan aanpassen. Je hebt dan toegang tot de html bestanden en de stylesheet.

Wanneer je eenmaal een thema hebt wat bevalt waarna je hier en daar een simpele XML/CSS aanpassing maakt om het te finetunen, zit je in theorie goed (tenzij je iedere dag gecompliceerde aanpassingen wil doorvoeren :p)

Vaak zijn dergelijke aanpassingen kleinigheidjes. Een blok / module verplaatsen / anders positioneren enz. is 9/10 keer een simpele CSS aanpassing.

Dus mocht je daar hulp bij nodig hebben: schroom echt niet om me even een mailtje te sturen. Het is voor mij peanuts om er enkele minuten in te steken waardoor een ander geholpen is. Ik doe het graag.

Geurenpaleis
    Geplaatst: Woensdag, 21 Augustus 2019 om 18:46:25

GWB wordt hier zo nu en dan wel erg opgehemeld, maar een kleine tip: kijk je website na in Chrome, Firefox, IE enz.
    Wij liepen er tegenaan dat een template in Firefox netjes centreert maar in Chrome schots en scheef staat wat niet op te lossen bleek en in IE dezelfde template een totaal andere kleur vertoonde.

Nu zijn wij met CCV aan het testen en daar schalen de templates tot op heden wel goed, al hebben we daar weer problemen met het plaatsen van een artikel in meer categorien tegelijk. Dat moet 1 voor 1 en daar wordt je niet vrolijk van als je artikelen hebt die in +20 categorien staan.

Aniworld4U
    Geplaatst: Woensdag, 21 Augustus 2019 om 18:56:21

Even een mailtje sturen. 
    ze fiksen het gratis voor je. 

-1-
    Geplaatst: Woensdag, 21 Augustus 2019 om 18:58:08

Producten kan je bij ccv gewoon net zo simpel als bij luondo toevoegen aan verschillende categorieën in 1 keer hoor geurenpaleis.

Geurenpaleis
    Geplaatst: Woensdag, 21 Augustus 2019 om 19:35:42

@Aniworld, het was niet te fixen, vandaar mijn waarschuwing, het is sowiezo altijd handig om op meerdere manieren te kijken, niet enkel in IE maar ook anderen.

Beste -1- wellicht kijk ik er overheen.........of heb ik een andere instelling waar dat niet zichtbaar is. Ze staan nu in drop downs en die zijn alleen per stuk aan te klikken.

D*v*D
    Geplaatst: Woensdag, 21 Augustus 2019 om 19:46:06

dit is in luondo toch ook zo of bent ik nu gek ?

Aniworld4U
    Geplaatst: Woensdag, 21 Augustus 2019 om 20:03:04

Ik zal zo eens kijken hoe de mijne eruit ziet in chrome.

Plus gwb krijgt een compleet nieuwe systeems update (als het goed is einde dit jaar) , met veel meer mogelijkheden. Er zat ergens een demo video voor de homepage. Alles gaat dan met kolommen en blokken. Dus dan kan het ook niet meer uit elkaar vallen zoals je zei.

Aangepast op 21-8-2019 20:03
    Aniworld4U
    Geplaatst: Woensdag, 21 Augustus 2019 om 20:20:28

ik heb zojuist gekeken. alleen het lettergrote in Chrome en IE zijn groter somewhow. maar voor de rest ziet het er juist beter uit :o (ik gebruik standaard firefox)

http://webshop.gratiswebshopbeginnen.nl/winkel/Aniworld4u/resetwebshop/

wel apart dat 2 verschillende browers verschillende lettergrotes heeft. ik zal eens vragen hoe dat zit.(tenzij jullie dat weten?)

bedoel je misschien op een telefoon of op een tablet? want het rekt en strek idd nog niet helemaal mee. maar daar wordt dus aan gewerkt.

Aangepast op 21-8-2019 23:06
    Aniworld4U
    Geplaatst: Woensdag, 21 Augustus 2019 om 21:15:40

kijk hier voor de preview van GWB https://leden.lbmedia.nl/#myDIV202
    titel van de post: Zoals beloofd en sneak preview van wat komen gaat.
    lees ook de enkele reacties voor extra toelichting.
    en dit is nog maar een gedeelte van wat komen gaat.

Aangepast op 21-8-2019 21:24
    coating4all.com
    Geplaatst: Donderdag, 22 Augustus 2019 om 09:25:02

@geurenpaleis
    Dat soort problemen ben ik wel vaker tegengekomen en niet alleen bij gwb
    GWB wordt inderdaad wel vaak genoemd (opgehemeld vind ik zelf wel een groot woord) maar dat heeft wel een reden ervaar ik.
    Ik zie eerlijk gezegd in mijn situatie gwb als het beste alternatief voor ccvshop.
    Maar inderdaad ook gwb is niet zaligmakend.
    Dat zijn ze overigens geen van allen.
    Diverse Saas tests zijn al snel door me afgerond omdat die helemaal niet voldeden aan wat ik essentieel vindt en nodig heb.

Er blijven met een Saas altijd wel ergens manco`s de vraag is dan, kan dat opgelost worden en zijn er dan aanvullende kosten.
    Mijn testperiode met ccv heb ik (toch wel helaas) afgesloten wegens een paar voor mij essentiële tekortkomingen w.o. de manier waarop het verdienmodel wordt ingezet maar dat is meer een gevoelskwestie. Daarintegen is de technische helpdesk en de mensen van ccvshop ronduit super te noemen daar kan geen enkele Saas aan tippen.

Maar dan betaal ik toch liever veel minder voor bepaalde tekortkomingen bij GWB.
    Het blijft dus zoeken naar de balans tussen, wat heb je nodig, wie heeft dat en wat betaal je uiteindelijk. Dat zal voor elke soort shop verschillend zijn denk ik.

Voor alle earlybird luondoërs blijft over, je bent vanaf nu gewoon een klap meer geld en veel tijd kwijt zeker als je meerdere shop bezit. 

Geurenpaleis
    Geplaatst: Donderdag, 22 Augustus 2019 om 11:21:15

@2shop, ben het met je eens hoor, geen enkele aanbieder is zaligmakend en we zijn nu allemaal voor een onvoldongen feit gesteld waar we niet op zaten te wachten. Succes met je overstap, ben benieuwd waar je naar toe gaat, en wie weet, zet ik een van mijn winkels in de toekomst evengoed naar GWB, heb daar in het verleden een webshop gehad maar weggehaald omdat het erg lang duurde alvorens er beloftes werden nagekomen. Ik hoop dat ze de helpdesk nu beter onder controle hebben en niet alleen hun eigen piercing site blijven promoten.

Wij zijn nu CCV aan het testen of dat goed voor mijn webwinkel aansluit, zijn er ook nog niet helemaal uit, want heb nog 2 webwinkels en dan is CCV erg aan de prijs:-( Al zijn die shops kleiner en vereisen minder toeters en bellen.

Parfumpaviljoen
    Geplaatst: Vrijdag, 23 Augustus 2019 om 11:44:44

Onze nieuwe webshop;

www.parfumpaviljoen.nl

Aangepast op 23-8-2019 11:46
    <<<16171819202122232425262728...>>>