Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

DierenCadeaus
    Geplaatst: Zondag, 3 Mei 2020 om 11:42:03

Wat aardig bedankt voor het respect en de uitgebreide reactie ! Jij ook veel succes

Aniworld4U
    Geplaatst: Zondag, 3 Mei 2020 om 13:18:10

@2shopNL
    Ja idd wat GWB betreft. Ze hebben tevens aangegeven via mail eind Februarie dat de update er niet zal zijn voor de deadline. 
    Toen moest snel een alternatief vinden want ik wist dat ik met 2 maanden niet klaar zou zijn. Ik heb voor nu maar genoegen genomen met TSB
    https://aniworld4u.theshopbuilders.net/
    De term "genoegen" omdat ik de header er niet in kwijt kan helaas. En de tekst onder de categorieen hebben ze ook niet, geen gratis MyParcel koppeling maar MyParcel zelf heeft daar een oplossing voor via Chrome. Daar in tegen zijn er wel weer plus puntjes die wel tof zijn. Zoals een mislukte betaling opnieuw kunnen proberen. (Wat bij luondo en GWB niet kan) . En per land verzendkosten berekenen wat ideaal is voor myparcel. 
    Feedback over de TSB shop is welkom! 
    En bedankt voor het compliment voor de Luondo shop. Ik had remco daarvoor ingezet ;) 

Mocht GWB ooit nog met die update komen, dan overweeg ik MISSCHIEN nog een keer om over te stappen als het de moeite waard is tenminste. 

coating4all.com
    Geplaatst: Zondag, 3 Mei 2020 om 16:10:01

Dat de echte headers verdwijnen dat is me ook opgevallen Ook bij veel themas van ccvshop is de header vervangen door losse banners USP aktie tekst feedback SM blokken.  Bij de grote webshops zie je ze ook niet meer maar meteen veel call to action banners
    Maar dat heb je toch netjes zo opgelost met die rotatie banner.
    Je zou kunnen proberen om de header aan te passen naar 1 hele achtergrond pagina maar ik mis je header eigenlijk niet eens als je niet het luondo als voorbeeld ziet.
    suc6

Aniworld4U
    Geplaatst: Zondag, 3 Mei 2020 om 16:14:45

ja de header als achtergrond werkte niet helaas.
    maar ik had ook al het idee dat als je de luondo versie niet eerst zag dat je dan de header idd niet mist. iig fijn om bevestiging ervan te horen!

jij ook suc6!

Drachenheim
    Geplaatst: Maandag, 4 Mei 2020 om 09:14:52

Hallo
    Even kleine update van ons. 
    Ik heb het ontzettend druk gehad laatste tijd, en de websites even gelaten voor wat het is. 
    We hebben 3 websites die over moeten
    www.flyerservice.net
    deze site is eigenlijk meer voor de sier. Voor de vaste klanten die nog hun standaard producten verkopen. Sinds de grote crisis van 2008 is het eigenlijk alleen maar afgetakeld aangezien veel grote drukkerijen dit zijn gaan aanbieden en de concurrentie moordend is. Daarbij komt dat drachenheim steeds beter ging en we gekozen hebben om dit dood te laten bloeden. 
    Deze site gaat daarom over naar MWW. 
    Een gratis versie. ik heb daar 10 producten en de mogelijkheid tot toevoegen van verschillende opties. Waarmee ik prima uit de voeten kan en toch een redelijke basis site kan bieden voor deze klanten zonder geld uit te moeten geven. 
    www.drakkarfoods.com
    Dit is een onderdeel van drachenheim, maar wel alleen staand. Dit is echter sinds de kids even op laag pitje gezet omdat je niet met 2 stands op markten kunt of kon staan. 
    Deze site gaan we reviven en meer producten toevoegen. Er komt een heel assortiment aan speciale medes bij. Wel ook weer onder MWW met 10 producten of productgroepen en daarin veel opties. Dat zijn eigenlijk de enkele producten dan. 
    Waar ik tegenaan loop bij MWW. is dat er geen HTML gebruikt kan worden of css. En ook de beperkte vormgevings opties. Wel vind ik fijn dat ze redelijk goed luisteren naar community en op mijn aanbevelen ook nu een forum hebben. Vergelijkbaar met deze. 
    Wat jammer is dat er veel vaak niet werkt. Je moet dan iets aan en weer uit zetten voor het werkt. Dat vind ik erg vervelend en hoort in mijn ogen niet bij zo een groot bedrijf. 
    Klantenservice is matig. Aangezien ik alles tot nu toe echt meerdere keren moet uitleggen ondanks fotos erbij. Omdat ze ervanuit gaan dat het werkt en de instellingen doorgeven. En niet zien dat het niet werkt. Wat uiteindelijk ervoor zorgt dat ik met veel gehannes het zelf wel oplos. Het is echter de enige die een gratis site aanbied met 10 producten. Ik kan geen ander vinden waar je gratis producten kunt toevoegen. Misschien jullie een idee? Alhoewel ik de backend van mww erg mooi en redelijk intiutief vind. 

