Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 19 September 2019 om 09:29:00

Ik heb inmiddels een aantal webshops naar CCV overgezet. Mocht iemand nieuwsgierig zijn naar de resultaten zijn ze hier te zien: klik hier

Drachenheim
    Geplaatst: Vrijdag, 20 September 2019 om 09:35:40

hoi remco
    bied je ook overzet aan op andere platforms. en zo ja welke
    of geheel nieuwe opzet op ander platform. en wat zijn de kosten. 
    groetjes bianca. 

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 21 September 2019 om 19:15:26

Ik werk ook bijvoorbeeld met Lightspeed, maar ik denk dat dit in jouw geval minder geschikt gaat zijn. Uiteraard ligt de keuze van het platform en wat je wel/niet kan uitbesteden ook een beetje aan je budget. In principe werk ik met alle systemen, maar iedere webwinkel is vaak toch ook een stukje maatwerk. Mocht je dus interesse hebben, kan je even contact met me opnemen. Een kant-en-klare prijs voor webshops overzetten naar systemen buiten CCV heb ik niet.

Drachenheim
    Geplaatst: Vrijdag, 11 Oktober 2019 om 00:40:11

nu luondo stopt ben je natuurlijk ook alle info kwijt. 
    nu dacht ik dat je je bestellingen kon downloaden?
    maar hoe zit het met je klantenbestand. gaan ze hier nog wat mee doen?
    want ik heb geen zin dit met de hand over te typen.
    ik kan me voorstellen dat meer mensen hier mee zitten. 
    misschien zie ik iets over het hoofd. 
    bianca

Wooddy
    Geplaatst: Vrijdag, 11 Oktober 2019 om 10:32:00

Ja daar heb je een punt Bianca
    Je bestellingen en facturen kun je inderdaad exporteren maar klanten niet.
    Op de ccv training werd die vraag ook gesteld en daar werd gemeld dat dit niet mogelijk is en ook niet komt 
    Het is dankzij de AVG simpelweg wettelijk niet toegestaan.
    Persoonsgegevens mogen niet zonder schriftelijke toestemming worden overgedragen aan een ander platvorm
    Je zal dus wettelijk gezien je klanten moeten vragen zichzelf weer toe te voegen aan je nieuwe klantbestand in je nieuwe webshop platvorm, welke dat dan ook mag zijn of worden. En we weten voor de meeste eenmalige passant klant waar dat toe zal leiden.

Zwaar K..... die voor webshop nutteloze AVG wet.

Drachenheim
    Geplaatst: Vrijdag, 11 Oktober 2019 om 13:55:37

Maar ik mag het dus niet overnemen. Het is toch mijn klantenbestand. 
    mijn klanten. Hoeft niet persee naar ander platform. Maar helemaal weg is zonde. 

Wooddy
    Geplaatst: Vrijdag, 11 Oktober 2019 om 22:50:27

Ja Bianca dat zou je inderdaad ook denken en vond ik ook maar de wetgevers denken daar anders over. Het komt er voor de AVG grofweg op neer dat de klant je alleen toestemming heeft gegeven om haar gegevens op te slaan voor de order op de dataopslag locatie die op het moment van de orderplaatsing is bevestigd en overeengekomen is via je eigen avg en voorwaarden.
    voor elke wijziging in dataopslag of verzameling moet je opnieuw toestemming vragen als daar een andere provider bij wordt betrokken.

Natuurlijk zou je gek zijn om je klanten niet in je nieuwe bestand toe te voegen want voor je klant is er niks veranderd maar je zal dat echt handmatig moeten doen, luondo en je nieuwe platvorm gaan echt hun handen niet branden aan die mogelijkheid geven en achteraf een rechtzaak krijgen door iemand die er misbruik van heeft gemaakt en willekeurig of gekocht bestand er zonder toestemming aan toevoegd want dat is hun angst.
    Dat wordt kopieren en plakken

Dolls Department 25
    Geplaatst: Maandag, 14 Oktober 2019 om 16:11:35

Persoonlijk heb ik niet zo'n moeite met het feit dat ik de gegevens van de klanten niet in de nieuwe webshop kan zetten. Mooie opschoning. Sommigen zijn inmiddels al eens verhuisd zonder adreswijziging. Komen ze er nu niet dubbel in te staan.

Daarbij komt dat de inloggegevens bij de Luondoshop toch niet gebruikt kunnen worden in de nieuwe shop en zullen ze zelf weer de keuze kunnen maken om met inloggen te bestellen of als gast.

