Luondo.nl Webwinkels
    • begin
    • actieve onderwerpen
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?

Luondo gaat over naaar CCV Shop????

Jan-Maarten
    Geplaatst: Zaterdag, 22 Juni 2019 om 17:55:49

Heb ook eens rondgekeken naar een goed alternatief en denk dat shoppagina een goed en betaalbaar altermatief is. Naast de luondo shop heb ik nog een shop bij CCV Shop en dat werkt allemaal wel goed, maar inderdaad: als je alle opties wilt gebruiken moet je je portemonnee trekken. Ik gebruik de meesten dus niet en vraag mij daarom af waarom ik 44,95 zou gaan uitegeven als het ook voor 14,50 per maand kan. Bovendien is het per maand opzegbaar en bij CCVshop zit je er minimaal een jaar aan vast. Mollie, MyParcel, acumulus (dmv export) en webwinkelkeur hebben ze ook gewoon en je kunt dmv css dingen aanpassen als je wilt.

Oh ja, eerste maand is gratis. Dus proberen kan altijd!

Aangepast op 22-6-2019 17:56
    coating4all.com
    Geplaatst: Zaterdag, 22 Juni 2019 om 19:26:07

@mario
    Mag ik vragen hoe jij dat met de hosting heb gedaan als je naast je bestaande sites ook nog een testsite met wordpress en woocommerce heb gedaan? 
    Wij zitten zelf bij strato met een hosting pakket en domein via dns doorverwezen. Ik wil nu toch ook dat met wordpress gaan testen want de meeste Saas platforms hebben geen btw verleggen en daar zijn zo te zien ook plugins voor.

Remco
    Geplaatst: Zaterdag, 22 Juni 2019 om 20:15:48

@Daphne: Je kunt ook alle externe koppelingen gewoon instellen, evenals de API keys e.d. van je betaalprovider. Wanneer dat allemaal geregeld is en staat, zet je de DNS gewoon om van Luondo naar CCV.

@2shop nl: Je kunt het beste Wordpress/WooCommerce op een subdomein van je hoofddomein installeren en daar je webshop inrichten. Wanneer alles klaar is, installeer je Wordpress op je hoofddomein, zet je de DNS om en kan je met de plugin 'all-in-one-wp-migration' gemakkelijk de inhoud van je subdomein naar je hoofddomein overzetten. Erna kan je dan de subdomein weer verwijderen. Je subdomein dient dus als tijdelijke installatie plek waarin je je webshop klaarmaakt. Verder raad ik in Wordpress sowieso altijd aan om eerst een child theme te maken zodat je aanpassingen niet verloren gaan na een update. Dit kan gemakkelijk met de plugin 'orbisius-child-theme-creator'

Mario - 1
    Geplaatst: Zaterdag, 22 Juni 2019 om 23:30:46

@2shop nl, zie dat Remco al de juiste informatie heeft gegeven. Ik heb zoveel domeinen, dat ik er gewoon maar eentje gepakt heb, om te testen. :-)

Het programma All-in-one-wp-migration is echt fantastisch, je maakt van je gehele Wordpress installatie, inclusief inlog en paswoord, en database, dus echt alles, een kloon. Zo hoef je alleen maar op de plaats waar je Wordpress wilt hebben, de basisversie van Wordpress te installeren, en de plugin all-in-one-wp-migration toe te voegen. Daarna je kloon importen,en klaar. Al voor klanten meerdere malen gedaan, en gaat eigenlijk altijd goed. Ik zorg altijd wel, dat ik 2 of meerdere exports heb, stel dat er eentje corrupt is of zo.

Trouwens, wat je ook kunt doen, is een variatie op het gene wat Remco zegt, doen. Je installeert op een een subdomein een Wordpress site, bijvoorbeeld shop.jewebsitenaam.ext

Als je klaar bent, kun je bv via DNS naar je gewone website forwarden, en heb je een winkel op het subdomein "shop" staan. Daarna zorg je bv dat je op waar normaal je site stond, dus www.jewebsitenaam.ext, een blogsite wordt, met artikelen die linken naar je webshop (subdomein) "shop"
    Als je nu toch "out of ranking" bent, dan maar gelijk goed....:-)

@Remco, inderdaad zag ik dat betaalde versies wel de functie van meerdere foto's had. Ook een optie dus, dat is de duurte niet.

