Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

coating4all.com
    Geplaatst: Woensdag, 24 Juli 2019 om 20:42:20

Dat kan denk ik op 2 manieren
    In je mailprogramma een template maken voor je leverancier en dan bij order ontvangst de pakbon downloaden en in bijlage toevoegen en versturen
    Gebruik je acumulus siel boekhoudsoftware dan kan je de order via de gratis koppeling automatisch doorsturen en vanuit acumulus een pakbon mailen 
    Helemaal automatisch kan misschien wel via mailchimp maar daar heb ikzelf geen ervaring mee

Ik denk eerlijk gezecht dat ze je niet hebben begrepen want een API voor enkel een ordermail met pakbon doorsturen lijkt mij onzin
    Misschien dat Remco daar ook nog een oplossing voor heeft

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 25 Juli 2019 om 12:30:10

@ 2shop weet je zo wie de programmeur  is?
    GWB kan wel wat hulp gebruiken met hun nieuwe systeem dat eraan komt. ze zijn daar maar met 2 man. verklaart ook een hoop als ze er soms 2 dagen over doen om terug te reageren.

Drachenheim
    Geplaatst: Donderdag, 25 Juli 2019 om 12:34:37

over gratiswebshop ik krijg ondertussen iedere dag mail van ze en vind het nogal vervelend worden. 
    laatste stond als kopje of ze me effe moesten bellen ofzo. 
    heb even vriendelijk een mail geschreven dat ze me met rust moeten laten en als ik dan hulp nodig heb ik het zelf wel vraag. Ik vind dat opdringerige gedoe maar niks. 
    minpuntje dus al. 

Drachenheim
    Geplaatst: Donderdag, 25 Juli 2019 om 12:36:34

Ik heb trouwens nog even nagevraagd hoe dat nou zit met luondo. 
    ze stoppen dus definitief met de webshop en de backend is straks gewoon ook weg. 
    Ze willen niet dat iemand het overneemt. Want ik had eventueel iemand met interesse. En ze gaan wel iets doen met de naam luondo maar wat weten ze nog niet. 

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 25 Juli 2019 om 14:02:43

@drachenheim.
    de meeste emails zijn bij hun blog post hoe je je site kan verbeteren.
    althans bij mij dan.

ik denk eerder ook dat het automatisch emails zijn die ze bij ieder nieuwe shop van hun sturen. is bij mijnwebwinkel ook, en jouwweb noem maar op. daar werd ik ook plat gemaild.
    ik kan me die "even bellen" mail ook nog herinneren. is duidelijk een automatisch email.

sinds dat ik GWB de oren van de kop af vraag doen ze dat niet meer xD

Jan-Maarten
    Geplaatst: Donderdag, 25 Juli 2019 om 15:28:02

@Ricardo en Bruin: Je kunt bij CCVShop een BCC email adres instellen voor je orders.Ga naar mijnwebshop->instellingen->algemeen->mijn gegevens->Gebruikersinformatie.

Wellicht een optie als je met 1 leverancier werkt, maar let wel op want de bevestigingen worden ook verzonden als er niet betaald is. In dat geval annuleren bij je leverancier. 

Ricardo
    Geplaatst: Vrijdag, 26 Juli 2019 om 11:43:28

@ Jan-Maarten. Bedankt voor je hulp. Wij gaan kijken of we met de BCC email het voor elkaar kunnen krijgen.

Bruin
    Geplaatst: Vrijdag, 26 Juli 2019 om 12:02:02

@Jan-Maarten: dank je wel. Alleen dan ziet de leverancier ook alle prijzen en dat is niet echt gewenst bij bepaalde prijsafspraken. Daarom wilde ik alleen de pakbon doorsturen.

Aniworld4U
    Geplaatst: Vrijdag, 26 Juli 2019 om 16:35:01

@jan-maarten
    Heb jij bij gwb al succesvol producten geimporteerd?
    zo ja, hoe? Bij mij blijft Het een zooitje zelfs ook al haal ik alle rare tekens weg. Ik heb alle komma gescheiden woorden apart in kolommen gezet. 
    Ze kunnen er niks mee. Hij zij dat hij wel goede heeft gezien van Luondo. Dus ik vroeg me af hoe het dan wel moet.

Aangepast op 26-7-2019 16:36
    Claudia
    Geplaatst: Zaterdag, 27 Juli 2019 om 07:59:45

Ja AniWord4U dat kan. Je kan zelf een simpele export maken van je producten. Of Luondo vragen om een uitgebreide. Ik heb mijn producten geimporteerd in Wordpress en je moet even aangeven welke eigenschap wat moet en dan gaat het goed. 
    En Mieke als je zorgt dat je zoveel mogelijk dezelfde URLs houdt en redirects maakt zou de ranking moeten behouden. Ik hoop eigenlijk dat mijn ranking beter wordt omdat Luondo intussen erg achter loopt met bijhouden van Google updates en andere systemen waarschijnlijk beter gecrawld kunnen worden door Google.

ss4u
    Geplaatst: Zaterdag, 27 Juli 2019 om 09:32:51

@aniworld4u Dit klopte, dus niet:) zie nieuw antwoord onder mijn eigen naam.

Aangepast op 27-7-2019 11:04
    Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 27 Juli 2019 om 10:15:48

Bij andere aanbieders is dit niet ook zo. Het is best wel uitzonderlijk dat GWB alleen omschrijvingen zonder HTML kan importeren. Sterker nog: ik ken geen enkel ander webwinkelsysteem dat geen HTML in omschrijvingen kan importeren ;)

Jan-Maarten
    Geplaatst: Zaterdag, 27 Juli 2019 om 10:35:33

@Remco en @aniworld: 
    Heb het net nogeens geprobeerd door de omschrijving vanuit Luondo met html te exporteren en dat werkt perfect. De opmaak blijft behouden. Geen idee, waarom het me eerder niet lukte, heb hem wel eerst naar xls omgezet en daarna pas ingelezen. Misschien dat daar het verschil in zit, maar het kan dus wel.

Aangepast op 27-7-2019 11:02
    Jan-Maarten
    Geplaatst: Zaterdag, 27 Juli 2019 om 10:36:39

Waarom komt er zoveel onnodig mee als ik alleen tekst exporteer ? :(

Silkmood
    Geplaatst: Zaterdag, 27 Juli 2019 om 15:52:15

Hallo allemaal, 

Het valt tegen dat Luondo gaat stoppen. 
    Ik overweeg tussen CCV en Lightspeed. Ik heb een proefperoide van lightspeed genomen en ondervinden dat ik kan mijn website niet meer opbouwen zoals het nu is, ik moet hun thema gebruiken en je kan bijna niets aanpassen, of heb ik mis? De meest thema kost 15€/m, plus abonnement voor de sofeware...
    Hebben jullie ervaring met Lightspeed? en Wat vinden jullie van CCV webshop? 

Met vriendelijke groeten,

www.silkmood.nl

<<<13141516171819202122232425...>>>