www.drachenheim.nl
    Deze site gaat vooralsnog over naar wordpress. 
    Dit omdat een site bij MWW veel werk is maar ook best wat kost. ik zit aan 24 per maand of 49 per maand. 
    Het hosten van wordpress kost me 60 per jaar. 
    Ook komt daarbij dat we gezien de huidige situatie niet weten of we de bedrijven überhaupt kunnen houden ofdat we moeten stoppen. 
    Huis kunnen behouden etc. 
    Daarom hebben we ervoor gekozen om overal de goedkoopste maar wel mooiste optie te kiezen. MWW gratis versie is prima voor de bovenste 2. 
    Voor drachenheim heb je iets meer nodig. Daarom wordpress. 
    Daar kun je redelijk snel een goede stabiele site maken. Als je niet teveel poespas erbij doet. 
    Uiteindelijk als de situatie verandert kunnen we altijd nog beslissen of we overgaan naar MWW of blijven bij wordpress en dit updaten. 
    Het is een goede tijd om nu dat proef te draaien. Kijken hoeveel er binnenkomt etc. 
    De site bij mww staat redelijk klaar om gevuld te worden. Echter om te vullen. Ook al staat hij offline moet je wel die 24 euro betalen. 
    Daarom wacht ik daar nog mee. 
    Ik heb alle tijd om alle filmpjes ter wereld te kijken over hoe een wordpress site te maken. En ik had al 1 opgezet voor een collega. 
    Dus ik ben ermee bekend. 

De komende tijd gaan we even heel hard bezig deze sites om te zetten zodat ik tijdig met de nieuwe sites online kan. 
    Zodra ik wat kan laten zien zal ik wel linkjes posten. 

Mvg Bianca

Remco
    Geplaatst: Maandag, 4 Mei 2020 om 10:36:15

@Bianca: kleine tip: een webhosting bij Versio is vanaf € 0,50 per maand. Qua snelheid draait WooCommerce daar verrassend snel op.

Volgens mij is een domeinnaam daar ook maar een paar euro. De € 60 per jaar kan dus ook voor ca. € 10 per jaar. Dus als je het zo goedkoop mogelijk zoekt... :-)

@Ani: Zweden voor de vrijheid en de prachtige omgeving. Ik blijf nog wel in webwinkelland actief ;)

coating4all.com
    Geplaatst: Maandag, 4 Mei 2020 om 10:39:23

@drachenheim
    Ik heb vanaf 2010 tot 2018 bij mww gezeten dus eigenlijk vanaf het eerste begin
    Ze waren 1 van de eerste betaalbare webshop platvormen en ben daar gestart in 2010 ook mijn online business begonnen.
    Ik ontdekte luondo een jaar later en als test openden ik daar nog 2 niches en shops. 
    Helaas miste ik in MWW daar toen ook nogal wat basis functies w.o. btw verlegd dus ben 2018 noodgedwongen overgestapt. (btw verlegd is er nu na 10 jaar zeuren dan wel)

Bianca ik vind het echt vervelend te moeten lezen dat jullie het momenteel erg zwaar hebben
    Met een beetje troost dan jullie niet de enige zijn en het niet aan jezelf ligt maar de wereld situatie. Niet dat je daar eten mee kan halen maar toch.