@ Aniworld4U

Ik heb het zomaar even getest, dus even tussen de het nieuws en het weer bijvoorbeeld op tv, ofwel, gewoon even zitten prutsen om te kijken wat mogelijk was, en is.
    Zonder ook maar een kolom aan te passen, dus export vanuit Luondo, laden in Woocommerce, heb ik alleen de volgende velden gebruikt:

Naam
    Artikelnummer
    Gewicht
    Omschrijving lang, zonder HTML ( want met HTML wordt een zooitje)
    Korte omschrijving, helaas geen optie tot geen HTML, dus je ziet daar bv <br /> staan...
    Categorieen, worden dus gelijk de artikelen in de goede (aan te maken) categorie geplaatst.
    Prijs
    Voorraad
    Afbeelding ( alleen de eerste dus in mijn geval, bij de gratis import versie)

BTW heb ik niet gedaan, dit is al in Woo aanwezig.

Wat je ook kunt doen, is 1 artikel in Wordpress en Woocommerce zetten, dus compleet met foto en alles. Daarna exporteer je dit ene artikel. Nu open je de import met excel ( in mijn geval openoffice, ik ben een Micro$oft hater) en kijk wat voor kolommen je hebt. Dit vergelijk je met de kolommen met die van Luondo. Zo weet je precies wat je doet, en gaat doen. Kind doet de afwas.

Voor bijna alles wat je wilt, is er wel een plugin te vinden, al dan niet gratis. Begin met de basis, en zorg dat je website online komt, voor de deadline. Zolang deze nog bij Luondo staat, kun je nog alles downloaden en nakijken. Teksten die natuurlijk in de cloud staan bij Luondo ( je hebt geen ftp toegang helaas) kun je copieeren, zoals contact, privacy, avg, en noem maar op.
    Als alles basic, werkt zoals het moet, kun je altijd nog plugins toevoegen. Als je zoekt op Woocommerce in de Wordpress plugins, heb je 49 pagina's aan plugins, er zit leuk spul tussen, zoals gezegd, gratis en betaald. Let op, sommige plugins zijn gratis via de originele Wordpress site, maar betaald via een externe partij, die dus geld vraagt voor een gratis plugin.

Er zijn misschien functies die je hier bij Luondo wel had, en straks in Wordpress misschien niet, maar dan is de keuze, moet ik speciaal voor die ene functie overstappen naar een platform, of toch, uitgaande dat je het zelf kan, zelf doen.

Als ik 1 site had, dan was het misschien nog geen probleem,maar als je er meer dan 6 hebt, wordt het een dure hobby, moet je toch eerst terugverdienen.

Nogmaals, als je de overstap naar Wordpress doet, zorg eerst dat alles overgezet is, en draait, en ga dan pas denken aan bv betaalde plugins en thema's. Dat laatste kan altijd nog.

Nu ben ik zelf wel, dat ik nieuwe software heel snel door heb, hoe alles werkt, heb 3 weken geleden een website gebouwd in 3 dagen, waarvan ik de software nog niet wist dat het bestond. Ondertussen heeft die website zoveel bezoekers dat het in 3 weken tijd al 30Gb aan data heeft verstookt. Ik wil daarmee zeggen, ook al ken je de software niet, in dit geval Wordpress en Woocommerce, ga er even voor zitten, het is echt Jip en Janneke voor gevorderden. Een site dus snel in de lucht zetten, kan dus, en we hebben ruim een jaar de tijd. Neem bv de Maand juli gewoon om te onderzoeken wat Wordpress kan, kijk Youtube filmpjes, probeer het. Uiteraard moet je er wel in geinteresseerd zijn, ander is het geen haalbare kaart. Maar ook als je het niet kunt, maar wel wilt, en dat heb ik eerder gezegd, laat de site maken voor 400 euro, en kijk hoe alles werkt. kloon desnoods die site met het mooie All....... programma, dan heb je dus meerdere webshops met de eenmalige 400 euro uitgegeven. Denk dus in oplossingen.

Nou, dit was weer één van mijn korte reacties....

suc6 allen.

