Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

Bruin
    Geplaatst: Zaterdag, 23 November 2019 om 17:01:39

Heb nu 1 maand geleden de overstap gemaakt naar CCVSHOp en moet zeggen dat de snelheid van de back office erg goed is. Kundige mensen op de chat en als men het niet weet, kun je een ticket aanmaken en reageren ze binnen een werkdag.

Organisch iets gezakt, maar dat was te verachten. Alles 1 op 1 overgenomen van Luondo. Bloggen is (net zoals bij Luondo) slecht te noemen, maar dat wist ik van te voren. Neem voor de overstap (afh van je webwinkel uiteraard) 2 maanden de tijd. Veelvuldig testen gaf mij veel inzicht. Teksten van standaard blokken en emails kun je aanpassen, maar is wel zoeken bij CCVSHOP.

Sommige zaken zitten er wel 'standaard' in , maar moet je wel de app installeren. Soms zoek je je rot en dan blijkt dat je eerst een app te moeten installeren...

Kostenstijging val relatief mee (veel orders x 0,25 cent = ook veel geld) en de snelheid van laden is prima (iets lager dan bij Luondo)
    Al met al niet geheel ontevreden.

Succes met de overstap!

FC
    Geplaatst: Vrijdag, 20 December 2019 om 13:41:42

Goedemiddag allen,

Halverwege volgend jaar houdt Luondo op met te bestaan. Dit brengt veel werk met zich om onderandere de product foto's over te zetten.

Heb je ook geen zin om 1 voor 1 alle product pagina's langs te gaan om alle product foto's te downloaden? Ik help je hier graag mee tegen een kleine vergoeding. Stuur mij een mailtje naar info@feliciaschoice.nl en ik help uit de brand!

Gr Arjan

coating4all.com
    Geplaatst: Vrijdag, 20 December 2019 om 14:26:41

Dat is niet nodig feliciachoice. luondo heeft dat al geregeld met de overstap button voor ccvshop wordt alles overgezet ook alle afbeeldingen en artikelen 
    Je kan ook gewoon alle artikelen exporteren voor andere platvormen en daar worden ook alle afbeeldingen in meegenomen. Dus is je dienst niet echt noodzakelijk dat gaat vanzelf.

Ik ben sinds vorige week bezig met overzetten maar er is wel een belangrijk nadeel in ccvshop, je kan geen subpagina`s aanmaken voor contentpagina`s
    Als je dan categorie pagina`s gaat gebruiken met subpaginas krijg je product blokken onderin met geen "producten aanwezig" best irritant

Ik heb dat uiteindelijk wel opgelost door alle klantenservice paginas als verborgen contentpagina aan te maken.
    Via 1 hoofd content pagina klantenservice en daarop een linken element te plaatsen kan je doorlinken naar die verborgen pagina. 
    Anders krijg je een enorme aantal paginas in de content pagina balk oner de header wat heel onoverzichtelijk is.

Met in de SEO tab dezelfde SEO url regel in te voeren als je huidige shop houd je dan volgens ccv ook je zoekresultaten in google ondanks dat de pagina in de frontoffice niet zichtbaar is.
    Persoonlijk vind ik ontbreken van subpaginas aanmaken in contentpagina echt slecht maar met een omweg dus wel visueel mogelijk. 

Aniworld4U
    Geplaatst: Woensdag, 19 Februari 2020 om 16:29:40

@martineB wat is het geworden?
    ik zelf wacht nog op de mega update van GWB voordat ik uberhaupt verder kan.
    nu hoop ik wel dat,dat dit kwartaal nog gaat gebeuren.

Aangepast op 19-2-2020 16:30
    Remco
    Geplaatst: Donderdag, 20 Februari 2020 om 10:38:20

Had GWB het een half jaar terug ook niet over die update?

Wat zouden de functies zijn die in de update plaatsvinden wil je verder kunnen met je webshop?

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 20 Februari 2020 om 13:06:39

Ze hebben weinig man in dienst. 
    Ze maken een compleet nieuw systeem als het ware. Ze doen het liever meteen goed, dan snel en een hoop fouten. Alleen het begint wel een beetje te dringen vindt ik zelf. 
    Met deze update, kunnen ze veel meer en tevens net als bij luondo betere SEO voor de engelse gedeelte. Nu kun je alleen de seo in het NL doen.
    Je kan dan bijv ook dan eindelijk. Com/nl en. Com/en hebben op 1 website voor nl en engels. Nu kan dat niet helaas.
    Ja kan wel een engelse gedeelte op de website. Maar links werken dan niet altijd even goed. En als je bijv een engelse link plaatst op FB. Dan werkt de link niet of je wordt naar de NL versie verwezen. Erg irritant.

De slider kan niet voor het engelse deel plaatjes toevoegen dus bij het engelse deel staat de tekst er in het NL. 
    Met de update kan dit wel. 

Nieuwste producten op de homepage zials bij luondo kan ook niet. Maar wel met de update. 

Enzovoorts

coating4all.com
    Geplaatst: Donderdag, 20 Februari 2020 om 13:36:31

Ik was eerst ook met GWB gestart maar merkte al snel dat het niet voor mij geschikt was Ik bleef na opzeggen wel facturen ontvangen tot 3x toe onterecht uiteindelijk wel opgelost maar toch.