Over het algemeen wordt er wel veel meer online besteld nu maar merk ook dat met de andere shops dat de race naar de lage prijzen bodem om concurrentie uit te roken flink aan marges vreet.

In ieder geval wens ik jullie alle sterkte toe en suc6 met de overstap
    grt nico

coating4all.com
    Geplaatst: Maandag, 4 Mei 2020 om 10:50:31

@ remco
    Wanneer vertrek je? 
    Waar kan ik je vinden als ik je toch nog nodig heb met ccv?
    worstel best nog wel met wat zaken en gelukkig kan veel online.

Aniworld4U
    Geplaatst: Maandag, 4 Mei 2020 om 11:30:01

@remco.
    Oh gelukkig :D

DierenCadeaus
    Geplaatst: Maandag, 4 Mei 2020 om 19:26:45

Oproep

Wie wil en kan mij helpen voor een redelijk bedrag ?
    In een notendop, tegenwoordig heet dat voor velen slachtofferrol, maar het is wat het is:
    Gestart met 10 jaar loondienst heel veel rot baantjes, steeds verkeerde plek dus, wat niet uit kon blijven een burn out / depresie waar ik nog altijd heel veel last van heb.
    Twaalf jaar geleden gestart met de shop ThemaCadeaus, ben een echt handelsvrouwtje, maar ben niet sterk in marketing, seo en websites, wat dus het e.e.a. verklaart.
    DierenCadeaus is er nu 2 jaar.
    Nu 12 jaar een bijstandsuitkering. Een jaar of 6 een goede omzet via Bol gerealiseerd maar ben er nu afgeknikkerd door hun. Uitbetalingen gingen altijd weer nieuwe handel in plus een aantal keren genept door mensen, dus geen winst.
    {ben overtuigend kinderloos, omdat ik het leven als een zeer zware bevalling ervaar en dit niet wil doorgeven }.

Wie o wie kan iets voor mij betekenen ? Manuela

Aangepast op 4-5-2020 19:38
    Remco
    Geplaatst: Maandag, 4 Mei 2020 om 19:58:41

@2shop: je kan me altijd gewoon mailen (info@onlinewebservices.nl). 15 mei verhuizen we (probeer zoveel mogelijk voor die tijd af te ronden), dus waarschijnlijk vanaf dan tot eind mei ben ik redelijk in de weer met van alles en nog wat. In juni kan ik dan weer knallen ;)

coating4all.com
    Geplaatst: Maandag, 4 Mei 2020 om 21:24:12

Manuela stuur mij even een mail info@2shop.nl 
    Hangt er beetje vanaf waarmee maar verwacht gezien je bericht dat ik je wel met aantal zaken helpen
    Mvg Nico

Jan-Maarten
    Geplaatst: Woensdag, 6 Mei 2020 om 12:27:37

Ik heb een shop bij CCVSHop en bij GWB. Het verschil in weergave op mobiel tussen die twee zie ik niet. De shop die ik als laatste overgezet heb naar GWB loopt gewoon goed. Ook voldoende bestellingen via mobiel (check search console). CCVSHOP heeft meer mogelijkheden in de backend en ziet er daar ook gelikter uit, maar het prijs verschil van 44,95 ex btw en 15 euro inclusief btw vind ik het niet waard. Het is dat het overzetten veel werk is anders had ik serieus overwogen die dure shop ook om te zetten naar GWB.

Aangepast op 6-5-2020 12:33
    Aniworld4U
    Geplaatst: Woensdag, 6 Mei 2020 om 12:35:32

@jan
    Mag ik de link van je gwb website? 
    Ben benieuwd hoe het eruit ziet. 
    Mijn afhaaking van gwb is hoe de producten eruit zien in de categorieen en geen. Com/nl en. Com/en extentie. Die heb ik wel nodig.
    Dus heb maar TSB gekozen.

Mochten ze ooit die update er nog door heen gooien ga ik misschien nog een keer over. Ik was daar toch al heel ver met de layout en een deel producten. 

Jan-Maarten
    Geplaatst: Woensdag, 6 Mei 2020 om 12:53:22

Tuurlijk mag dat. GWB spyshop4u.nl

<<<21222324252627282930313233...>>>