DaphneD
    Geplaatst: Zondag, 23 Juni 2019 om 01:48:43

@mario, ik denk dat ik het idd ook gewoon moet proberen... je enthousiasme in je "korte" reacties spreekt voor zich!
    Wel een (top)sport om de sites zelf te bouwen, ik was eigenlijk blij dat ik dat niet meer hoefde te doen nadat ik bij luondo terecht kwam... en mocht het toch niet lukken of naar wens zijn, dan kan ik altijd nog naar een betaald systeem overstappen... :)

Mario - 1
    Geplaatst: Zondag, 23 Juni 2019 om 07:12:00

DaphneD,

Kort:-)

Ik heb er eens over na zitten denken. Net als Remco die het best druk kan hebben, heb ik uiteraard ook best wat te doen, en ik zit momenteel niet te wachten om hele sites te bouwen. Maar wat ik wel kan doen, is een basisversie, zoals hij nu draait, met wat producten erin, en die voor een kleine bijdrage beschikbaar stellen, zodat je een beginpunt hebt. Lukt het niet, dan installeer je Wordpress opnieuw, en import je wederom de file om te beginnen.

Het enige wat je dan zou moeten doen, is hosting nemen, en daar Wordpress op zetten. Als je hosting neemt met 1 klik install, dan is dat nog simpeler.

Dan zal ik er een uitleg bij doen, hoe te handelen, volgens mij, moet dat veel mensen lukken, al dan niet iedereen die het wilt.

Ik weet niet of hier interesse in is, maar ik denk dat je zo een goed en goedkoop begin hebt, om je site te beginnen. Kun je hem daarna zelf met plugins of bv betaalde thema's aanpassen. En of je nu 1 site wilt bouwen, of 100, het voorbeeld kun je oneindig gebruiken.

Nou, deze was wel kort, toch?

DaphneD
    Geplaatst: Zondag, 23 Juni 2019 om 08:41:55

@mario, ik bedenk mij nu ineens dat ik vroeger (2010-2014) altijd wel problemen heb gehad met zaken zoals te weinig ruimte en te grote foto's (ook ruimte innemend) op de server, vergeten de recentste versie te dupliceren voor backup. Backup weer niet kunnen maken omdat er te weinig ruimte is... mails niet kunnen ontvangen omdat ik net een backup heb gemaakt en vergeten ben de voorlaatste backup weg te gooien. Blap, gaat er iets fout en moet je de laatste versie installeren, maanden terug in de tijd en zo, dus de nieuwe artikelen weer opnieuw moeten toevoegen.
    Dus ik was echt heel blij met een systeem zoals luondo zal je wel begrijpen zodat ik aan al dat soort zaken geen omkijken meer had. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar dat maakt mij wel een beetje huiverig natuurlijk. Kijk, kan je een mooie dropship site bouwen, dan lijkt mij dat er meer ruimte qua tijd is om achter dat soort dingen aan te gaan maar met een shop met eigen voorraad ben je veel (zo niet meer) tijd kwijt achter de schermen. Dan is het wel fijn als het online gedeelte heel soepel verloopt. Ik ga in ieder geval uitzoeken of en wat er veranderd is sindsdien!

Aangepast op 23-6-2019 08:46
    Mario - 8
    Geplaatst: Zondag, 23 Juni 2019 om 10:35:48

@DaphneD,

Klopt helemaal, ik heb "vroeger", ja de tijd gaat hard, met Prestashop gezeten, en had daar hetzelfde probleem, en zoals je kunt lezen, verander ik ook nog wel eens wat in de broncode, dus dan is updaten helemaal een drama. Tot ik Luondo tegenkwam, en verlost was van dat euvel, dus ook ik was er best blij mee.

Maarja, het schijnt dat aan alles een eind komt, ook aan dit verhaal, dus moeten we wat anders verzinnen. Aangezien ik best veel doe met Wordpress, was dat de eerste ingeving, hoewel ik ook even snel weer naar Prestashop heb gekeken, maar dat viel af, alles is bijna betaald, de plugins.

Ik ben ook nog uit de tijd van DOS en eigen HTML pagina's schrijven, dus Wordpress is dan Sesamstraat voor gevorderden, beetje klikken en je hebt een site, tenminste....... zo zie ik het dus. Geef ook aan mensen in mijn omgeving een soort training, maar dan blijkt het toch voor een leek, wat minder eenvoudig te zijn, maar na 3 uurtjes klikken en 4 bakken koffie, komt er toch al wat moois uit. Daarna een beetje youtube kijken, als je wat anders wilt.

Ben nu met de layout bezig, om die meer op de layout van Luondo te laten lijken, in mijn geval zijn dat smalle kaders met een foto, ipv blokken. Echter was dat een betaalde plugin, dus dat is pas de eerste betaalde in het nieuwe ontwerp, dus dat valt al mee.

