Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

Jan-Maarten
    Geplaatst: Woensdag, 10 Juli 2019 om 23:11:49

Nog lang niet af, maar de basis staat:

http://webshop.gratiswebshopbeginnen.nl/winkel/spyshop4u/

Het systeem is even wennen, maar dat is bij elke nieuwe software zo. Er zijn veel mogelijkheden wat betreft design. Het prijsverschil met CCV en Lightspeed is groot (minimaal 30 euro per maand als je meer dan 50 producten verkoopt) en ik denk niet dat die extra kosten daar meer omzet op zullen leveren ten opzichte van dit systeem. Support reageert snel op vragen per email en ze zijn telefonisch ook te bereiken. 

coating4all.com
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 00:03:49

@ mieke   Nee niet als je dezelfde categorie en structuuropbouw aanhoud en de teksten kopieert en plakt in die pagina in je ccvshop.
    In het SEO gedeelte van die pagina`s en artikelen zorg je dat de adresregels en content exact hetzelfde is als nu in luondo dan zal dat geen grote problemen opleveren.
    Wat ik begrepen heb van de ccvoverstapfunctie is dat dit al automatisch wordt gedaan voor alle producten Helaas dus niet van de categorie en contentpagina in header en footer.

Voor mijnwebwinkel is dat iets anders want die gebruiken nog een extra pagina id in de adresregels Dan moet je jouw sitemap verversen in google zodat de bots de paginas opnieuw lezen.

@ aniworld Ik merk dat jij er net als ik ook nog niet helemaal uit bent?

importeren kan niet met mijnwebwinkel en jouwweb. Wel met ccvshop, shoppagina gratiswebshopbeginnen en tot dusver getest maar helaas leveren deze op ccvshop na dan problemen op met productimport omdat elke saas zijn eigen csv regels gebruikt Je zal dus in de csv feed moeten knutselen in zowel de exportzijde van luondo als de import naar de Saas toe. Maar goed dat doe je maar 1 keer als het goed is.

Volgende week heb ik bij ccvshop een luondo overstap curses en ga dan zien hoe vlekkeloos de overstap daar kan.

Heb je een dropshipwinkel dan is ccvshop echt de allerbeste optie maar word al snel erg duur door alle benodigde APPs

Maar goed als je de producten in je ccvshop ook via koongo doorzet naar diverse verkoopkanalen zal je ook veel meer omzetten maar helaas wel tegen zeer lage winsten.

jouwweb kost €16,- voor het grootste abbo inclusief 2 domeinen, inclusie ssl cert onbeperkte data paginas en producten en is daarmee tot dusver naar mijn mening de voordeligste die het dichtste bij luondo komt maar ook daar is het weer wat je als webshop nodig heb en daar zal je ook alle producten met de hand moeten invoeren.  
    jouwweb werkt ook een beetje net als wordpress dus een pagina opbouwen met allemaal verschillende functie elementen. zo kan je dus vele verschillende paginas opbouwen zoals bvb een blogpagina maar ook een aparte webshoppagina waar je ook per categorie ook inlog kan toepassen Je kan dus delen afschermen met inlog Een B2B en een B2C zijn daardoor goed op te zetten.

Ik ben er wel achter dat je dus bij elke saas moet knutselen en alles met de hand opnieuw kopie pasten vanuit luondo.

Jan-Maarten
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 00:32:06

@2shop: Wel met ccvshop, shoppagina gratiswebshopbeginnen en tot dusver getest maar helaas leveren deze op ccvshop na dan problemen op met productimport omdat elke saas zijn eigen csv regels gebruikt

Met gratiswebshop lukt het ook, maar let bij het exporteren vanuit Luondo op dat je de omschrijving zonder html exporteert. Open hem voor de zekerheid na exporteren als volgt:
    - nieuw excel sheet openen
    - klik op gegevens ->importeren van tekst
    - popup kies gescheiden en een komma als scheidingsteken.

alles staat nu netjes in de kolommen. Zie je toch nog rare tekens? Geen probleem. Kopieer de rare tekens en klik links boven op start en daarna rechts op zoeken en selecteren. Kies daarna vervangen en plak de rare tekens in het zoekveld, vervangen door laat je leeg en daarna klik je op alles vervangen.

De rotzooi is er nu uit en je excel werkmap kun je importeren bij gratiswebshop. Let er daar op dat je de optie nieuwe producten toevoegen kiest. Prodcten komen nu in de wachtrij en na enige tijd staan ze in je shop.

Aangepast op 11-7-2019 00:32
    Jan-Maarten
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 00:53:15

Mijn andere ex Luondo shop draait al een tijdje bij CCVShop, dus ik kan beide systemen goed vergelijken...
    Zelfs het voordeel van multishop bij CCVShop heeft mij niet kunnen overtuigen om de tweede shop daar ook onder te brengen. Dat kan altijd nog, maar ....het kan ook de andere kant op gaan natuurlijk: beide shops bij gratiswebshop. Voorraad kan eventueel gekoppeld worden volgens support, dus de tijd zal het leren. 

