Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

Dolls Department 25
    Geplaatst: Woensdag, 4 Maart 2020 om 12:56:43

@Drachenheim
    Ik weet natuurlijk niet welke wensen je hebt m.b.t. de vormgeving. CSS is mogelijk als je er kennis van hebt. Qua direct te gebruiken sjablonen is het wel beperkt. Ik gebruik gewoon de gratis sjabloon.
    Met behulp van diverse widgets die bij het programma horen en kleuren en fonts kan ik een hoop aan het uiterlijk doen. Voor mij genoeg. Less is more.

@Aniworld4U
    Ik heb de goedkoopste betaalde versie omdat ik de website in 3 talen wil hebben. Bij toch vele webshop aanbieders moest ik voor 3 talen de hoofdprijs betalen, mede daarom dat The Shopbuilders mijn keuze is geworden. Plus in mijn geval kan ik er weer alles in zetten/mee doen zoals bij Luondo.

Geurenpaleis
    Geplaatst: Woensdag, 4 Maart 2020 om 15:35:29

@Aniworld4U , ik hoop echt dat GWB gaat doen wat ze beloofd hebben.  Je wacht toch al heel lang op die update, helaas hebben wij destijds een jaar op iets van GWB gewacht en nu na 3 jaren...........is het er nog steeds niet. (dat bleek toen ik een proef nam)
    Hopelijk kom je niet al te erg in de knel zo.

Veel succes!! Die Shopbuilders ziet er voor even inzetten niet heel slecht uit.

Drachenheim
    Geplaatst: Woensdag, 4 Maart 2020 om 15:51:21

Wat ik nodig heb is volgende even uit mijn hoofd. 
    Belangrijk vind ik dat ik meerdere artikelen tegelijk kan uploaden. dat kan niet bij mijnwebwinkel. 
    dat er meerdere categorieen mogelijk zijn per product
    filterfuncties voor klanten
    verschillende attributen en keuzemogelijkheden per product. 
    sliders
    makkelijke vormgeving geen css. wat weer nadeel is bij shopbuilders. 
    dingen zoals koppelingen met analytics. Mollie etc. is bijna standaard overal. 
    coupons. 
    kortingen kunnen geven of aanbiedingen maken. 
    meerdere talen.

zal vast nog meer zijn.  Anime . je shop ziet er al netjes uit. 
    mijn website. www.drachenheim.nl denk je dat dat makelijk om te zetten is in the shopbuilders zonder al te veel gedoe?

wel vind ik jammer dat je allerlei add ons moet halen. maak het dan gewoon duurder en verstop die kosten niet. 
    nu moet ik gaan rekenen wat ik nodig ben en wat het daadwerkelijk gaat kosten. vind ik erg jammer. 

Wat voor mijn erg interessant is is de kassa app van mijn webwinkel. dat is handig voor mijn verkopen die ik doe op de markt. maar niet persee noodzakelijk. geen idee of andere dat ook aanbieden. 

Langzaam begint de tijd te dringen. want moet meerdere shops omzetten. En is moeilijk een keuze te maken. Iedere keer als ik denk ja ik heb het loop ik toch weer ergens tegenaan wat toch weer vervelend is. 

gr bianca

Aniworld4U
    Geplaatst: Woensdag, 4 Maart 2020 om 16:03:14

Heb effe gekeken. Maar qua layout moet dat gewoon kunnen. 
    Alleen de achtergrond heb ik zelf nog niet geprobeerd. Maar dat zou wel moeten kunnen want er is een optie voor.
    Tis effe zoeken waar alles zit. En veel dingen vallen onder widgets daar. Kost niks extra.

Ik kan zelf mijn header niet kwijt daar. Jammer, maar niet storend. 

Dolls Department 25
    Geplaatst: Woensdag, 4 Maart 2020 om 17:19:44

@Drachenheim
    Je zoekt dus:
    1. filterfuncties voor klanten
    2. verschillende attributen en keuzemogelijkheden per product.
    3. sliders
    4. makkelijke vormgeving geen css. wat weer nadeel is bij shopbuilders.
    5. dingen zoals koppelingen met analytics. Mollie etc. is bijna standaard overal.
    6. coupons. kortingen kunnen geven of aanbiedingen maken.
    7. meerdere talen.
    Kan allemaal bij The Shopbuilders. De vormgeving kan ook zonder CSS maar wordt dan niet zo verfijnd. Als je dat zou willen dan zou ik iemand zoeken (Remco?) die dat voor je kan doen.

Aangepast op 4-3-2020 17:33
    Drachenheim
    Geplaatst: Donderdag, 5 Maart 2020 om 09:44:52

Ik heb contact gehad met mijn webwinkel. Heb ze verteld over ons en de luondo problematiek, en dat er velen iets anders zoeken en ook twijfelen tussen verschillende platforms.
    Ik heb 2 problemen aangesproken. de missende import functie en het lage aantal producten bij het m pakket. Beide krijg ik een standaard antwoord op. 

"Ik begrijp dat andere platformen andere dingen aanbieden dan dat wij doen. Je bent vrij om een keuze hierin te maken uiteraard "

Andere problematieken heb ik niet aangesproken, want ik voel me totaal niet serieus genomen hierin. 

Jammer want ik begrijp dat andere platforms dit wel doen en met ons als community meedenken. 
    Ik was redelijk ver met de shop daar in te richten, maar krijg dan toch mijn twijfels. 

Wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen gwb en shopbuilders?
    ik heb ook nodig dat je bij verschillende attributen ook voorraad kunt bijhouden, maar ook meerdere attributen kunt kiezen zonder voorraad. kan dit  bij beide?

gr bianca

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 5 Maart 2020 om 10:24:14

Attributen bij gwb sowiezo. 
    Bij tsb nog niet mee aan de slag gegaan. Ik zal later vandaag even naar kijken.
    En bij gwb, is alles eigenlijk goed. Alleen de overgang naar een andere taal loopt verkeerd. 
    Dat wordt volledig gefixed met hun grote software update. Als ze eind maart het niet voor elkaar hebben, ga ik naar TSB. De tijd begint me teveel te dringen. Helaas ik was ook erg ver met gwb. Maar het laat te lang op zich wachten. 

Aangepast op 5-3-2020 10:25
    Drachenheim
    Geplaatst: Donderdag, 5 Maart 2020 om 10:32:15

ja dat hele verhaal van gwb begint beetje op beloftes van luondo te lijken. steeds zeggen dat het gaat gebeuren en ondertussen om tafel met ccv. 
    duurt te lang en dan heb ik er niet zon vertrouwen in. 
    wat is eigenlijk met jouwweb. ? heeft daar iemand naar gekeken? ziet er toch ook goed uit? 
    goede reviews en goede prijs. 
    geen idee of ze alle functies hebben. 

Remco
    Geplaatst: Donderdag, 5 Maart 2020 om 10:55:10

Het beste kan je zelf informeren bij het platform of ze alle functies hebben waar je naar op zoek bent. Als je een uurtje uittrekt om de platforms te contacteren die je op het oog hebt, weet je in ieder geval waar je aan toe bent en waar je het beste bij af bent.

Zelf is 'gwb' het laatste platform waar mijn keuze op zou vallen.

Drachenheim
    Geplaatst: Donderdag, 5 Maart 2020 om 11:28:05

probleem is dat je dat dan vraagt. je lekker bezig gaat en dan toch ergens tegenaanloopt wat je niet van te voren bedacht hebt. en dus weer helemaal opnieuw moet beginnen. erg irritant. 
    voor nu blijf ik bij mww. maar ga wel jouwweb testen. 

Dolls Department 25
    Geplaatst: Donderdag, 5 Maart 2020 om 11:55:26

@Drachenheim
    Zie link naar een screenshot die ik maakte van een voorbeeldartikel in The Shopbuilders zodat je een indruk kunt krijgen.

Geurenpaleis
    Geplaatst: Donderdag, 5 Maart 2020 om 13:57:58

@Drachenheim, wij zijn nu met 1 winkel voor 70% over naar MWW, mis inderdaad wat dingetjes, maar ik heb juist weer een hele positieve ervaring met de klantenservice.
    Al moet ik wel toegeven, dat wij niet al onze winkels onder 1 platform onder gaan brengen, de schaduw van Geurenpaleis gaat naar een ander platform, denk Shopbuilders, maar GWB in geen geval.

Na een jaar beloven dat Achterafbetalen erin zou komen, nu na 4 jaar nog steeds niet. Attributen kunnen bij GWB, maar het uiterlijk op je website daarvan ziet er helaas gewoon qua tekst en bedrag optelling niet uit. Nu merk ik ook bij Aniworld dat ze alles beloven, in de opstart heel hard voor je lopen en na maanden een beloofde update nog niet op orde hebben.

Heb ook CCV geprobeerd, echter als je daar een artikel in meerdere rubrieken wil hebben dan hou je daar gewoonweg een RSI aan over...........

Zo zie je, overal vindt je wat en laat je wat, maar het blijft moeilijk kiezen.

Succes allemaal.

Drachenheim
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Maart 2020 om 12:06:10

@Geurenpaleis
    Dat is helemaal niet zo een slecht idee eigenlijk.
    ik heb verschillende webshops. 
    met ook verschillende eisen. 
    1 met max 50 producten en gemiddelde verkeer waarschijnlijk ga ik daar the shopbuilders voor uitproberen omdat ik daar weinig extras nodig heb. 
    1 met ongeveer 1000 producten met hoog verkeer. die heb ik bij mww. 
    deze zou ook bij theshopbuilders kunnen, maar ik denk dat ik dan zelfs duurder uit ben met alle addons die je nodig hebt. daar moet ik nog even voor rekenen. 
    1 met meer dan 1700 producten nu al en moet nog vermeren. wat beetje tricky is bij mww. ivm met limiet van 2500 producten waar je dan snel overheen gaat. valt eigenlijk al af. en het is ook nog een website met weinig verkeer. 
    dus deze doe ik waarschijnlijk bij jouwweb. 

gr bianca

Aniworld4U
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Maart 2020 om 12:50:54

@drachenheim

Addon kost extra bij shopbuilders?
    Bij mij niet, ik heb een gratis abbo voor 1 maand. En daar kost niks extra.
    Laat ik het zo zeggen, ik zie geen functies die extra geld kosten.

Aniworld4U
    Geplaatst: Vrijdag, 6 Maart 2020 om 12:54:11

De actie van een gratis maand is er nog btw. 
    Voor code GRATIS-MAAND in bij de checkout. Dan blijft er 1 cent over.
    Zo kun je alles ontdekken. Een aanrader iig. 

<<<21222324252627282930313233...>>>