Maar, kijk gewoon rustig rond, je hebt nog tijd zat, en daar ben ik, en denk ik anderen ook wel blij mee, dat je niet al volgende maand weg "moet".

Het heeft ook weer een voordeel, deze actie. Als er al schimmige webshops waren bij Luondo, dan zijn ze moeten ze toch wat anders zoeken. De drempel was hier best laag, dus bv een 1 pagina webshop opzetten was zo gedaan. Die gaan dus geen bedrag neertellen. En die gaan ook geen webshop bouwen. Dus..... het aantal webshop in Nederland zou wel eens kunnen dalen, want niet alleen schimmige lieden haken af, maar ook, helaas dus, dat wel, ook de kleine webshops haken of, of gaan voor een (veel) goedkoper platform. Als er dan concessies moeten worden gedaan, dan is dat een keuze. En ik denk ook niet dat er 27000 actieve webshops waren, want ik heb er namelijk ook nog een paar,die slapen.
    Fijne zondag.

koopwoningaalsmeer
    Geplaatst: Zondag, 23 Juni 2019 om 11:13:31

Als luondo in de verkoop is gegaan dan zet ik mij huis ook maar meteen te koop denk ik dan.
    Maar goed even terug naar de realiteit dit is dus wat mario bedoelt met gemak
    Ik heb mijn huis te koop gezet en heb met 1 van de slapende early bird shops met even kopy pasten van funda en onze makelaarsite in nog geen half uurtje en 2 bakken koffie deze site opgezet Dat is nu afgelopen wat een sh.....oi even experimenteren met een andere shop is er dan ook niet meer bij.

Ik lees veel goede verhalen over magento en op youtube heel veel videos en zie ook regelmatig van leveranciers het magento favicon staan maar heb daar geen ervaring mee Kan dat ook met wordpress samen of is dat alleen voor woocommerce

Ik zag ook dat je bij hostgator voor een paar dollar al een vet hostingpakket heb met oneindige domeinen emails en databases en opslag. Ook je bestaande domein kan je koppelen Iemand ervaring mee?

Remco
    Geplaatst: Zondag, 23 Juni 2019 om 11:25:11

@koopwoningaalsmeer: Magento en Wordpress zijn 2 verschillende platforms. Wordpress is een blogsysteem waarbij WooCommerce een plugin in Wordpress is die van je blogwebsite een webshop maakt.

Verder kan je je domeinnamen naar andere hostingpartijen verhuizen middels een verhuiscode. Deze kan je bij je huidige webhosting opvragen om vervolgens je domeinnaam + hosting eventueel bij Hostgator te registreren.

Wanneer je overigens overstapt naar CCV is het overzetten - zeker met de tool die Luondo ontwikkeld heeft - wel relatief snel gerealiseerd.

Aniworld4U
    Geplaatst: Zondag, 23 Juni 2019 om 12:52:52

ik ben effe wezen googlen en ben hier op gekomen: https://www.xel.nl/wordpress-hosting/

d.m.v deze uitleg: https://000.nl/wordpress-webshop-maken/

is dit wat?

EDIT: hoeveel opslag heb je nodig? uitgaande van wat je nu hebt dan?

Aangepast op 23-6-2019 14:09
    koopwoningaalsmeer
    Geplaatst: Zondag, 23 Juni 2019 om 15:00:29

en deze https://nl.wordpress.com/ 

Aniworld4U
    Geplaatst: Zondag, 23 Juni 2019 om 15:04:20

@koopwoningaalsmeer welke raad je aan?

ik heb een vriend die wordpress + woocommerce gratis heeft?

Remco
    Geplaatst: Zondag, 23 Juni 2019 om 15:20:10

@Aniworld4u: Wordpress is in alle gevallen gratis. Het gaat erom dat je betaalt voor de webhosting waar je je nieuwe webshop - gebouwd in een gratis systeem - gaat onderbrengen. In tegenstelling tot een SAAS platform zoals Luondo en CCV waarbij je alleen je domein registreert, dien je bij Wordpress zelf voor de webhosting te zorgen waarbij alle bestanden van je website op je eigen server komen te staan.

Middels het beheerpaneel van de webhosting kan je veelal Wordpress geautomatiseerd laten installeren, soms ook in combinatie met WooCommerce.

Aniworld4U
    Geplaatst: Zondag, 23 Juni 2019 om 15:26:25

@remco welke hosting raad je aan? een vrined van me kwam met domeinwinkel.nl

Aangepast op 23-6-2019 15:32
    <<<12345678910111213...>>>