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 07:50:09

@2shop ik ga voor gratiswebshopbeginnen.
    ze krijgen nog een mega update dit jaar, kun je dingen slepen, veel meer layout opties. Veel beteringen. Noem maar op.
    Ik heb nu al met hulp van hun, bijna de hele layout hetzelfde gekregen. (let niet op de homepage tekst, daar is iets fout mee gegaan tevens de links die weer blauw zijn geworden. Zal vandaag gefixed worden)
    Ik zie dat ze de mobile versie hebben aangepast, het was een zooitje haha. 

http://webshop.gratiswebshopbeginnen.nl/winkel/aniworld4u/home/

coating4all.com
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 08:56:21

@aniworld Het pakket van GWB is ook zeer interessant maar had problemen met de design structuur zeker de footer waar alles in dat ene blok is gepropt en niet lekker uit komt vond ik slecht.

Ik merk nu in jouwweb dat je ook daar weer van voor af aan moet begonnen en mijn grootste probleem daar is dat je niet kan importeren en dat dit voorlopig ook niet komt. MWW was daarom al afgevallen en enkel daarom zal ook jouwweb voor mij waarschijnlijk wel afvallen hoewel ik er best wel gecharmeerd van ben.

Ik dacht dat btw verleggen bij GWB niet kon en dat is voor mij een must en was daarom ook eerst afgevallen maar heb die functie nu ook gevonden dus dat nadeel is nu doorgestreept
    Ik volg die ccvshop cursus volegnde week nog even en zal dan definitief beslissen wat het gaat worden of ccvshop of GWB die komen redelijk dicht bij elkaar maar de prijs is veel gunstiger van GWB

Denk wel dat ik het design ga laten doen door remco want dat is echt aan verjonging toe en heb al veel moois van hem gezien de afgelopen jaren.

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 09:05:29

Ah zo, 
    Maar zoals ik eerder zei, ze zijn bezig met van alles. 
    ook intern, waar wat zit. Dacht ik dat ze zeiden.
    toen ze dat zeiden had ik definitief mn keuze gevonden. Veel layout voor nu is al haalbaar als je effe belt of mailt. Bellen is sneller, en begrijpen ze je ook beter. En ze doen het voor je! Je hoeft er dan weinig nog zelf aan te doen. Super service!
    Ik denk ook dat ik remco nog inschakel om de puntjes of die i te zetten wanneer het zover is. 
    Maar dat doe ik als ik alles voor elkaar heb, en GWB de nieuwe beheer omgeving heeft. 

MartineB
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 15:23:37

Ik lees mee. En heb de info tot nu toe in een overzichtje gezet.

Het lukt me niet om dat overzicht hier in tabelvorm neer te zetten.
    Dus het staat hier
    Aanvullingen en correcties zijn welkom, ik ga de tabel up to date houden.
    Dat kan hier op het forum, of aldaar via de reacties.

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 15:34:35

@martine
    Gwb,:downloads ja(als het goed is, ik zal kijken voor je) , en bij de 29€ per maand van hun, zit ssl bij in.  Dus betaal je eigenlijk niks extra vergelijken met die van 15€.
    Bij hun hoef je niet producten te kopieren om in meerdere categorieen neer te zetten. 
    En Mollie ja. Maar gaat per gedeelte voor wat je wilt. Dus niet alles in 1 zoals luondo. Maar het kan wel gewoon 
    misschien ook een lijst maken met t/m 30 per maand? Helemaal voor diegene een groot aantal producten hebben.

Aangepast op 11-7-2019 15:48
    www.snurken.nu
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 15:36:26

Misschien eerste aanvulling om CCVshop en lightspeed tevens hieraan toe te voegen...?

Aniworld4U
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 15:43:19

@snurken ik denk dat het voornamelijk gaat om de prijs. Zelf t/m 30€ zoals ik vroeg zal dan al afvallen voor ccv en lightspeed. 

ss4u
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 15:44:05

@Martine B 
    update voor GWB:
    Prijs standaard is 12,40 want 15 euro is inclusief BTW.
    Categorie = label  is Ja, 
    SSL certifictaat = 34,95 (inclusief verplichte installatie)
    Behoud van urls = Ja  
    Mollie is Ja

www.snurken.nu
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 15:51:54

@Aniworld4U, ja dat dacht ik al, maar als de mogelijkheden van het SaaS platform ook mee worden genomen, dan zou ik CCV en Lightspeed wel meenemen voor een completer beeld en niet alleen in eerste instantie sorteren op prijs...

Vandaar mijn aanbeveling ;)

Jan-Maarten
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 16:03:52

@stopsnurken.nu: Welke extra mogelijkheden van CCV en Lightspeed doel je op?
    Bij CCV heb ik geen mogelijkheden gevonden die bij GWB niet kunnen. Hoor dat graag van je, want dan kunnen we kijken of het daar ook mogelijk is.

Ga nu de verlaten winkelwagen tool gratis gebruiken bij GWB, bij CCV kost dat 9,95 extra per maand.

Over lightspeed kan ik niet oordelen, want daar werk ik niet mee.

MartineB
    Geplaatst: Donderdag, 11 Juli 2019 om 16:06:46

Dankjulliewel!

Ik heb de gegevens bij gewerkt.

Ja ik snap dat jullie liever een uitgebreider overzicht willen. Maar dit kostte al wat tijd om samen te stellen en ik was eigenlijk verbaasd dat er nergens een overzicht te vinden is.

CVV en Lightspeed voldoen sowieso aan mijn eisen. Het doel is iets eenvoudigers en goedkopers te vinden a la Luondo. Qua functionaliteit zijn beide pakketten voor mij te groot. Ik heb maar een kleine webwinkel met max. 200 producten.

<<<9101112131415161718192021...>>>