Je ziet het aan luondo 1,5 man op zo een platvorm is te weinig. Ik weet het niet hoor Ik wilde IIG niet gaan zitten wachten op udates zonder deadline.

Zou niet te lang wachten als ik jouw was. Begin maart komt al snel in zicht en voor jehet weet is het juni. Bij ccvshop is het dan wel makkelijk overgezet maar blijft er met meer talen site best nog veel werk aan optimaliseren en verbeteren kleven.  CCV is ook niet zaligmakend maar er zit wel een groot apparaat achter en dat kost nu eenmaal geld.
    IIG suc6 en sterkte

Aangepast op 20-2-2020 13:38
    Remco
    Geplaatst: Donderdag, 20 Februari 2020 om 23:03:59

Oei, dat klinkt als een aardige achterstand...

Mijn ervaring met CCVShop is overigens erg goed! Op het begin wat mindere berichten over hun klantenservice ;) Maar ook daar heb ik nu prima ervaringen mee.

Succes in ieder geval met de keuze!

coating4all.com
    Geplaatst: Vrijdag, 21 Februari 2020 om 08:28:27

Ik heb eigenlijk vanaf het begin 3 jaar terug met ccvshop een uitmuntende klantenservice ervaren. Ik mis zelf enorm de designvrijheid die luondo wel heeft en verder erg prijzig met wat ik gewend was met earlybird en dat is nu wel even anders Ik hoop echt dat ccv het designdeel van luondo gaat oppikken want dan is de prijs dubbel en dwars waard. Het missen van subpaginas in de content hoofdpaginas vind ik echt een gemis maar ook spelen met de kolommen en de afbeeldingen simpel in de header plaatsen het is bij ccv allemaal niet mogelijk of je moet je er echt in gaan verdiepen of hulp inroepen van jouw remco anders loop je al snel als amateur vast tussen willen en kunnen.  Maar goed het is niet anders een ondernemer moet meegaan in de tijd en zich aanpassen aan veranderende situaties.
    Uithuilen en opnieuw beginnen zeg ik altijd maar.
    suc6

Aniworld4U
    Geplaatst: Zondag, 23 Februari 2020 om 14:40:58

ik ben maar even wezen kijken of theshopbuilders wat is. 
    hoe werkt hun import systeem? 
    na wat prutsen heb ik de opmaak zoals hun het willen, 
    voor elkaar gekregen. 
    maar de producten worden niet toegevoegd bij mn producten

wie kan me hier mee verder helpen? 

Aangepast op 23-2-2020 19:45
    Verband & zo
    Geplaatst: Zondag, 23 Februari 2020 om 20:36:29

The shopbuilders heeft een hele goede klantenservice, stel hun ook de vraag, wellicht kunnen zij helpen

Groet Stefan

Aniworld4U
    Geplaatst: Zondag, 23 Februari 2020 om 20:38:01

alleen niet op  zondag neem ik aan? hahah
    heb net een mailtje gestuurd.

Dolls Department 25
    Geplaatst: Woensdag, 4 Maart 2020 om 11:01:01

Even een update m.b.t. The Shopbuilders: zoals Stefan aangeeft is de klantenservice van hun echt goed en snel!
    De informatie die zij geven is duidelijk en toepasbaar met gewenst resultaat. Zo zag ik dat zijzelf Tawk.to chat gebruiken maar ik vond nergens binnen mijn account een mogelijkheid om het te koppelen aan mijn nieuwe website bij hun.
    Effies gevraagd via hun chatformulier en dezelfde dag antwoord.

Antwoord van The Shopbuilders: Ga je naar Winkelinstellingen =>Tab Winkel=>Google Analytics: in deze box, helemaal onderaan de HTML van Google Analytics plaats je de HTML widgetcode van Tawk.to

Wegwijzertje van mij:
    Hier is de widgetcode te vinden in je Tawk.to account: helemaal aan de linkerkant staan pictogrammetjes (o.a. aanwezig/afwezig, dashboard etc.) kies het tandwieltje (Admin) in de rechterkolom staat de widgetcode om te kopiëren en te plakken.

Ook vroeg ik mij af of het nodig was om op elke pagina de Google analytics HTML code te plaatsen zoals Google dat adviseert te doen om inzicht te krijgen welke pagina er wordt bezocht en wat er dan daarop weer gebeurd. In Luondo deed ik dat.
    Hun antwoord: Nee, dat is niet nodig omdat je al in de eerder genoemde Google analytics box de code hebt ingegeven.

Fijne dag nog!

Drachenheim
    Geplaatst: Woensdag, 4 Maart 2020 om 11:47:39

Ik heb net even gekeken naar de demo van the shopbuilders. 
    Het ziet er opzich netjes uit. 
    Vind alleen de opties voor vormgeving erg mager zijn.
    Klopt dit of zie ik wat over het hoofd. 
    want ze zijn wel stuk goedkoper als mijnwebwinkel.
    bianca

Aniworld4U
    Geplaatst: Woensdag, 4 Maart 2020 om 11:51:52

Wat zoek je precies? 
    Ik heb 1 maand voor 1cent gedaan. Naja ze zeggen gratis maar goed.
    En volgens mij kun je meer met betaalde versie. 
    Dit is de mijne, het is nog wat rommelig door de banners niet op de juiste maat zijn etc. htt
    ps://aniworld4u.theshopbuilders.net/

Aangepast op 4-3-2020 11:53
    <<<20212223242526272829303132...>>>