Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

coating4all.com
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 11:20:58

Ik denk dat die term luondo gaat over naar ccvshop toch echt betekend dat ccvshop zijn concurrent heeft opgekocht en personeel naar ccvshop gaat (is een werkgever verplicht zelfs een alternatieve werkplek te bieden ) want ccvshop heeft al een tijdje personeel nodig.
    Dat gebeurd regelmatig  (If you cant beat them buy them).

Vind het best raar overigens. Luondo was eelco zijn inspiratiebron om zijn verkoopervaringen te delen en met zijn seminars te starten.
    Nu haalt ie naar mijn idee eigenlijk zijn bron aan nieuwe ervaringen weg wat volgens mij vooral in de toekomst tegen hem gaat werken.

Anderzijds denk dat hij al een stap verder is en met zijn connecties op neckereiland en luondo niet meer nodig heeft en alleen nog maar als een kostenpost ziet.
    Hij ziet ook wel dat de markt is gevuld met veel meer webshop platvormen dan tien jaar terug en de concurrentie hierin alleen nog maar groter en beter wordt

Vind het wel teleurstellend dat na al die jaren hij hier zelf niet mee komt of een reactie plaatst. 
    Beetje laf al zeg het zelf maar misschien komt dat nog.

Aniworld4U
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 12:16:41

@snurken.nu ah dan verdien je zeer goed neem ik aan.

@2shop i know right. Toen eelco wegging bij luondo gingen de webinars helemaal niet meer over het verbeteren van je website, alleen maar winst.nl producten verkopen. Erg jammer.

wat betreft de CCV Shop, : als het personeel naar ccv gaat, dan neem ik aan dat wellicht de goede functies van luondo er bij in kunnen komen? Het liefste het hele dashbord van mij apart. Ik ben even wezen klooien daar met een gratis account, maar zo erg overzichtelijk is het ook weer niet. Wel beter dan andere platformen though! Al die anderen is een hoop gek*t. ( Ccv mist wel een aantal opties wat betreft layout. Moet effe kijken wat dat ook alweer was) . 

shoppagina geprobeerd, is gecrashed doordat ik wat uitprobeerde bij de css (hoe dat ook heet).🤣

jouwweb: header blijft klein in verhouding met de slider erg lelijk. En Veel layout functies missen. Geen meta tags

wordpress: tja het moet je liggen, de ene zweert erbij dat het simpel is. Ik heb er een heledag mn kop over moeten breken hoe ik hetzelfde kan krijgen als mn huidige homepage. Links in plaatjes plaatsen ook niet. Tenzij je met woocommerce meer kan dat weet ik niet, ik moest daarvoor eerst een hosting hebben. En dat heb ik natuurlijk niet meteen gedaan.

Mijnwebwinkel: short ook veel layout opties, geen meta tags.

shopify: was zo onoverzichtelijk dat ik meteen zoiets had van ok laat maar. 

Parfumpaviljoen
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 13:31:15

Wij zitten hier te twijfelen over
    https://theshopbuilders.com/hoe-werkt-het/

en 

https://www.gratiswebshopbeginnen.nl/webshop-starten/

Heeft iemand ervaring met een van deze?

Drachenheim
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 13:35:09

Ik zit te twijfelen tussen
    magento
    prestashop
    woocommerce

iemand hier ervaring mee?

www.snurken.nu
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 15:03:27

We zien veel mensen die het niet gewoon hebben over overstappen naar een CCV webshop.

Is dat vanwege de kosten per maand? of omdat CCV niet voldoet aan de wensen om een webshop op te bouwen? Zoals lay-out en verdere mogelijkheden. Want de mogelijkheden bij CCV zijn groter dan bij Luondo...?

We horen graag van jullie :)

Aniworld4U
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 15:16:18

@snurken voor mij de prijs. ik betaal nu een kwartje per bestelling namelijk en heb een keer een factuur per maand van tussen de 12,10 en 15€

@Parfumpaviljoen zeer interressante  optie ".gratiswebshopbeginnen.nl/" die je daar hebt. bedankt voor het delen. die andere heb ik de demo van geprobeerd zie ik, ik vondt het niks. niet overzichtelijk. weet je als je voor zn platform gaat (dus niet wordpress ofzo) dan moet het wel duidelijk zijn.

Aangepast op 24-6-2019 15:27
    Parfumpaviljoen
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 15:30:21

Graag gedaan @Aniworld4U
    En @snurken het gaat me idd om de prijs. 
    € 44,00 of € 16,95 p.m. vind ik een wezenlijk verschil.  

koopwoningaalsmeer
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 15:36:47

@snurken Het grote makke bij ccvshop ervaar ik echt de vrijheid in design.
    en het kostenplaatje. Je bent overgeleverd aan bestaande templates die je wel links en recht kan aanpassen maar zeker niet de vrijheid geeft zoals bij luondo.