Printhut.be
    Geplaatst: Dinsdag, 22 Oktober 2019 om 13:45:50

Ben zelf ook volop bezig met de verhuis naar CCV shop. De api heeft al zeer mooi werk geleverd, maar toch een paar bedenkingen / beperkingen:

1. MyParcel koppeling voor Belgie werkt niet

2. Klantengegevens zijn alleen te importeren als je een B2B account hebt

3. Attributen toevoegen aan een of meerdere prodcte: dit gaat enkel product na product. Je moet dus elk product apart wijzigen. Bij Luondo kon dit in een keer middels een groepsactie na het selecteren van de producten die aangevuld moesten worden met het attribuut.
    4. De mogelijkheid dat klanten bestanden op productniveau uploaden gaat ook enkel op productniveau, dus ook weer product na product apart wijzigen, geen bulkacties.

5. Afbeeldingen / kleur icons naast attributen (bv Tshirt met atribuutkleur geel, kan enkel mist aankoop van een app maar niet zo gebruiksvriendelijk).

6. Statussen van de bestellingen (bv verzonden, geleverd, in behandeling) kunnen geen kleur krijgen.

Positief:

backend is te vergelijken met luondo,
    snelle support, 
    meer afbeeldingen dan 15 op productniveau,
    spaarpuntensysteem,
    eigen teksten gemakkelijk aan te passen,
    layout kan je zelf aanpassen als je iets kent van css,

Zwembaden Webshop.nl
    Geplaatst: Woensdag, 23 Oktober 2019 om 08:58:20

@mieke en de rest. Wij zijn net overgestapt en onze organische bezoekers van SalontafelShop.nl zijn na een week fors gaan dalen 60%. Dus dat is best even schrikken. De Google posities zijn inderdaad gezakt. Vanuit onze SEO ervaring hebben wij alles gelijk gelaten (url structuur, teksten etc) en ook op de code gestuurd bij CCV om alles zo netjes mogelijk te krijgen. Helaas zelfs dan nog deze forse bezoekersdaling. Zijn er al andere overstappers die daar iets zinnigs over kunnen zeggen hoe het bij hen is gegaan? Ik heb aangegeven dat we binnen een week of 3 wel weer terug moeten zijn op het bestaande niveau. Anders hebben we wel een probleem met al onze andere shops. Kan me niet voorstellen wat er bij ons gebeurd als onze grootste shop ZwembadenWebshop.nl 60% minder organic search bezoekers heeft..... Scheelt €500.000,- omzet...... 

Printhut.be
    Geplaatst: Woensdag, 23 Oktober 2019 om 09:15:25

@Zwembaden webshop; dat is inderdaad een ramp voor jullie!

Hopelijk is er een oplossing voor (en wil je die delen als je die gevonden hebt?)!

Aniworld4U
    Geplaatst: Woensdag, 23 Oktober 2019 om 09:20:10

Oh mijn Hemel wat vreselijk. 
    houdt ons op de hoogte, als je wat hebt gevonden!
    dus als ik het goed begrijp, heb je de urls hetzelfde gelaten. Maar toch gezakt?
    maar goed dat ik in februarie overga dan 😅

Remco
    Geplaatst: Woensdag, 23 Oktober 2019 om 10:13:30

60% is fors. Mijn ervaring is dat bij de meeste webshops waar ik inzage heb, is dat het redelijk stabiel is gebleven. Ik ken ook webshops die vanaf het eerste moment van overstap (al was het wel een jaar terug) direct in rankings zijn gestegen (overstap naar Magento)

Hoe dan ook blijft Google soms een raadsel / onvoorspelbaar en geen pijl op te trekken. Je kan het dus eigenlijk nooit zeggen wat het exact gaat doen. Maar ik kan me voorstellen dat het wel een ding is wanneer je veel omzet doet. De 'gok' nemen waarbij het je wel/niet veel omzet kost blijft moeilijk, al sta je in dit geval voor een gedwongen keuze.

@Aniworld4u: het kan inderdaad verstandig zijn om sowieso pas na je hoogseizoen over te stappen :)

Berdino
    Geplaatst: Woensdag, 23 Oktober 2019 om 12:20:55

Ik ben organisch ook nergens meer te vinden, al moet ik wel zeggen dat ik alles opnieuw heb gedaan. Teksten en alles. www.berdino.nl

Aangepast op 23-10-2019 12:21
    Steigerhout-teakhout-meubels
    Geplaatst: Vrijdag, 15 November 2019 om 00:17:12

Ik ben ook nog aan het twijfelen tussen ccv en shoppagina. Betreft die gratis apps die je allemaal wel moet installeren bij ccv houd mij tegen. Er zijn zeker 14 aps die je moet gebruiken zoals video en eigen teksten. Volgend jaar vragen ze misschien wel geld voor zo,n app en dan zul je wel moeten.

<<<19202122232425262728293031...>>>