Daar tegenover kan luondo niet tippen aan de mogelijkheden betreft functies api koppelingen marketingmogelijkheden. die zijn vele malen beter dan bij luondo.
    bij luondo had je alleen MyParcel Bij ccvshop heb je alle losse vervoerders maar ook bvb sendcloud en vergelijkbare platvormen.
    Bij luondo kan je niet koppelen met verkoop platvormen zoals bol beslist enz Bij ccvshop wel maar vaak kosten die extra geld (ook bij shoppagina overigens)

Dus heb je een webshop met weinig extra functiemogelijkheden nodig en hecht je veel waarde aan low budget en designvrijheid dan ben je nu de klos. 
    Ik begreep wel uit de reactie an ccv dat er wel gewerkt wordt aan verbetering van de designvrijheid maar meer info was er niet dus wellicht gaan ze die background van luondo gebruiken maar dat is koffiedik kijken.

Het blijft lastig kiezen en zal per shop verschillen maar 1 ding is zeker je zal weer flink moeten investeren in zowel geld als arbeid.

Jan-Maarten
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 16:37:18

CCVshop heeft misschien meer mogelijkheden, maar voor een simpel "voorraad alert" bijvoorbeeld (nu gratis bij Luondo) betaal je daar 5 euro per maand bovenop je abbonnement. Bijna elke nuttige functie kost extra geld. Als je alleen de basisfuncties nodig hebt (MyParcel, Mollie, webwinkelkeur enz)  dan is CCVShop helemaal niet beter dan Luondo. Ik ben toen overgestapt vanwege de koppeling met Beslist winkelwagen (wel gratis), maar achteraf leverde dat ook niet op wat ik ervan verwacht had (hoge kosten, veel retour). Dus: kijk wat je echt nodig hebt en staar je niet blind op functies die je toch niet gaat gebruiken.

Aniworld4U
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 16:51:19

@Parfumpaviljoen ik ben even wezen knoeien met de gratis gratiswebshopbeginnen.nl

ik heb hun even een email gestuurd of ik bij hun mn homepage hetzelfde kan krijgen als bij Luondo. tot nu toe is het bij hun overzichterlijker en lijkt soms een beetje op luondo zelfs, je kan html invoeren, meta steekwoorden(die bijna niemand heeft), meta tags.

ik kan alleen dus de slider niet vinden, ook al staat het wel mogelijk is, maar krijg het niet voor elkaar met invoeren op de (home)pagina etc.

ik zou zeggen probeer de gratis versie uit.

Remco
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 18:02:23

@Aniworld4u: Denk dat je in geen enkele webwinkelsoftware de vormgeving van jouw webwinkel gemakkelijk zelf zult kunnen realiseren. Je hebt toch wel minimale kennis van html/css nodig. Maar mocht je kiezen voor een ander systeem dan CCV, zou ik je eventueel ook kunnen helpen hiermee :)

Verder heb ik wat tijd vrij gemaakt om onze eigen webshop over te zetten. Omdat we de webshop verkopen, is het domein niet gekoppeld, maar voor degene die er een blik op wil werpen om te zien wat de mogelijkheden zijn qua vormgeving: klik hier

Aniworld4U
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 18:45:28

@remco, nou ik had dus de html ge-copy-pasted naar gratiswebshop, maar daar doet die het ook niet goed mee.
    ik zal je zeker inschakelen hoor, ben nog aant zoeken ;)

edit: btw ik heb dit zojuist voor elkaar gekregen http://webshop.gratiswebshopbeginnen.nl/winkel/aniworld4u/ . alleen de slider is nog een probleem. lijkt erop dat ze die optie niet hebben? zou het er wel in gemaakt kunnen worden?

Aangepast op 24-6-2019 18:56
    Remco
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 19:30:17

Die vraag kan je het beste bij hun helpdesk even voorleggen :)

Aniworld4U
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 19:36:01

ja heb ik al gedaan, hoop snel antwoord te hebben

Jan-Maarten
    Geplaatst: Maandag, 24 Juni 2019 om 19:44:53

Aniworld4u: goede tip! Denk dat dit hem weleens kan worden voor mij. Hebben zelfs een koppeling met mijn boekhoudprogramma. Je eerste begin ziet er wel oke uit. 

<<<12345678910111213...>>>